کره شمالی 3 پرتابه ناشناس شلیک کرد

به گزارش وبلاگ دوست، رسانه های کره جنوبی می گویند که کره شمالی روز دوشنبه، 3 پرتابه ناشناس به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

کره شمالی 3 پرتابه ناشناس شلیک کرد

به گزارش وبلاگ دوست از میزان؛ کره جنوبی می گوید که همسایه شمالی اش دست کم 3 پرتابه ناشناس شلیک کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه ای گزارش داده ارتش ما 3 پرتابه را شناسایی کرده که صبح امروز از منطقه سندوک در استان هامگیونگ به سمت دریای شرقی در شمال شرق کره شمالی شلیک شده اند.

این بیانیه می افزاید در حال حاضر ارتش در حال بررسی احتمال شلیک های بیشتر است و آمادگی خود را حفظ کرده است.

در همین حال شبکه خبری سی ان ان به نقل از 2 مقام آمریکایی می گوید کره شمالی 4 پرتابه ناشناس شلیک کرده است.

یک مقام آمریکایی گفته ما از شلیک صبح امروز کره شمالی آگاه هستیم و به ارزیابی شرایط ادامه می دهیم؛ و در حال مشورت نزدیک با ژاپن و کره جنوبی هستیم.

روز دوشنبه گذشته نیز وزارت دفاع کره جنوبی طی بیانیه ای اعلام کرد که کره شمالی پرتابه های ناشناس جدیدی شلیک کرده است.

این اقدام کره شمالی پس از 3 ماه وقفه در آزمایش های موشکی این کشور صورت گرفت.

پنج کشور اروپایی شامل فرانسه، انگلیس، آلمان، استونی و بلژیک روز پنجشنبه هفته گذشته در جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند.

این 5 کشور اعلام کردند: آزمایش های موشکی پیونگ یانگ به عنوان اقداماتی تحریک آمیز و در تناقض با قطعنامه های سازمان ملل محکوم است.

وزارت خارجه کره شمالی به کشور های اروپایی که آزمایش اخیر موشکی پیونگ یانگ را محکوم کرده بودند، هشدار داده که پاسخ پیونگ یانگ به این موضوع جدی خواهد بود.

کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، اواخر ماه دسامبر و در پی توقف مداکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ اعلام کرد که از یک سلاح راهبردی جدید رونمایی خواهد کرد.

یک مقام کره شمالی نیز اخیرا با اشاره به خاتمه یافتن ضرب الاجل آمریکا برای تغییر رویکرد خصمانه اش علیه پیونگ یانگ شرح داد دیگر لزومی به پایبندی به محدودیت آزمایش های هسته ای برای این کشور باقی نمانده است.

جو یونگ چول، دیپلمات ارشد کره شمالی و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل تاکید کرد: چون آمریکا ضرب الاجل خاتمه سال برای مذاکرات هسته ای را نادیده گرفته، کره شمالی دیگر تعهدی به محدودیت ها در آزمایش های هسته ای و موشک بالستیک میان قاره ای ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "کره شمالی 3 پرتابه ناشناس شلیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی 3 پرتابه ناشناس شلیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید