گنجینه ای پنهان در قلب جنگل های لفور

به گزارش وبلاگ دوست، در میان جنگل های چندین میلیون ساله لفور، زیبایی خفته و شگفت انگیز در انتظار شماست. این زیبایی آبشار آهکی و حیرت انگیز اسکلیم یا گالش کلا است.

گنجینه ای پنهان در قلب جنگل های لفور

یکی از جاذبه های طبیعی زیبا و تماشای در منطقه مازندران آبشار اسکلیم رود است که با آبی برفی و فضای طبیعی خیره کننده اش، گردشگران را مجذوب خود می نماید. با ترکیب زیبایی آبشار اسکلیم و منظره ها طبیعی استثنایی استان مازندران، شما می توانید لحظاتی از آرامش و زیبایی را در این منطقه بسیار تماشای همراه مجله گردشگری وبلاگ دوست تجربه کنید.

چرا باید به تماشا آبشار اسکلیم رود برویم؟

آبشار اسکلیم رود یا گالش کلا در استان مازندران، ایران، یکی از جاذبه های طبیعی زیبا و تماشای است. این آبشار در دامنه تپه ای جنگلی و سرسبز از کوه های هیرکانی افسانه ای واقع شده است. این آبشار ویژگی های منحصربه فردی دارد که در هیچ کدام از آبشارهای دیگر ایران دیده نمی گردد.

آهکی بودن: آبشار اسکلیم رود به سبب آهکی بودن و به خاطر داشتن املاح آهکی، خواص درمانی فراوانی دارد.

ارتفاع: آبشار اسکلیم رود یکی از بلندترین آبشارهای ایران است و ارتفاع آن حدود سی و دو متر است. آب این آبشار به صورت پلکانی و طبقه ای پایین می آید و در نهایت به رودخانه اصلی اسکلیم رود وارد می گردد. این آبشار در مسیر خود حوضچه های کوچک و زیبایی به وجود آورده است.

آب و طبیعت: آبشار اسکلیم رود در یک منطقه کوهستانی واقع شده است و با جریان آب فراوان خود، چشم اندازی طبیعی و خیره کننده را ایجاد می نماید. جریان آب در آبشار به صورت یکنواخت و پرشتاب است که منظره ها زیبا را پدید آورده است.

طبیعت اطراف: آبشار اسکلیم رود در محیطی کوهستانی و جنگلی واقع شده است. در اطراف آبشار، جنگل های سرسبز و درختان بلندی قرار دارند که منظره های زیبا و دلنشین را به ارمغان آورده اند.

چگونه به این آبشار برسیم؟

آبشار اسکلیم رود به راحتی قابل دسترسی است. در حدود 12 کیلومتری شهرستان نور، در روستای اسکلیم واقع شده است. این مکان با وجود زیبایی طبیعی خود، جذابیت بی مقدار ای برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت دارد.

شناکردن و آب تنی در آبشار اسکلیم و حوضچه های آن ممنوع است. حوضچه های این آبشار رسوبی هستند و شکل گیری آن ها زمان زیادی طول می کشد و شاید حتی میلیون ها سال برای شکل گیری مجدد آن ها زمان احتیاج باشد. پس برای حفظ این میراث ارزشمند از شنا در آب آن بپرهیزید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این دریاچه شما را به سرزمین وایکینگ ها می برد را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "گنجینه ای پنهان در قلب جنگل های لفور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجینه ای پنهان در قلب جنگل های لفور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید