از ارائه خدمات آموزش مجازی تا برگزاری حضوری امتحانات خاتمه ترم، فعالیت آموزشی دانشگاه ادامه دارد

به گزارش وبلاگ دوست، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: امتحانات سرانجام ترم این دانشگاه با هدف حفظ کیفیت آموزشی و صیانت از حقوق دانشجویان با یک هفته تأخیر از 31 خرداد جاری به صورت حضوری برگزار می شود.

از ارائه خدمات آموزش مجازی تا برگزاری حضوری امتحانات خاتمه ترم، فعالیت آموزشی دانشگاه ادامه دارد

عبدالله خالصی دوست در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری وبلاگ دوست در سمنان در تشریح اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مبارزه با کرونا و برگزاری حضوری امتحانات انتها ترم اظهار کرد: دنیا تحت تأثیر ویروس کرونا شکل جدیدی از زندگی را تجربه می کند و این ویروس با ورود به عرصه زندگی بشر رفتارها و کنش های فردی و اجتماعی را تغییر داده است و صاحب نظران اجتماعی معتقدند باید خود را برای همزیستی با شرایط جدید آماده کرد.

وی شرح داد: کرونا ماه هاست جریان کار و زندگی را مختل و دانشگاه ها را وادار به روی آوری به روش های نوین آموزشی کرده است، دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان یک دانشگاه اجتماعی و حل مسئله در عین کمک به شبکه بهداشت و درمان کشور برای کاهش آسیب های ناشی از بحران کرونا تلاش کرده تا با بهره گیری از فنّاوری های جدید آموزشی به برگزاری کلاس های مجازی اقدام کند.

حمایت آموزشی از دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان گفت: در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا و تبعیت از الزامات بهداشتی ابلاغ شده توسط مراجع بهداشتی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی هم در کنار سایر دانشگاه های معتبر کشور و دنیا با ایجاد ساختاری قدرتمند از فنّاوری و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در واحد الکترونیکی این دانشگاه برای حمایت آموزشی از دانشجویان خود دست به کار شده و با حداکثر توان به ارائه خدمات آموزش مجازی در سراسر کشور اقدام کرده است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: بدیهی است در شرایط فعلی و با توجه به آزادسازی تدریجی و همراه با کنترل فعالیت های اجتماعی از سوی ستاد ملی کرونا، طبعاً دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان یک دانشگاه مردمی و غیردولتی، با تبعیت محض از تصمیمات اتخاذشده و دستورات بهداشتی توسط فرماندهان ستاد مبارزه با کرونا و در هماهنگی کامل با مسئولان کشور و استان به ادامه فعالیت های آموزشی خود اقدام کرده و صیانت از سلامت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و مردم را وظیفه خود دانسته و در این زمینه هیچ کوتاهی و تسامحی را نمی پذیرد.

خالصی دوست گفت: با اعلام مقررات و تمهیدات وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه ها، برگزاری حضوری امتحانات انتها ترم دانشگاه آزاد اسلامی با هدف حفظ کیفیت آموزشی و صیانت از حقوق دانشجویان در ارزشیابی تحصیلی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در استان ها و شهرهای غیر شرایط قرمز در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول گفت: همه امتحانات هفته اول واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از روز شنبه 24 خرداد تا انتها روز پنج شنبه 29 خرداد 99 لغو و به انتهای امتحانات یعنی از روز شنبه 21 تیر تا پنج شنبه 26 تیر 99 با همان زمانبندی ساعت و سانس قبلی موکول می شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه انتخاب محل امتحانات انتها ترم دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حفظ سلامت دانشجویان، آرامش خاطر خانواده ها و جلوگیری از سفرهای بین شهری به راه اندازی سامانه الکترونیکی به آدرس www.azmoon99.iau.ac.ir اقدام کرده است به وبلاگ دوست گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به این سامانه می توانند نزدیک ترین واحد دانشگاهی محل سکونت خود را به عنوان محل برگزاری امتحانات انتها ترم خود انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر امنیت بالای سامانه امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از بارگذاری اطلاعات، تمام دانشجویان متقاضی استفاده از فرصت میهمانی امتحانات انتها ترم، سؤالات امتحانی به صورت رمزگذاری شده در سامانه بارگذاری شده و در ساعت برگزاری امتحان بر روی تلفن همراه دانشجویان قابل رؤیت است. دانشجویان پس از مشاهده سؤالات، پاسخ سؤالات را بر روی برگه های امتحانی نوشته و در انتها آن را به مجریان امتحان در واحد میهمان تحویل می دهند.

وی افزود: پس از انتها ساعت امتحان، پاسخ نامه ها از طریق سامانه برای استادان و دانشجویان ارسال و نسخه فیزیکی پاسخ نامه ها نیز به واحد مبدأ ارسال می شود.

ثبت نام دانشجویان در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت

خالصی دوست شرح داد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و با توجه به مصوبات هیئت رئیسه و شورای آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری حضوری امتحانات انتها ترم با رعایت پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، لازم است تمام دانشجویان قبل از شروع امتحانات حضوری در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام کرده و درصورتی که علائم بیماری را نداشتند، پیامک دریافت شده از این سامانه و یا فرم خوداظهاری تکمیل شده را در بدو ورود به مسئولان تعیین شده در حوزه امتحانات ارائه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با تأکید بر اینکه بر اساس نظر ستاد مقابله با کرونای استان سمنان چنانچه تغبیراتی در برنامه های این دانشگاه ایجاد شود به اطلاع دانشجویان خواهد رسید گفت: علاوه بر امتحان در محل سکونت، امکان اخذ میهمانی برای نیمسال آینده در واحد محل سکونت از جمله تمهیدات دانشگاه آزاد اسلامی برای مدیریت و مقابله با کرونا است.

خالصی دوست کمک های دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت بحران اجتماعی مانند سیل و کرونا را یادآور شد و اظهار کرد: تولید تجهیزات فنی پزشکی، اختصاص نقاهتگاه برای بیماران کرونایی، تهیه و توزیع بسته های حمایتی، کمک نقدی بیش از 2 میلیارد ریالی خیّران دانشگاه، تولید مواد ضدعفونی کننده و در اختیار گذاشتن ظرفیت های فکری و علمی استادان این دانشگاه برای حل مسائل جامعه ازجمله مواردی بوده که دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بنا بر رسالت اجتماعی خود انجام داده است.

4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "از ارائه خدمات آموزش مجازی تا برگزاری حضوری امتحانات خاتمه ترم، فعالیت آموزشی دانشگاه ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ارائه خدمات آموزش مجازی تا برگزاری حضوری امتحانات خاتمه ترم، فعالیت آموزشی دانشگاه ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید