تب شدید جهان ، گرمای هوا رکورد زد

به گزارش وبلاگ دوست، نقاط مختلف جهان به شدت با افزایش دمای هوا روبرو هستند و ماه جولای بسیار گرم و خطرناک بود.

تب شدید جهان ، گرمای هوا رکورد زد

به گزارش وبلاگ دوست ، کره زمین به تازگی داغ ترین ماه را به نام یک سیاره در طول عمر خود تجربه کرده است و شرایط آب و هوایی ناشی از آن در بسیاری از نقاط جهان مشاهده شده است.

بر اساس داده های منتشر شده دیروز از مراکز ملی اطلاعات محیط زیست (NOAA)، دمای جهان در ژوئیه 2021 بالاترین میزان در تمام ماه های جولای در 142 سال اخیر بوده است.

جولای معمولاً گرم ترین ماه سال برای جهان است ، به این معنی که ماه گذشته گرم ترین ماه از بین 1700 ماه گذشته از سال 1880 بود که NOAA شروع به ثبت پرونده کرده است.

ریک اسپینراد ، مدیر NOAA گفت: جولای رتبه اول بدترین ماه از لحاظ گرما است. جولای به طور معمول گرم ترین ماه جهان است ، اما جولای 2021 خود را به نام گرم ترین ماه ژوئیه در 142 سال اخیر ثبت کرد. این رکورد تازه به نگرانی های جهان می افزاید.

گرمای جولای تمامی رکوردهای اخیر را جابجا کرده است.

امواج گرمای متعددی در طول ماه در مناطقی که شامل غرب آمریکا ، اروپای شرقی و آسیا بود ، مشاهده شد. علاوه بر گرما ، نمونه های دیگر تغییرات اقلیمی شامل سیل های مهیب در آلمان و بلژیک و همچنین چین و آتش سوزی های خطرناک در سراسر آمریکای شمالی و اروپا بود.

کارشناسان محیط زیست شرایط جهان را فاجعه وار توصیف کرده اند.

در این گزارش آمده است: هر چهار دهه گذشته به طور پی در پی گرمتر شده است.

ارتباط مستقیم بین گرم شدن کره زمین و بدتر شدن تاثیر آب و هوا در این گزارش هم مشخص شده است. این موارد شامل باران شدیدتر ، مانند باران ماه گذشته در اروپا که منجر به سیل های مهلک می شود ، و همچنین امواج گرمتر و طولانی تر مانند تابستان امسال است.

منبع: جام جم آنلاین

به "تب شدید جهان ، گرمای هوا رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تب شدید جهان ، گرمای هوا رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید