آمریکا در خصوص اعزام جنگنده اف 16 و ناوشکن به خلیج فارس: برای جنگ با ایران آماده نمی شویم

به گزارش وبلاگ دوست، سخنگوی وزرات امور خارجه ایالات متحده در جریان کنفرانس خبری روز سه شنبه توضیح داد که در پرتو تهدید مستمر جمهوری اسلامی و با همکاری شرکا و متحدان، وزارت دفاع آمریکا در حال افزایش حضور و توسعه توانایی های خود در تنگه هرمز و آب های اطراف است.

آمریکا در خصوص اعزام جنگنده اف 16 و ناوشکن به خلیج فارس: برای جنگ با ایران آماده نمی شویم

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از جمهوری اسلامی خواست فورا اقدامات بی ثبات کننده خود را ـ که خطر جدی برای جریان بی وقفه تجارت جهانی به وسیله این آبراه استراتژیک است ـ متوقف کند.

متیو میلر در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا با توجه به رفتار جمهوری اسلامی در منطقه برای جنگ با جمهوری اسلامی در خلیج فارس آماده می گردد گفت: ما به طور قطع هرگونه تمهیداتی را برای جنگ رد می کنیم و اطمینان داد که افزایش حضور نظامی در درجه اول بر نظارت بر شرایط و جلوگیری از بی ثباتی بیشتر متمرکز است.

پیش تر یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده خاطرنشان کرد، این کشور با هدف مقابله با توقیف کشتی ها به وسیله جمهوری اسلامی، جنگنده های اف 16 به خلیج فارس اعزام می نماید. این اقدام در جهت تقویت هواپیما های جنگنده ای 10 ایالات متحده صورت می گیرد.

نیروی دریایی آمریکا مدعی است در دو سال گذشته ایران دست کم پنج شناور تجاری را توقیف نموده و برای چندین شناور دیگر مزاحمت ایجاد نموده است. بیشتر این اقدامات در تنگه هرمز انجام شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا هم از دستور وزیر دفاع ایالات متحده برای اعزام ناوشکن یو اس اس توماس هادنر به منطقه خلیج فارس اطلاع داد.

منبع: فرارو

به "آمریکا در خصوص اعزام جنگنده اف 16 و ناوشکن به خلیج فارس: برای جنگ با ایران آماده نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در خصوص اعزام جنگنده اف 16 و ناوشکن به خلیج فارس: برای جنگ با ایران آماده نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید