افراطی ها ذهن پیچیده ندارند

به گزارش وبلاگ دوست، بر اساس تحقیقات ، مغز ما نشانه هایی از ایدئولوژی هایی را انتخاب می نماید که برای زندگی انتخاب می کنیم. این موضوع نشان می دهد افرادی که از نگرش های افراطی حمایت می نمایند در انجام کارهای پیچیده ذهنی ضعیف عمل نمایند.

افراطی ها ذهن پیچیده ندارند

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از گاردین، محققان دانشگاه کمبریج کوشش کردند تا قدرت شناختی (تفاوت در نحوه درک و پردازش اطلاعات) افراد را فارغ از جنس و نژاد آنها و فقط بر اساس دیدگاه های سیاسی، ملی و غیره آنالیز نمایند.

این مطالعه ، که بر اساس تحقیقات قبلی انجام شد جمعیت چند صد نفری را در برگرفت. این شرکت نمایندگان با روش های روانشناختی و شخصیتی مورد سوال قرار گرفتند.

این سوالات به گونه ای طراحی شده بودند که خنثی باشند و رد احساسی یا سیاسی در آنها مشاهده نشود. برای مثال ، حفظ اشکال بصری در آن نقش داشت. محققان سپس از مدل سازی محاسباتی برای استخراج اطلاعات از این داده ها در خصوص ادراک و یادگیری شرکت نماینده و توانایی آنها درگیر در پردازش ذهنی پیچیده و استراتژیک استفاده کردند.

به طور کلی ، بر اساس مطالعه منتشر شده، محققان دریافتند که نگرش های ایدئولوژیک منعکس نماینده تصمیم گیری شناختی است.

زمیگرود نویسنده ارشد این مطالعه روانشناختی گفت: یک یافته کلیدی این بود که افراد با نگرش افراط گرایانه تمایل دارند در خصوص دنیا سیاه و سفید فکر نمایند و با کارهای پیچیده ای که احتیاج به مراحل پیچیده ذهنی دارند میانه خوبی ندارند.

وی گفت: افرادی که برای پردازش و برنامه ریزی توالی های عملی پیچیده کوشش می نمایند ممکن است بیشتر به سمت ایدئولوژی های افراطی یا ایدئولوژی های اقتدارگرایانه که دنیا را ساده می نماید جلب شوند.

وی گفت: به نظر می رسد یکی دیگر از ویژگی های افرادی که به افراط گرایی گرایش دارند این است که آنها در تنظیم احساسات خود مهارت ندارند ، به این معنی که آنها تکانشی هستند و به دنبال تجربیات احساسی برانگیزاننده می فرایند.

نویسندگان دریافتند ، شرکت نمایندگانی که مستعد دگماتیسم هستند - در راه خود گیر نموده و نسبتاً مقاوم در برابر شواهد معتبر هستند - در واقع با پردازش شواهد مشکل دارند.

این مطالعه ، که 16 جهت گیری ایدئولوژیک مختلف را مورد آنالیز قرار داده است ، می تواند پیامدهای عمیقی در شناسایی و حمایت از افراد آسیب پذیر در برابر رادیکالیسم در طیف های مختلف داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین

به "افراطی ها ذهن پیچیده ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراطی ها ذهن پیچیده ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید