بهترین انیمیشن های سریالی دنیا؛ گشت وگذار در خاطرات کودکی

به گزارش وبلاگ دوست، آنالیز انیمیشن ها ممکن است از بقیه ژانرها و مدل های فیلم و سریال سخت تر و پیچیده تر باشد. بسیاری از خاطرات کودکی همه ما با سریال انیمیشن ها گره خورده است و نوستالژی قدرتمندی که با خودشان به همراه می آورند باعث می گردد ابزارهای نقد مثل استدلال، منطق و سایر معیارهای بی طرفانه زیر سؤال بروند. وقتی قرار است انیمیشن های سریالی را رتبه بندی کنیم، قضیه فقط تحلیل و آنالیز سریال های تلویزیونی نیست، انگار داریم کودکی هایمان را نقد و آنالیز می کنیم.

بهترین انیمیشن های سریالی دنیا؛ گشت وگذار در خاطرات کودکی

انیمیشن یکی از گسترده ترین و متنوع ترین گونه های تلویزیون است که بی شمار موضوع و داستان و سبک مختلف به تماشاگرانش ارائه می دهد؛ ژانری برای تمام سنین و بستری برای روایت هر نوع قصه ای است. ولی با توجه به نقش مهمی که در ذهن همه، از کودک تا عظیمسال ایفا می نماید، نیازمند توجه بیشتری است. غالب توجه منتقدین و جشنواره ها و جوایز معطوف سریال های لایو اکشن است و زیاد در بحث ها و تحلیل های تخصصی سراغ سریال های انیمیشنی نمی فرایند. در حالی که خیلی اوقات داستان ها و مضامینی که در این سریال ها می بینیم عمیق تر، چالش برانگیزتر و سنگین تر از سریال های زنده است.

ایندی وایر برای اینکه به همه یادآوری کند این انیمیشن های سریالی چه آثار مهم و عظیمی هستند فهرستی از بهترین های آن ها را انتخاب نموده است که در ادامه می خوانیم.

  • انیمیشن های پیکسار از بهترین تا بدترین

45. ملوان زبل (Popeye the Sailor)

  • انیماتور و کارگردان: جک کینی
  • سال های پخش: 1963 - 1960

احتمالا همه با ملوان زبل آشنا هستید. او ملوانی است که با قدرت های ماورایی اسفناج می تواند از پس هر مرد هیکل مندی بر بیاید و حقش را کف دستش بگذارد.

ملوان زبل در ابتدا به صورت کمیک استریپ در روزنامه ای چاپ می شد، ولی وقتی در دهه 50 میلیادی انیمیشن های کوتاهی از آن در تلویزیون پخش شد، به این فکر افتادند که ملوان زبل می تواند تبدیل به یک ستاره تلویزیونی گردد. مجموعه ای از قسمت های کوتاه انیمیشنی از ملوان زبل به سرعت ساخته شد تا مردم با این کاراکتر بیشتر آشنا شوند. پس از آن 220 قسمت دیگر را تنها در 2 سال ساختند که نتیجه اش سریالی پربیننده و پرسود بود. با اینکه کیفیت انیمیشن ملوان زبل در مقایسه با دیگر آثار پایین تر بود، ویژگی های جذاب و بامزه این شخصیت کاری کرد تا این سریال صندلی خیلی خوبی پیدا کند.

کاراکتر ملون زبل مدت ها بعد از پخش این سریال هم محبوبیتش را حفظ کرد. این شخصیتی است که مردم می شناسند، حتی اگر سریالش را ندیده باشند. در سال 1980 رابرت آلتمن نسخه ای سینمایی از ملوان زبل با حضور رابین ویلیامز ساخت که در زمان اکرانش منجر به فاجعه شد، ولی بعد از گذر سالیان هواداران خودش را پیدا کرد و فیلم کالتی شد.

44. آزمایشگاه دکستر (Dexters Laborator)

  • انیماتور و کارگردان: گِندی تارتاکوفسکی
  • سال های پخش: 2003 - 1996

در سال 1996 مخاطب های سریال های انیمیشنی با پسربچه ای به نام دکستر آشنا شدند، بچه ای نابغه که زیر خانه اش آزمایشگاهی عظیم و مخفی داشت. دکستر در هر قسمت آزمایشی شگفت انگیز ترتیب می دهد که به خاطر دخالت ها و خرابکاری های خواهر اعصاب خردکنش دی دی به نتیجه نمی رسد و خراب می گردد.

آزمایشگاه دکستر مدتی بعد از پخش به یکی از پربیننده ترین و پیروز ترین سریال های انیمیشنی تبدیل شد و در سال 1996 جایزه امی را هم از آن خود کرد. این سریال تارتاکوفسکی را به یکی از مهم ترین و مشهورترین چهره های سازنده سریال های انیمیشنی تبدیل کرد. او در 1999 دکستر را ترک کرد تا سراغ پروژه بعدی اش یعنی جک سامورایی (Samurai Jack) برود. آزمایشگاه دسکتر در سال 2001 بار دیگر احیا شد و خاتمه در سال 2003 برای همواره به کار خود سرانجام داد.

با اینکه بیش از 15 سال از پخش این انیمیشن می گذرد، تماشاگران هنوز هم جذب سبک انیمیشن منحصر به فرد و شخصیت اصلی اش که دیالوگ های به یاد ماندنی و جذاب می گفت می شوند.

43. آلوین و سنجاب ها (Alvin and the Chipmunks)

  • انیماتور و کارگردان: راس باگداساریان پسر، جنیس کارمن
  • سال های پخش: 1990 - 1983

این سنجاب های بامزه و دوست داشتنی از دهه 60 میلادی و وقتی آهنگ witch doctor آن ها طرفردار پیدا کرد پیدایشان شد. در واقع سنجاب ها به قدری محبوب و مشهور شدند که درست بعد از پیروزیت این آهنگ، راس باگداسارین پدر برنامه ای تلویزیونی ساخت با نام آلوین شو شد. ولی این برنامه خیلی پیروز نبود و بیشتر از یک سال دوام نیاورد.

در اوایل دهه 80 دوباره سراغ این سنجاب ها رفتند تا ایده اش را احیا نمایند و این بار مخاطبین خودش را پیدا کرد.

آلوین و سنجاب ها در شبکه ان بی سی پخش شد و نسلی تازه با آلوین شیطان و بازیگوش سایمون کتابخوان و تئودور دوست داشتنی آشنا شدند. صدای دوتای اولی را باگداسارین پسر در می آورد و سومی را کارمن. در پی پیروزیت این سریال نسخه ای از سنجاب های دختر را هم ساختند.

در سال 1987، اولین فیلم سینمایی با حضور این سنجاب ها ساخته شد که ماجراجویی سنجابی (The Chipmunk Adventure) نام داشت.

با اینکه این سریال در سال 1990 کنسل شد، حضور سنجاب هایش در سینما و تلویزیون ادامه دارد. در سال 2007 نسخه لایو اکشنی از آلوین و سنجاب ها ساخته شد که در پی آن سه دنباله دیگر هم ساختند.

42. راگرتز (Rugrats)

  • انیماتور و کارگردان: جوپو گابور و آرلن کلاسکی
  • سال های پخش: 2004 - 1991

یکی از اولین آثار شبکه نیکلدوئن بود که به پیروزیتی عظیم رسید. شوخی های این سریال هم بچه ها را می خنداند و هم برای عظیمسالان جالب و بامزه بود.

راگرتز بعد از اینکه در سال 1991 پخشش را آغاز کرد، به پیروزیتی چشمگیر رسید و عنوانی پرسود و عظیم برای شبکه شد. تعدادی فیلم بلند و محصولات مرتبط با سریال ساخته شد و عکس شخصیت های این سریال را روی هر چیزی که مربوط به بچه ها بود می دیدیم.

فارغ از همه این ها، خود سریال اصلی بعد از این همه سال هنوز هم سرپا مانده است و هنوز هم ارجاع هایی به آن می دهند. در سال های 2003 تا 2008 اسپین آفی از آن ساخته شد که شخصیت هایش را در سن نوجوانی نشان می داد. برنامه هایی برای یک بازسازی چیده شده است که گویا سال 2021 می آید.

41. ریبوت (ReBoot)

  • انیماتور و کارگردان: گوین بلیر، ایان پیرسون، فیل میچل و جان گریس
  • سال های پخش: 2001 - 1994

این انیمیشن کانادایی اولین انیمیشن سریالی بود که تماما با کامپیوتر ساخته شده بود و تصاویر سه بعدی داشت.

ریبوت در اصل یک درام پلیسی بود که داستان و ماجراجویی های یک نگهبان را روایت می کرد که درون یک کامپیوتر بود و وظیفه داشت سیستم را از تهدید ویروس های شرور حفظ کند. کیفیت انیمیشن ریبوت با توجه به زمان ساختش واقعا خوب بود و ایده های بامزه و جذابی داشت. شخصیت هایش را درگیرنماینده و تأثیرگذار خلق نموده بودند و شوخی های بامزه و خنده داری داشت و داستانش جلوتر از زمانه بود. برای همین امروز هم قدیمی و کهنه به نظر نمی رسد.

40. اسکوبی دو، کجایی! (Scooby Doo, Where Are You!)

  • انیماتور و کارگردان: جو روبی و کن اسپیرز
  • سال های پخش: 1970 - 1969

با اینکه خود این انیمیشن تنها 2 فصل ادامه داشت، ولی جرقه ساخت سریالی طولانی و محبوب و پرهوادار را زد که تا همین امروز هم آثار مختلفش ادامه دارد.

داستان گروهی عجیب متشکل از دختر و پسرهای جوان و سگی منحصر به فرد که درگیر ماجراهای خنده دار و ترسناکی می شدند.

تأثیر اسکوبی دو به قدری است که در آثار مختلف دور و نزدیک ارجاع های مختلفی به آن را شاهد هستیم. نسخه های سینمایی مختلفش هم هر چند سال یک بار و با کیفیت ها و بازخوردهای مختلف ساخته و اکران می شوند و به نظر نمی رسد قطار اسکوبی دو حالا حالاها قصد توقف داشته باشد.

39. تایتان های نوجوان به پیش! (!Teen Titans Go)

  • انیماتور و کارگردان: مایکل جلنیک و آرون هورواث
  • سال های پخش: 2013 تا الان

در این سریال به قدری شوخی بامزه گنجانده شده است که اگر لحظه ای حواستان پرت گردد، یک لحظه بامزه را از دست خواهید داد. این سریال انیمیشنی خوش ریتم و تندوتیز در هر دقیقه اش اندازه یک سریال کمدی شوخی و خنده دارد. تایتان های جوان به پیش! بعد از تایتان های جوان ساخته شد و صداپیشگان همان انیمیشن را هم استفاده نموده است.

در اینجا داستانی کمدی از شخصیت های معروف دی سی نظیر رابین (اسکات منویل)، سایبورگ (کاری پیتون)، ریون (تارا استرانگ)، استارفایر (هیندن والش) و بیست بوی (گرگ سایپز) روایت می گردد و ما این قهرمان ها را نه در کسوت همیشگی و جدی شان، بلکه به عنوان آدم های بامزه ای می بینیم که بیشتر مشغول جر و بحث درباره تکنولوژی های دهه 80، فلسفه های سیاسی، پایکوبی و این جور چیزها هستند.

38. عصر حجر (The Flintstones)

  • انیماتور و کارگردان: ویلیام هانا و جوزف باربرا
  • سال های پخش: 1966 - 1960

عصر حجر اولین سریال انیمیشنی بود که در ساعات پربیننده تلویزیون پخش می شد و قبل از اینکه سیمپسون ها سی سال بعد سروکله شان پیدا گردد، پیروز ترین مجموعه بود.

نکته جالب این سریال و وجه تمایزش، استفاده از عناصر مدرن و خنده دار در اتمسفر و فضای عصر حجر بود. رابطه جذاب و دوست داشتنی بین فرد فلینتستون و رفیقش بارنی رابل کیفیتی مثل سیت کام های باحال به این انیمیشن بخشیده بود و در کنار آن ها دایناسورها و ببرهای دندان خنجری هم حضور داشتند که حس وحالی ماقبل تاریخی به داستان می داد.

عصر حجر اولین سریال انیمیشینی ساعات پربیننده بود که به نامزدی امی رسید و هنوز و بعد از گذشت نیم قرن، به عنوان اثری کلاسیک شناخته می گردد.

37. سوپرمن: سریال انیمیشنی (Superman: The Animated Series)

  • انیماتور و کارگردان: آلن برنت و پل دینی
  • سال های پخش: 2000 - 1996

سوپرمن در کمیک ها همواره اوضاع خوبی دارد و بدون مشکل بی شمار مجموعه و داستان و ماجرا در کتاب های کمیک استریپ برایش کشیده و نوشته اند. ولی در اقتباس های سینمایی و انیمیشنی قضیه کمی پیچیده تر است و به نظر می رسد به تصویر کشیدن این ابرقهرمان خداگونه چالش های ویژه خودش را دارد.

ضدقهرمان های دنیای سوپرمن باید به طور خاصی طراحی شوند و منطق های محکمی برایشان بچینند. چطور می گردد با قهرمانی که قدرتمندترین موجود سیاره است مقابله کرد؟ همه که کریپتونایت ندارند و کلارک کنت هم نمی تواند تنها نماینده شخصیت و روحیه انسانی داستان باشد.

اما اقتباسی که آلن برنت و پل دینی برای وارنر ساختند از همان ابتدا با تصمیم های هوشمندانه ای ساخته شد. در قدم اول، آن ها سوپرمنی به مخاطب ها معرفی کردند که به جای فناناپذیر بودن، تحمل بسیار بالایی داشت و مثلا وقتی ساختمانی رویش خراب می شد، درست بود که نمی مرد ولی دردی شدید حس می کرد. همین نکته باعث شد تا کوشش های قهرمانانه اش بیشتر به چشم بیاید و مخاطب با او همذات پنداری کند. لوییس لین هم شخصیتی منفعل نبود و تصمیماتی حیاتی می گرفت و اقداماتی کلیدی انجام می داد.

36. اسبچه کوچولوی من: رفاقت جادویی است (My Little Pony: Friendship Is Magic)

  • انیماتور و کارگردان: لورن فاوست
  • سال های پخش: 2010 تا کنون

اسبچه های اسباب بازی که در دهه 80 بین بچه ها دست به دست می شدند فروش خوبی داشتند و در بین کلکسیونرها هم هوادارانی دست و پا کردند. ولی وقتی فاوست با عمیق تر کردن دنیای آن ها و ساخت سریالی انیمیشنی به آن ها جان بخشید، تازه صندلی واقعی شان را پیدا کردند. در این داستان اسبچه تک شاخی به اسم توایلایت اسپارکل و رفیقش اسپایک با پنج اسبچه دیگر دوست می شدند تا وظیفه ای را که پرنسس سلستیا به دوششان گذاشته بود با هم به خاتمه برسانند.

مضامین سریال درباره رفاقت و دوستی و وفاداری بود و در کنارش ارجاع های بامزه ای به فرهنگ عامه روز داشت که به مذاق تماشاچیان عظیمسالش خوش می آمد. حتی مردان جوان و میانسال هم از هواداران سرسخت سریال شده بودند که خودش اتفاق بانمکی است.

35. سی لَب 2021 (Sealab 2021)

  • انیماتور و کارگردان: آدام رید و مت تامپسون
  • سال های پخش: 2005 - 2000

سی لب 2021 که یکی از اولین تولیدات انیمیشینی شبکه Adult Swim بود که یکی از آثار فراموش شده دهه 70 را برداشت و کلا زیر و رویش کرد. نویسندگان این شبکه دیوانه وار، این کارتون مهربانانه را تبدیل به داستانی پر از شوخی های خنده دار کردند.

سریال ایده های عجیب و جالب زیادی داشت که تماشایش را به تجربه ای مهیج تبدیل می کرد. مثلا در یکی از قسمت ها کاپیتان مورفی دیوانه زیر یک دستگاه فروش اتوماتیک گیر می افتاد و با یک عقرب رفیق می شد.

34. زندگی مدرن روکو (Rockos Modern Life)

  • انیماتور و کارگردان: جو موری
  • سال های پخش: 1996 - 1993

ماجراهای یک کانگورو که از استرالیا مهاجرت نموده بود و دوستانش و بی شمار موجود دیوانه دورش را گرفته بودند، خیلی ها را شیفته خودش کرد.

این سریالی بود که بچه ها را با مضامین جدی و پیچیده ای مثل عطش شرکت های ابرقدرت برای بلعیدن همه و یا نقد فرهنگ زندگی سلبریتی ها آشنا می کرد و شهری خیالی در آمریکا خلق نموده بود تا دستش برای همه چیز بازتر باشد.

33. اژدرها (Gargoyles)

  • انیماتور و کارگردان: فرانک پار و گرگ وایزمن و دنیس وودیارد
  • سال های پخش: 1997 - 1994

جادو، عناصر علمی تخیلی و آثار شکسپیر با هم تلفیق شدند تا یکی از عجیب ترین و دیدنی ترین سریال های انیمیشنی اواسط دهه 90 روی آنتن تلویزیون ها برود.

ایده مرکزی سریال شاید کمی پیچیده به نظر برسد؛ موجودات اسطوره ای که با نام اژدر شناخته می شوند، روزها به صورت مجسمه هایی بی حرکت و سنگی بالای برج ها می مانند و شب ها زنده می شوند. اما در قلب این ماجراهای حماسی و فانتزی، حکایتی از خانواده و عشق نهفته بود.

اژدرها هیچ وقت به اندازه سایر انیمیشن های این لیست مشهور نشد، ولی ایده بکری که داشت و خلاقیت های بصری اش باعث شد در ذهن خیلی ها ماندگار گردد.

32. حکایت های داک (Duck Tales)

  • انیماتور و کارگردان: جیمن ماگون
  • سال های پخش: 1990 - 1987

اکثرا این سریال را با آهنگ تیتراژش به یاد دارند. نه تنها از آن آهنگ هایی است که در مغز آدم گیر می نماید، بلکه تمام مؤلفه های مفرح و بامزه سریال را هم در خودش جای داده است.

اسکروج مک داک ثروتمند اردکی بدعنق ولی دوست داشتنی است که از نوه های بازیگوشش نگهداری می نماید و باهم درگیر ماجراجویی هایی تماشایی و هیجان انگیز می شوند که از حیث جذابیت چیزی از قصه های ایندیانا جونز ندارد.

در این سریال دو نسل مختلف در کنار همدیگر پیش می فرایند و کاراکتر پدرعظیم خودش یک عضو کلیدی از ماجرا است که چیز نادری است چون در آثار بچه ها معمولا والدین یا عظیمسالان را در پس زمینه داستان نگه می دارند و نقش اصلی را به بچه ها محول می نمایند. این سریال به قدری محبوب بود که دیزنی در سال 2017 آن را بازسازی کرد.

31. جک سامورایی (Samurai Jack)

  • انیماتور و کارگردان: گندی تارتاکوفسکی
  • سال های پخش: 2017 - 2001

گندی تارتاکوفسکی یکی از استادان انیمیشن سازی مدرن است و جک سامورایی احتمالا شاهکار او به حساب می آید. این سریال دیدنی و زیبا که از سال های 2001 تا 2007 پخش می شد به مخاطبانش صبر و بردباری آموخت. سریال پخش نامنظمی داشت و فاصله بین فصل هایش باعث می شد صبر و شکیبایی هوادارانش امتحان گردد.

جک سامورایی برنده 8 جایزه امی شد، از فیل لامار افسانه ای در صداپیشگی بهترین استفاده را کرد و باری دیگر به مردم نشان داد که در سریال های انیمیشنی چه کارهای حیرت انگیزی می گردد کرد. تقریبا هر کدام از نماهای این سریال به قدری زیباست که می توانید عکسش را قاب بگیرید و جایی نصب کنید.

30. گورن لاگان (Gurren Lagann)

  • انیماتور و کارگردان: هیرویوکی ایمایشی و کازوکی ناکاشیما
  • سال های پخش: 2007

این سریال تقریبا نقطه مقابل انیمیشن نئون جنسیس اونجلیون (Neon Genesis Evangelion) است و از نشان دادن احساسات و صحنه های تأثیرگذار ابایی ندارد. این یکی هم از همان انیمه هایی است که پسری کنترل رباتی غول آسا را به دست می گیرد، ولی برخلاف نئون جنسیس که درون گرا و کم سر و صدا است، گورن لاگان خیلی راحت و رو احساسات مخاطب را درگیر می نماید.

داستان سریال همچون یک ماجراجویی کلیشه ای آغاز می گردد و مثل تمام قهرمان های داستان های مختلف این چنینی، شخصیت اصلی را می بینیم که قدم در سفری دور و دراز می گذارد. ولی با جلوتر رفتن قصه می فهمیم که چه برنامه های غافلگیرانه ای برایمان ترتیب دیده اند و داستان با برگشت های مختلف، تماشاگرش را هیجان زده و شوکه می نماید.

29. فریکازوید (Freakazoid)

  • انیماتور و کارگردان: پل دینی، بروس تیم و استیون اسپیلبرگ
  • سال های پخش: 1997 - 1995

سریالی انیمیشنی درباره ابرقهرمان ها که مدت ها پیش از سلطه آن ها بر سینما ساخته شد. فریکازوید هم زمان که به آرزوهای نوجوانان جامه حقیقت می پوشاند، با خودش و مضامینش شوخی هم می کرد.

داستان درباره دکستر داگلاس است. نوجوانی 16 ساله که به درون یک کامپیوتر کشیده می گردد و بعد از اینکه تمام اطلاعات و داده های اینترنت را جذب خودش می کرد، استقامت، قدرت، سرعت و شتابی فراانسانی به دست می آورد.

ولی فراتر از همه این ها، فریکازوید یک کمدی بامزه بود که به طرز غافلگیرنماینده ای پیغام های مهم و جالبی به بیننده اش منتقل می کرد. مدل شوخی ها و خودآگاهی های این سریال شبیه چیزی بود که الان در ددپول می بینیم، منتهی به شدت خانوادگی تر و مناسب بچه ها.

28. بونداک ها (The Boondocks)

  • انیماتور و کارگردان: آرون مک گروبر
  • سال های پخش: 2014 - 2005

اقتباس از کمیک استریپ های آرون مک گروبر تصمیم چالش برانگیزی برای شبکه Adult Swim به حساب می آمد، ولی نتیجه اش مسحورنماینده و تماشایی بود. تلفیق آثار بامزه و پیچیده مک گروبر با سبک و استایل انیمه ها منجر به خلق سریالی منحصر به فرد شد که دیدنش تجربه جالبی است.

علاوه بر این ها، صداپیشه های سریال هم اجراهای فوق العاده ای ارائه نموده اند و همه این ها باعث شد که بونداک ها با وجود مدت زمان پخش کوتاهش، اثری جالب توجه و ماندگار گردد و سبک و مدل ویژه خودش را به دنیای انیمیشن های سریالی بیاورد.

27. آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

  • انیماتور و کارگردان: مایکل دانته دی مارتینو و برایان کونیتزکو
  • سال های پخش: 2008 - 2005

یکی از مؤلفه های ماندگار آواتار: آخرین بادافزار خلق دنیایی فانتزی است که اجزای آن را به شدت دقیق و حساب شده خلق نموده اند. در این سریال ماجرای نبردی بی خاتمه برای کنترل عناصر آب وهوا را می بینیم و سازندگان با رویکردی تازه سراغ قصه بارها تعریف شده قهرمانی رفته اند که متوجه قدرت های درونی اش می گردد.

سبک بصری فوق العاده این سریال به خوبی با مضامینی که طرح می نماید همخوانی دارد و بیننده را با ماجراهای عجیب و حماسی اش همراه می نماید. امیدواریم مسؤولین نت فلیکس همین قدر وسواس و زیبایی را که خرج سریال انیمیشنی اش شد در نسخه لایو اکشنی که دارند می سازند به کار ببرند.

26. یتیم خانه دوست های خیالی (Fosters Home for Imaginary Friends)

  • انیماتور و کارگردان: کرگ مک کراکن
  • سال های پخش: 2009 - 2004

قصه ای دیوانه وار و عجیب درباره پسری جوان و مخلوقات ذهنی به شدت بامزه او. همه چیز این سریال سریع و تندوتیز پیش می رود و فرصت نفس کشیدن به بیننده نمی دهد. با سبک بصری چشم نواز و انیمیشن های دیدنی و داستانی که شبیه دیگر سریال ها نیست، یتیم خانه دوست های خیالی خیلی زود به مؤلفه های یک اثر ماندگار دست یافت.

این سریالی است که مخصوص بچه های فرز و کم تحمل این نسل ساخته شده. بچه هایی که حوصله نشستن سر چیزی را ندارند، ولی با دیدن شخصیت های دوست داشتنی این انیمیشن پای تلویزیون می نشینند و ماجراجویی های خنده دارشان را تماشا می نمایند.

25. اف ال سی ال یا فولی کولی (FLCL)

  • انیماتور و کارگردان: کازویا ساروماکی و یوجی اینوکیدو
  • سال های پخش: 2001 - 2000

کمتر سریالی مثل اف ال سی ال قصه ای درباره بلوغ نوجوانانه را این گونه تعریف می نماید. بچه ای را می بینیم که حوصله اش از زندگی سر رفته است و طی اتفاقاتی مغزش را با یک پورتال عجیب وغریب عوض می نمایند. پورتالی که ربات ها از آن ظاهر می شوند و با هم می جنگند.

ولی مزیت اصلی این سریال در زیبایی های بصری اش نهفته است که گاهی اوقات کاری می نماید که دیگر کاری به فرایند قصه نداشته باشیم. سبک انیمیشن این سریال به قدری گسترده است که از مدل کمیک های مانگا تا هجویه ای از ساوث پارک را پوشش می دهد. شبیه یک تک نوازی گیتار الکتریک است و به همان اندازه بداهه و غیرقابل پیش بینی و جذاب هم هست.

24. دختران پاورپاف (The Powerpuff Girls)

  • انیماتور و کارگردان: کرگ مک کراکن
  • سال های پخش: 2005 - 1998

همه چیز از جایی آغاز شد که پروفسور یوتونیوم اتفاقی مقداری ماده شیمیایی ایکس را درون محلول شکر، ادویه و هرچیزی که خوبه ریخت و سه دختر جوان ابرقهرمان خلق کرد که با نیروهای پلید در آمریکا مبارزه می نمایند.

این سریال انیمیشنی از همان اوایل پخشش به پیروزیت زیادی رسید. وقتی در سال 1998 اولین قسمتش روی آنتن رفت، پربیننده ترین افتتاحیه یک سریال در شبکه کارتون نتورک شد. دختران پاورپاف خیلی زود اثری محبوب شد و محصولات مرتبط به آن همه جا را گرفت. نسخه سینمایی، آلبوم آهنگ ها، بازی های کامپیوتری و بی شمار چیزهای دیگر هم از کنارش بیرون آمدند و پدیده ای کنترل ناپذیر شد.

23. آن سوی دیوار باغ (Over the garden wall)

  • انیماتور و کارگردان: پاتریک مک هیل
  • سال های پخش: 2014

پاتریک هیل خالق این مینی سریال ده قسمتی است که در سال 2015 برنده امی بهترین سریال انیمیشنی شد. دلیلش هم معین است؛ آن سوی دیوار باغ اثری واقعا زیباست، پر از معما، جادو، رنگ و قصه.

سریال داستان دو برادر ناتنی به نام های ویرت (الایجا وود) و گرگ (کالین دین) را روایت می نماید که شب هالووین در جنگلی مرموز و تاریک گم می شوند. ویرت پسری محتاط است ولی گرگ بی احتیاط و ماجراجو و همین تنش و چالشی بین دو برادر ایجاد می نماید.

ولی این دو برادر ناتنی مجبور می شوند باهمدیگر همکاری نمایند و راهی برای خروج از این جنگل ترسناک بیابند. در جهتشان با کاراکترهای جالبی روبه رو می شوند که هرکدام ماجراها و قصه های شنیدنی خودشان را دارند. آن سوی دیوار باغ سفری جالب و دوست داشتنی و کوتاه است که شیرینی اش مدت ها بعد از تماشا هم در ذهنتان می ماند.

  • با بهترین کمپانی های انیمیشن سازی آشنا شوید

22. فیلم های خانگی (Home Movies)

  • انیماتور و کارگردان: برندون اسمال و لورن بوچارد
  • سال های پخش: 2004 - 1999

فیلم های خانگی ایده ای ساده دارد که انیمیشنش با سبک بصری بچگانه ای ساخته شده است. داستان درباره پسربچه ای هشت ساله به نام برندون (با صداپیشگی یکی از خالقان سریال برندون اسمال) است که رفقایش را مجبور نموده است تا با هم فیلم بسازند.

فیلم هایش فاجعه از آب در می آیند ولی بامزه و خنده دار هستند. در هر قسمت طی دیالوگ هایی که بین شخصیت ها رد و بدل می گردد، داستان سمت جهت های جالب و غیرقابل پیش بینی می رود. همگی انگار بازیگران با استعداد و کمدین های بامزه ای هستند که مجبور شده اند دیالوگ ها و صحنه های بد و آماتور ضبط نمایند، که همین باعث شده است صحنه های کمیک خیلی خوبی خلق گردد.

21. فریسکی دینگو (Frisky Dingo)

  • انیماتور و کارگردان: آدام رید و مت تامپسون
  • سال های پخش: 2008 - 2006

فریسکی دینگو بین آثار آدام رید و مت تامپسون کمتر شناخته شده و این واقعا حیف است. چون احتمالا بامزه ترین سریال آن ها است.

ماجرای جدال بین کیل فیس، موجود فضایی سفیدرنگی که به دنبال سلطه دنیای است و دشمن اصلی اش ابرقهرمانی خودخواه و مغرور به نام خفن ایکس موقعیت های جالب و بامزه ای را در طول سریال رقم زده است و قصه های ابرقهرمانی را با رویکردی تازه و غیرکلیشه ای روایت می نماید.

این سریال به خصوص برای هواداران آرچر خیلی خوب است، چرا که شوخی های منحصر به فرد و به شدت خنده دار آن سریال را می توانند در اینجا هم ببینند. سریال کوتاهی هم هست و کلا در دو فصل روایت می گردد.

20. سیلور مون (Sailor Moon)

  • انیماتور و کارگردان: نائوکو تاکیوشی
  • سال های پخش: 1997 - 1992

در این سریال که بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شد، دخترها توانستند بالاخره نماینده خودشان را در کسوت یک قهرمان زن ببینند.

اوساگی چهارده ساله دختری دوست داشتنی است که همه چیزش مثل دختر دبیرستانی های عادی پیش می رود. شاگرد تنبلی است و کنترل احساساتش را ندارد و وقتی به غذای خوشمزه ای می رسد ادب و نزاکت را فراموش می نماید. اما طی ماجراهایی تبدیل به سیلور مون می گردد و در کنار دیگر سربازهای کهکشانی به محافظت از زمین در مقابل ضدقهرمان هایی شرور می پردازد.

در زیر این داستان فانتزی و جنگی، پیغامی قدرتمند درباره دوستی، مهربانی و وفاداری نهفته است که در قلب و روح مخاطبانش نفوذ می نماید.

19. ایان فلاکس (Æon Flux)

  • انیماتور و کارگردان: پیتر چانگ
  • سال های پخش: 1995 - 1991

ام تی وی سریال های انیمیشینی واقعا خوبی برای عظیمسالان ساخته است ولی آن طور که حقشان است تحویل گرفته نشده اند. ایان فلاکس تنها 16 قسمت داشت ولی تأثیر ناگفته ای روی آثار بعد از خودش گذاشت.

این سریال سبک انیمیشن های آمریکایی را با ژاپنی تلفیق کرد و داستانی درباره آینده ای تاریک گفت که در آن مأموری مخفی به نام ایان فلاکس سعی داشت حکومتی دیکتاتوری را سرنگون کند.

این انیمیشن کمترین استفاده را در دیالوگ داشت و سعی می کرد با تصویر بیشتر روایت هایش را جلو ببرد.

18. راکی و بول وینکل (Rocky and Bullwinkle)

  • انیماتور و کارگردان: جی وارد، الکس اندرسون و بیل اسکات
  • سال های پخش: 1964 - 1959

حالا نوبت می رسد به چیزی کاملا متفاوت. طی سال های 1961 تا 1964 تماشاگران شاهد کارهای جالب و بامزه بول وینکل بودند. کاراکترهای این انیمیشن خیلی زود محبوبیتی فراگیر پیدا کردند و سریال پدیده ای برای خودش شد.

با اینکه این سریال حالا دیگر محبوبیت سابق را ندارد و تا حدودی فراموش شده است، ولی تأثیری را که روی آثار بعد از خودش گذاشت نمی توان نادیده گرفت. شوخی های جسورانه و شخصیت های عجیب و دیوانه وار این سریال چیزی بود که بعدها در آثاری مثل سیمپسون ها هم خودش را نشان داد.

در سریال دو کاراکتر اصلی قصه را می دیدیم که درگیر ماجراهایی دنباله دار می شدند و اغلب دو جاسوس روسی به نام های ناتاشا فتال و بوریس بادنوف تعقیبشان می کردند.

17. رن و استیمپی (Ren & Stimpy)

  • انیماتور و کارگردان: جان کریکفالوسی
  • سال های پخش: 1995 - 1991

خالق این سریال جان کریکفالوسی متهم به آزار جنسی شده است و این اتفاق و حواشی دورش باعث شد اثری که می توانست یکی از انیمیشن های ماندگار و تأثیرگذار تلویزیون باشد، زیر سایه اتفاق های ناگوار فراموش گردد. رن و استیمپی هم ایده های نویی داشت و هم از نظر بصری جذاب و دیدنی بود.

رن و استیمپی دو رفیقی بودند که در نقش های مختلفی ظاهر می شدند. از حضور در فضا و سیاره های دیگر گرفته تا مجری گری برنامه های حیات وحش.

در سریال از رنگ های غنی و متنوع استفاده شده بود و نماهای نزدیک زیادی داشت.

16. بیویس و بات هد (Beavis & Butthead)

  • انیماتور و کارگردان: مایک جاج
  • سال های پخش: 1997 - 1993

دو کاراکتر عجیب و بامزه که تماشایشان لذت بخش و خنده دار بود، ولی آرزو می کردید که هیچ وقت به پستتان نخورند. بیویس و بات هد عملا نخاله های سرکش و وحشی جامعه بودند. کار نمی کردند (یا کار می کردند بدون اینکه کاری نمایند) و چیزی یاد نمی گرفتند (یا فقط چیزهایی یاد می گرفتند که دلشان می خواست) و به هیچ چیز و هیچ کس (از جمله همدیگر) ذره ای اهمیت نمی دادند. فکر و ذهن بسته و محدودشان روی لذت های گذرا متمرکز بود، حالا یا غذا یا تلویزیون یا هرچیزی که باعث می شد آن خنده های ریز و معروفشان را سر دهند.

چیزی که باعث می شد انیمیشن کمدی مارک جاج انقدر به پیروزیت برسد، مهارت عجیب و ذاتی سریال در پیدا کردن لحظات بامزه و خنده دار در پایه ای ترین و ابتدایی ترین غرایز ما بود.

15. ساوث پارک (South Park)

  • انیماتور و کارگردان: تری پارکر و مت استون
  • سال های پخش: 1997 تا الان

ساوث پارک هیچ وقت تمام نمی گردد. کمدی سنترال به هیچ وجه قصد ندارد این سریال طولانی، جریان ساز و برنده جایزه امی خودش را کنسل کند، همان طور که هواداران و تماشاگران بی شمارش قصد ندارند بعد از این همه سال بیخیال آن شوند. چرا بخواهند؟ وقتی هنوز هم اپیزودهای سریال دیدنی و بامزه اند و داستان ها و مضامینش با اتفاق های روز جلو می رود؟

انیمیشن کمدی خستگی ناپذیر تری پارکر و مت استون داستان چهار پسر نوجوان را تعریف می نماید که در شهری در کلورادو زندگی می نمایند و هربار ماجراهای دیوانه واری رقم می زنند.

فرقی ندارد چه مسأله ای در جامعه مطرح باشد، هربار به چیزی در آمریکا یا دنیا زیاد توجه گردد یا مسأله ای را زیاد از حد جدی گیرند، ساوث پارک آماده است تا تمام پیش فرض های مخاطبانش را به هم بریزد و با قدرت و جسارتی مثال زدنی همه چیز را روی سرش هوار کند.

14. موبایل سوت گاندام (Mobile Suit Gundam)

  • انیماتور و کارگردان: یوشیوکی تومینو
  • سال های پخش: 1980 - 1979

شاید بتوان گفت انیمه ای که آغازگر ژانر ربات های این چنینی بود. 40 سال از پخش این سریال می گذرد ولی هنوز هم دیدنش خالی از لطف نیست. درست است که مثل بی شمار اثر کلیشه ای دیگر در آن شاهد حضور ربات های غول پیکر هستیم، ولی در اینجا هدفشان فقط برآورده کردن آرزوی بچه ها نیست، بلکه سلاح های کشتار جمعی مرگباری هستند که در جنگی خونین به کار می فرایند.

این انیمیشن در ابتدا بازخوردهای خوبی نداشت و نزدیک بود شکست سختی بخورد. ولی وقتی اسباب بازی هایی با الهام از آن روانه بازار شد و فروش و محبوبیت خوبی به دست آورد، تازه سریال پا گرفت. از آن به بعد انبوه آثار الهام گرفته از این ربات ها ساخته شد و هیچ وقت هم به خاتمه جهتش نرسید.

13. فینیس و فرب (Phineas and Ferb )

  • انیماتور و کارگردان: دن پاونمیر و جف مارش
  • سال های پخش: 2015 - 2007

فینیس و فرب بیشتر از هر انیمیشن سریالی چند دهه ی اخیر از یک فرمول به خصوص بهره برده است. سریال با هر قسمتش ریتمی آشنا را پیش می گرفت و لحظاتش را با سرعتی جذاب و دیدنی جلو می برد. ظاهر بشاش و رنگ های شاد این انیمیشن، لایه ای شوخ و شنگ به قصه ای داد که درونش احساسات عمیق انسانی جریان داشت.

فینیس و فرب از آن دسته انیمیشن هایی است که هر سن و سالی داشته باشید، جذبش خواهید شد.

12. لیگ عدالت (Justice League)

  • انیماتور و کارگردان: بروس تیم و پل دینی
  • سال های پخش: 2004 - 2001

این سریال که به طرز غافلگیرنماینده ای رویکردی جدی و عمیق به ابرقهرمان ها داشت، از ریسک و تغییرات اساسی اصلا نمی ترسید. بعد از پخش 2 فصل فرمت سریال کلا تغییر کرد تا بتوانند به ابعاد عجیب تر و پیچیده تر دنیای دی سی بپردازند. این روزها اقتباس از کمیک های دی سی به دو صورت انجام می گردد؛ یا مثل آثار سینمایی شان تاریک و تلخ هستند، یا مثل سریال های کانال سی دبلیو حس وحالی شوخ و سرحال دارند. ولی انمیشن جاستیس لیگ به لحنی منحصربه فرد رسیده بود و هم زمان که قصه هایی بی نظیر تعریف می کرد، حواسش به وجه انسانی شخصیت هایش هم بود.

11. تیک (The Tick)

  • انیماتور و کارگردان: بن ادلاند
  • سال های پخش: 1996 - 1994

تا الان دو اقتباس لایو اکشن از این اثر مستقل ساخته شده است ولی تماشاگران برای اولین بار در سریال انیمیشنی شبکه فاکس با این ابرقهرمان غیرمتعارف آشنا شدند.

مخاطبان این سریال جذب ماجراهای بلاهت بار تیک (با صداپیشگی تاونسند کولمن) می شدند که کلی خرابکاری به بار می آورد ولی در نهایت دوست و همراهش آرتور، اوضاع را درست می کرد و تیک اعتبار و افتخارش را به نام خودش می زد.

10. گِرَویتی فالز (Gravity falls)

  • انیماتور و کارگردان: الکس هرش
  • سال های پخش: 2016 - 2012

سریالی مخصوص بچه ها که به قدری از اسطوره، فرهنگ عامه و شوخی هایش و راز و رمزهای جذاب پر شده است که عظیمسالان را بیشتر جذب می نماید.

داستان اصلی درباره مشقت های عظیم شدن و پشت سر گذاشتن کودکی است و در قلب آن رابطه یک خواهر و برادر دوست داشتنی قرار گرفته است. خواهر و برادری دوقلو به نام های دیپر و میبل تابستان را در شهر مرموز گرویتی فالز می گذرانند و به عموی عظیمشان استن یاری می نمایند. خیلی زود در می یابند که چه بر سر برادر استن آمده است و با موجودی ماورایی می جنگند که تهدید نموده است گرویتی فالز و دنیا را نابود می نماید.

این سریال با 39 قسمت به خاتمه رسید و هوادارانش را تشنه دیدن اثری شبیه آن نگه داشت.

9. یاکو و واکو (Animaniacs )

  • انیماتور و کارگردان: تام روئگر
  • سال های پخش: 1998 - 1993

انیمیشنی که هر قسمتش از تکه های چنددقیقه ای کوتاه و بامزه تشکیل می شد که در آن شخصیت های جذاب و دوست داشتنی و خلاق داستان را جلو می بردند. در کنار آن ها بی شمار شخصیت و کاراکتر دیگر هم حاضر می شدند که هم بچه ها را جذب خودش می کرد و هم عظیمسالان با دیدنش سرگرم می شدند.

این سریال به قدر محبوب و مشهور بود که شبکه Hulu سفارش ساخت ریبوت آن را برای سال 2020 داد.

8. ادوِنچر تایم (Adventure Time)

  • انیماتور و کارگردان: پندلتون وارد
  • سال های پخش: 2018 - 2010

ایده داستان ساده بود؛ پسرکی انسان به نام فین و سگی به اسم جیک در اطراف روستایی پرسه می زنند تا از سرزمین جادویی اووو در مقابل جادوگران یخی و بدخواهان و شرورهای متنوع دیگر محافظت نمایند. ولی همه چیز پیچیده تر از این حرف ها بود و داستان کم کم غنا و عمق بیشتری گرفت. معین شد که سرزمین جادویی اووو در واقع زمین است، منتهی زمینی پساآخر الزمانی و جادوگران یخی هم ابعاد پنهان و غم انگیزی داشتند.

سریال با 10 فصل به کار خود خاتمه داد و قسمت آخر تلخ و شیرینی داشت. ولی ماجراجویی ها هنوز ادامه دارد چون در ادونچر تایم هیچ چیز هیچ وقت تمام نمی گردد.

7. همبرگری باب (Bobs Burgers)

  • انیماتور و کارگردان: لورن بوکارد
  • سال های پخش: 2011 تا الان

ماجرای یک خانواده خنده دار و عجیب وغریب که سعی می نمایند همبرگری خودشان را سر پا نگه دارند و با انواع و اقسام ماجراهای بامزه روبرو می شوند. شاید همواره در رستوران داری و مشتری مداری پیروز نباشند، ولی همواره همدیگر را دارند و به عنوان یک خانواده، گرم و صمیمی و دوست داشتنی هستند.

شاید رمز پیروزیت سریال و دلیل دوام چندین ساله اش همین تمرکز روی اهمیت خانواده باشد. اینکه همگی با وجود اختلاف ها و عادت های اعصاب خرد کن، کنار هم می مانند و به جهتشان ادامه می دهند.

6. باب اسفنجی (Spongebob Squarepants)

  • انیماتور و کارگردان: استیفن هیلنبرگ
  • سال های پخش: 1999 تا الان

باب اسفنجی کاراکتری به شدت مهربان و خوش بین و معصوم است که زیر یک خانه آناناسی در اعماق دریا زندگی می نماید و با رفقایش پاتریک و سندی وقت می گذراند.

استیفن هیلنبرگ که عشق وعلاقه زیادی به زندگی موجودات زیر دریا داشت، به طرز غریبی به فرمولی دست یافت و انیمیشنی ساخت که هم برای بچه ها تماشایی بود و هم عظیمسالان عاشقش شدند.

باب اسفنجی طولانی ترین انیمیشن شبکه نیکلدوئن است و در طول سالیان پخشش ستارگانی چون دیوید بووی، ایمی پولر و جی. کی. سیمونز به عنوان صداپیشه مهمان در آن نقش آفرینی نموده اند.

این سریال که چهار بار برنده امی شده است در سرار دنیا هوادار دارد و بچه ها و عظیمسالانی از هر خطه دنیا عاشقش هستند و محصولاتی با عکس او را در همه جا می توانید پیدا کنید.

5. ریک و مورتی (Rick and Morty)

  • انیماتور و کارگردان: جاستین رویلند و دن هارمون
  • سال های پخش: 2013 تا الان

تقریبا حرف ناگفته ای درباره این سریال به شدت دیدنی و محبوب باقی نمانده است. احتمالا خودتان یا تا الان تمام قسمت هایی که پخش شده را دیده اید یا اینجا و آنجا درباره اش خوانده اید و شنیده اید. ریک و مورتی از آن پدیده های عجیبی است که خیلی زود پا گرفت و هواداران سرسختی پیدا کرد.

ولی هر چقدر هم از این سریال بدانید، سازندگان خلاق آن باز هم چیزی در چنته دارند که حتی هوادارانش را هم غافلگیر کند. در هر قسمت با ایده ها و قصه ها و شخصیت های بکر و جدید و عجیبی روبرو می شوید که وقتی بعد از انتهای اپیزود به خودتان می آیید، می بینید در عرض بیست دقیقه اندازه کل کهکشان ها و دنیاهای موازی اتفاق و ماجرا دیده اید.

ریک و مورتی منبع بی خاتمهی از انرژی و ایده و خلاقیت است که انگار هیچ وقت تکراری نمی گردد.

4. بتمن: سریال انیمیشنی (Batman: The Animated Series)

  • انیماتور و کارگردان: بروس تیم و اریک رادومسکی
  • سال های پخش: 1995 - 1992

سازندگان این اثر مطرح، تأثیرگذار و جریان ساز وارنر از ابتدا به قصد ساخت یک سریال انیمیشنی بچه هاه وارد عمل نشدند. تصمیمشان را بر این گذاشتند که بهترین قصه های مربوط به بتمن را به بهترین نحو ممکن روایت نمایند، و شدیدا هم موق بودند.

این انیمیشن سریالی بی نظیر با تلفیق تصاویر تیره و تاریک با تصاویر متحرک رازآلود، کمیک های باب کین و بیل فینگر را به زیبایی تمام به صورت یک انیمیشن دیدنی در آوردند و دنیای را خلق کردند که عمیقا واقعی و ملموس بود و خطرها و تهدید هایش مثل دنیای واقعی خودمان وحشتناک و تاریک بود.

تمام ابعاد این انیمیشن درست سر جای خودشان قرار گرفته بودند. موسیقی متن تکرار نشدنی و عالی بود، صداپیشه ها بهترین اجراهای خود را ارائه می کردند و عمقی که داستان هر اپیزود داشت، تأثیر زیادی روی مخاطبش می گذاشت؛ چه مخاطب عظیمسال بود و چه کودک.

سریال انیمیشنی بتمن روی خیلی از آثار بعد از خودش تأثیر گذاشت، از سوپرمن گرفته تا لیگ عدالت، و هنوز هم تأثیرش حس می گردد.

3. آرچر (Archer)

  • انیماتور و کارگردان: آدام رید
  • سال های پخش: 2009 تا الان

شوخی با ژانر جاسوسی و مأمورهای جدی سازمان های اطلاعاتی چیز تازه ای نیست، ولی اثر بامزه و دیدنی آدام رید با بقیه این دست قصه ها فرق می نماید. تیم سازنده سریال کاراکترهای جذابش را در موقعیت های عجیب و هیجان انگیز و به غایت خنده داری رها می نمایند و چون آن ها را با دقت و حوصله خلق نموده اند، هرکدام ماجراهای بامزه خودشان را پیش می برند.

ولی همه این ها به کنار، یکی از نقاط قوت عظیم سریال و شاید عظیمترین نقطه قوت آن، صداپیشگی اچ. جان بنجامین در نقش آرچر است. صدا، لحن، مدل ادای دیالوگ و کلا کاراکتر صدای او به قدری بامزه و شنیدنی است که با گفتن ساده ترین عبارت ها هم مخاطب را به خنده می اندازد.

2. بوجک هورسمن (BoJack Horseman)

  • انیماتور و کارگردان: رافائل باب - واکسبرگ
  • سال های پخش: 2020 - 2014

شاید الان زود باشد که چنین صندلیی به بوجک هورسمن بدهیم. شاید پنج فصل درخشان 12 قسمتی که هرکدام بهتر و بهتر می شدند در مقایسه با سریال هایی که چند دهه ادامه داشتند چیز خاصی نباشد. ولی این سریال با همین شش سال و پنج فصل به چیزهایی دست یافت که خیلی از آثار دیگر در طول چندین سال پیروز به اجرای آن نشدند. از شوخی های بامزه و تند و تیز گرفته تا قصه ای تلخ و تکان دهنده درباره حسرت و از دست دادن و بحران های کودکی، بوجک هورسمن قدم در مضامین و قصه هایی گذاشت که معمولا در درام های پرخرج و با حضور ستارگان سینمایی می بینیم.

داستان درباره اسبی است که سال های نه چندان دور ستاره یک سیت کام محبوب بوده است و حالا دیگر صندلیی ندارد و به افول رسیده. ورود یک دختر نویسنده که قرار است زندگی نامه او را بنویسد، بهانه ای می گردد تا ما با دردها و رنج های این اسب افسرده و غمناک آشنا شویم و بفهمیم که پشت رفتارهای متظاهرانه و خنده دار او چه دردی نهفته است.

1. سیمپسون ها (The Simpsons)

  • انیماتور و کارگردان: مت گرونینگ
  • سال های پخش: 1989 تا الان

وقتی سریالی به اندازه سیمپسون ها قدمت داشته باشد و این همه سال روی آنتن برود و مخاطبانش را حفظ کند، قدرت و اثرگذاری و محبوبیتش تا ابد ادامه خواهد داشت.

این سریال رکورد بیشترین تعداد قسمت های یک سریال تلویزیونی را شکسته است و تا الان 30 فصل از آن ساخته و پخش شده است.

ساکنین اسپرینگفیلد به زودی تحت مالکیت دیزنی در می آیند و این یعنی شاهد فصلی جدید در یکی از عظیمترین و تأثیرگذارترین آثار تلویزیونی خواهیم بود. منتقدان و کما ل طلب ها شاید بگویند سریال در نقطه ای که به اوج رسید باید تمام می شد و برخی ها شاید درباره این بگویند که کدام فصل بهترین بوده و هست. ولی واقعیت این است که سیمپسون ها هنوز و بعد از سالیان دراز، جذاب و دیدنی است و مخاطبش را می خنداند و هجویه هایی خلاقانه و تماشایی می سازد.

اصلا بدون سیمپسون ها، اغلب سریال های این لیست ساخته نمی شدند و کمدی به صندلی فعلی اش نمی رسید.

منبع: indiewire

منبع: دیجیکالا مگ

به "بهترین انیمیشن های سریالی دنیا؛ گشت وگذار در خاطرات کودکی" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین انیمیشن های سریالی دنیا؛ گشت وگذار در خاطرات کودکی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین انیمیشن های سریالی دنیا؛ گشت وگذار در خاطرات کودکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید