چراغ سبز برای مدرن شدن داخل نوتردام

به گزارش وبلاگ دوست، یک کمیسیون میراث با پیشنهادهای استفاده از هنر معاصر و حذف کردن بعضی از لوازم فضای داخلی کلیسای نوتردام موافقت نموده اما این تصمیم با انتقادهایی روبرو شده است.

چراغ سبز برای مدرن شدن داخل نوتردام

ایسنا: نیویورک تایمز، زمانی که روز پنجشنبه یک کمیسیون متشکل از کارشناسان میراث با بازسازی فضای داخلی کلیسای تاریخی نوتردام موافقت کرد، مسئله نوی به حاشیه های مربوط به بازسازی کلیسای تاریخی نوتردام اضافه شد.

کمیسیون معماری و میراث ملی فرانسه با پیشنهاد ایجاد ظاهر مدرن تر در نوتردام موافقت کرد. این طرح شامل استفاده از آثار هنری معاصر و به کارگیری نورپردازی های نو را شامل می گردد.

مخالفان این طرح اما معتقدند اعمال این تغییرات ارزش این کلیسای 850 ساله را پایین می آورد و با معماری گوتیک آن هماهنگی ندارد.

کمیسیون میراث بعلاوه با تغییر دادن چیدمان لوازم داخل کلیسا به منظور ایجاد فضای بیشتر برای بازدیدنمایندگان موافقت کرد. موافقان این طرح معتقدند اجرای این طرح می تواند بازدید آسان تر و خوشایندتری را برای بازدیدنمایندگان فراهم کند و میان معماری قرون وسطایی و ویژگی های امروزی پلی باشد. در این صورت آثار هنری قرن بیستم و بیست و یکم می توانند در کنار آثار هنری استادان قدیم نقاشی قرار بگیرند.

با این حال گروهی از چهره های فرهنگی و اندیشمندان که با این پیشنهادات مخالف هستند، معتقدند اجرای تغییرات با رویکرد مدرن می تواند سبب بدنما شدن کلیسا گردد.

تا به امروز حدود دو سال از شروع کوشش برای بازسازی این کلیسا که در سال 2019 دچار آتش سوزی مهیب شد گذشته است. اکنون ساختمان این کلیسا آمادگی لازم برای اجرای مراحل بازسازی را پیدا نموده است. انتظار می رود پروژه بازسازی این کلیسا پیش از بازی های المپیک سال 2024 به میزبانی پاریس به اتمام برسد.

مقام های فرانسه در ابتدا در نظر داشتند با بازسازی این کلیسا در طراحی معماری تغییرات چشمگیری اعمال نمایند. کارشناسان میراث اما توصیه کردند این بنا به روش قبلی بازسازی گردد و در نهایت امانوئل ماکرون با پیشنهاد جایگزین کردن مناره قرن نوزدهمی این کلیسا با طراحی معاصرتر مخالفت کرد.

به نظر می رسد کمیته میراث متوجه انتقادها شده و پیشنهادها را به طور کامل نپذیرفته و بعضی موارد را رد نموده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "چراغ سبز برای مدرن شدن داخل نوتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز برای مدرن شدن داخل نوتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید