چه رازی زیر مثلث برمودا پنهان شده است؟

به گزارش وبلاگ دوست، مردم سال هاست که سعی می نمایند معمای مثلث برمودا را حل نمایند. با این حال هنوز بسیاری از رازها در خصوص این مثلث فاش نشده است.

چه رازی زیر مثلث برمودا پنهان شده است؟

تینا مزدکی- مثلث برمودا منطقه ای از اقیانوس اطلس شمالی است که به وسیله سواحل جنوب شرقی ایالات متحده، برمودا، و جزایر آنتیل بزرگ (کوبا، هیسپانیولا، جامائیکا و پورتوریکو) محدود می گردد. مرزهای دقیق مثلث برمودا مورد توافق دنیای قرار نگرفته است. محدوده تقریبی کل مساحت بین 1300000 و 3900000 کیلومتر مربع است. با تمام تقریب ها، این منطقه یک شکل مثلثی مبهم دارد.

ببینید | گاوی که شیر کم چرب فراوری میکند!

ناسا 50سال پیش حیات را در مریخ پیدا کرد!

مثلث برمودا در هیچ نقشه دنیای دیده نمی گردد و هیئت نام های جغرافیایی ایالات متحده، مثلث برمودا را به عنوان منطقه رسمی اقیانوس اطلس به رسمیت نمی شناسد. اگرچه گزارش های مربوط به وقایع غیرقابل شرح در این منطقه به اواسط قرن نوزدهم مربوط می گردد، اما عبارت مثلث برمودا تا سال 1964 مورد استفاده قرار نگرفت. این عبارت برای اولین بار در مقاله ای به وسیله وینسنت گادیس که از این عبارت برای توصیف یک منطقه مثلثی که صدها کشتی و هواپیما را بدون هیچ اثری نابود نموده است، استفاده می کرد، در یک مجله چاپ شد.

علیرغم شهرتی که مثل برمودا دارد اما مقدار تلفات آن بالا نیست. ناپدید شدن ها با فراوانی بیشتری در مثلث برمودا نسبت به هر منطقه مشابه دیگری از اقیانوس اطلس رخ نمی دهد. دست کم دو حادثه در منطقه مربوط به جنگنده های ارتش آمریکا بود. در مارس 1918، کشتی حمل کننده USS Cyclops در مسیر بالتیمور، مریلند، از برزیل، در داخل مثلث برمودا ناپدید شد. هیچ شرحی برای ناپدید شدن آن داده نشد و لاشه آن پیدا نشد. حدود 27 سال بعد، یک اسکادران از بمب افکن ها که در مجموع به عنوان پرواز 19 شناخته می شوند، در فضای هوایی بالای مثلث برمودا ناپدید شد.

چارلز برلیتز افسانه مثلث برمودا را در کتاب پرفروشش مثلث برمودا 1974 رایج کرد. برلیتز در این کتاب ادعا کرد که جزیره گمشده افسانه ای آتلانتیس در ناپدید شدن ها نقش داشته است.

در سال 2013، صندوق دنیای حیات وحش (WWF) یک مطالعه جامع در خصوص خطوط کشتیرانی دریایی انجام داد و تعیین کرد که:

  • مثلث برمودا یکی از 10 حوزه آبی خطرناک دنیا برای کشتیرانی نیست.
  • مثلث برمودا ترافیک سنگین روزانه را هم به وسیله دریا و هم به وسیله هوا حفظ می نماید.
  • مثلث برمودا یکی از پر مسافرترین خطوط کشتیرانی در دنیا است.
  • خط آگونیک گاهی از مثلث برمودا می گذرد، از جمله دوره ای در اوایل قرن بیستم. خط آگونیک مکانی روی سطح زمین است که در آن شمال واقعی و شمال مغناطیسی در یک راستا قرار دارند و نیازی به محاسبه انحراف مغناطیسی در قطب نما نیست.
  • مثلث برمودا در معرض طوفان های استوایی و طوفان های مکرر است.
  • گلف استریم، یک جریان اقیانوسی قوی که باعث تغییرات شدید آب و هوای محلی می گردد، از مثلث برمودا می گذرد.
  • عمیق ترین نقطه اقیانوس اطلس، عمق میلواکی، در مثلث برمودا قرار گرفته است. خندق پورتوریکو در عمق میلواکی به عمق 8380 متر می رسد.

آنچه در خصوص مثلث برمودا ناشناخته است:

  • تعداد دقیق کشتی ها و هواپیماهایی که در مثلث برمودا ناپدید شده اند تعیین نیست. رایج ترین تخمین حدود 50 کشتی و 20 هواپیما است.
  • بقایای بسیاری از کشتی ها و هواپیماهای ناپدید شده در منطقه کشف نشده است.
  • تعیین نیست که آیا ناپدید شدن در مثلث برمودا نتیجه خطای انسانی بوده است یا پدیده های آب و هوایی.

منبع: britannica

227323

منبع: خبرآنلاین

به "چه رازی زیر مثلث برمودا پنهان شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه رازی زیر مثلث برمودا پنهان شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید