از تصویر نو جیمز وب تا تحولات توییتر؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش وبلاگ دوست، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از تصویر نو جیمز وب تا تحولات توییتر؛ برترین های علم و تکنولوژی

با انتها عملیات هم ترازی، تلسکوپ جیمز وب تصاویری واضح از کیهان ثبت کرد

ناسا بیان کرد تلسکوپ فضایی جیمز وب (James Webb Space Telescope) پس از اینکه نشان داد می تواند با هر چهار ابزار علمی خود تصاویر واضح و با فوکوس خوب دریافت کند، مرحله هم ترازی خود را به انتها رساند. اکنون نقطه عطفی که ناسا با چند تصویر نو از نگاه وب به نمایش گذاشت، به تیم مأموریت امکان می دهد تا راه اندازی ابزار علمی تلسکوپ را به درستی ادامه دهد. بنابراین تلسکوپ پس از چندین ماه تنظیم آینه و ابزار، وارد مرحله نوی از فرایند آماده سازی خواهد شد.

برنامه های ایلان ماسک برای توییتر: از آزادی بیان تا نابودی بات ها

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس اکس و تسلا و ثروتمندترین فرد روی زمین ماه گذشته با پرداخت 2.89 میلیارد دلار 9.1 درصد از سهام توییتر را به دست آورد. اما خرید توییتر به وسیله ایلان ماسک موجی از حدس و گمان را بین میلیون ها کاربر این شبکه اجتماعی به راه انداخته و همه می خواهند بدانند چه تغییراتی در انتظار توییتر است؟ آیا ایلان ماسک توییتر را به طور کامل دگرگون خواهد نمود؟ در این مقاله به این موضوع به طور کامل پرداخته ایم.

شوالیه تاریکی؛ 5 بازی برگزیده بتمن برای اندروید و iOS

بازی های موبایل الهام گرفته از بتمن، در اوایل دوران عرضه خیلی بی نقص و مجذوب نماینده نبودند اما برای آن موقع، می شد از آن ها به عنوان بازی های سرگرم نماینده یاد کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 بازی موبایل بتمن بپردازیم که برای عاشقان این شخصیت محبوب و دوست داشتنی، فوق العاده مجذوب نماینده هستند. برای آشنایی و دانلود این بازی های بتمن برای اندروید و iOS شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

آنالیز سامسونگ گلکسی A33؛ سنت شکن، اما همچنان مطلوب

چاره ای نیست، باید به سنت نو حذف شارژر از جعبه میان رده های سامسونگ عادت کنید. غول فناوری کره جنوبی به تقلید از اپل، اول از همه گوشی های پرچم دارش را با حذف شارژر از جعبه روانه بازار می کرد و حالا این سنت عجیب را به گوشی های میان رده اش آورده. گلکسی A33 نوترین کهکشانی سامسونگ است که بدون داشتن شارژر در جعبه، با پردازنده ای نو و طراحی آشنای قدیمی وارد بازار می شود.

یک پرسش قدیمی: زمین تخت است یا گرد؟

زمین تخت گرایان معتقدند که زمین یک صفحه گرد است که در مرکز آن، قطب قرار گرفته و لبه های آن را صخره های یخی پوشانده اند. خورشید و ماه از نظر این افراد، از زمین کوچک تر هستند و بالای این زمین مسطح در یک مدار دایره ای شکل گردش می نمایند که همین باعث به وجود آمدن روز و شب می شود. عجیب تر این که آن ها در توجیه نیروی گرانش زمین، می گویند که زمین با سرعت 9.8 متر بر ثانیه در حال صعود به بالاست و به همین دلیل است که ما به سطح زمین می چسبیم!

نقد و آنالیز کلاسیک گلکسی A23 و گلکسی A13 سامسونگ

گلکسی A13 و گلکسی A23 مقرون به صرفه قیمت ترین گوشی های میان رده 2022 سامسونگ هستند؛ گوشی هایی که به نسبت قیمت، امکانات قابل قبولی ارائه می نمایند و پتانسیل این را دارند که در لیست پرفروش ترین گوشی های امسال قرار بگیرند. این دو گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند، هر چند که ماژول دوربین در A23 برجسته تر است. از نظر سخت افزاری هم می توانید شباهت های زیادی بین این دو گوشی پیدا کنید که مهم ترین آن ها به بخش دوربین برمی شود.

آنالیز هواوی nova 9 SE؛ نسخه مالی نوا 9

هواوی چند سالی است که درخشش همیشگی اش در بازار گوشی های میان رده را ندارد اما همچنان دیوایس های تحسین برانگیزی فراوری می نماید. در این ویدیو با هواوی nova 9 SE آشنا می شویم که نسخه مالی تر گوشی nova 9 به شمار می آید. 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی، ماژول چهارگانه دوربین شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و اندروید 11 از دیگر ویژگی های برجسته این گوشی میان رده هستند.

دو کاربرد شگفت انگیز بلاک چین که می تواند جهان را تغییر دهد

تا به امروز، همه ما شناخته شده ترین کاربرد فناوری بلاک چین را می دانیم. درست حدس زدید: ارز دیجیتال. ولی آیا این برترین و تنها راه استفاده از این فناوری انقلابی است؟ آیا این فناوری تقریبا نو ظهور کاربردهای مهم دیگری ندارد که شاید تا الان از آن ها بی خبر بوده ایم؟ با وبلاگ دوست مگ همراه شوید تا به دو کاربرد شگفت انگیز دیگر بلاک چین که می توانند جهان را تغییر دهند نگاهی بیندازیم.

صدای بلعیدن ستاره ها به وسیله سیاهچاله را بشنوید

پژوهشگران هشت سیستم سیاهچاله ای تازه را در کهکشان راه شیری شناسایی نموده اند که با بلعیدن ستاره همدم تکامل می یابند و صدای فراوری شده از داده های آن ها که شبیه عبور از یک تونل باد وهم آور است، نکات ارزشمندی را درباره نقش سیاهچاله ها در تکامل کهکشان ها ارائه می دهد. برای شنیدن این صدا و دانستن اطلاعات بیشتری از آن شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

آیفون SE 2022 در مقابل آیفون 11؛ ارزش خرید کدام یک بیشتر است؟

در این مطلب به مقایسه دو گوشی آیفون SE 2022 و آیفون 11 می پردازیم، تا ببینیم در نهایت کدام یک از آن ها، ارزش خرید بیشتری دارد؛ محصولی قدیمی اما همچنان محبوب یا محصولی نو با پشتیبانی از اینترنت 5G اما نمایشگری کوچک؟ کدام یک را بخریم؟ با ما همراه باشید.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی وبلاگ دوست مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از تصویر نو جیمز وب تا تحولات توییتر؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تصویر نو جیمز وب تا تحولات توییتر؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید