پیش بینی شرایط هوای کشور تا یکشنبه آینده؛ 7 استان بارانی می شوند

به گزارش وبلاگ دوست، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ازبارش باران در نقاط مختلف کشور و خیزش گرد و خاک در شرق و شمال شرق ایران اطلاع داد.

پیش بینی شرایط هوای کشور تا یکشنبه آینده؛ 7 استان بارانی می شوند

صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی 24 ساعت آینده در اردبیل، گیلان، مازندران، منطقه های از دامنه های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق رخ می دهد و بعلاوه بارش در استان های کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه نمود: پنجشنبه (6 مردادماه) بارش علاوه بر اردبیل، سواحل دریای خزر، جنوب شرق و جنوب به بعضی منطقه ها مرکزی کشور و دامنه های زاگرس مرکزی نیز توسعه می یابد. آدینه (7 مردادماه) ابرناکی و بارش در اغلب منطقه ها کشور به جز منطقه های از غرب و شرق کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: شنبه (8 مردادماه) رگبار پراکنده در نوار شمالی به ویژه در ارتفاعات البرز مرکزی رخ می دهد بعلاوه در جنوب سیستان وبلوچستان، کرمان، شمال هرمزگان، فارس، بوشهر، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب خوزستان بارش با شدت کمتری نسبت به روز های قبل ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (9 مردادماه) رگبار پراکنده در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، هرمزگان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال و بختیاری رخ خواهد داد.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور و بعضی نقاط استان های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می گردد که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این منطقه ها خواهد شد. از روز آدینه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش می یابد.

وی اضافه نمود:دریای عمان تنگه هرمز و خلیج فارس تا آدینه و پنجشنبه و آدینه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (6 مردادماه) غبارصبحگاهی و از بعد از ظهر نیمه ابری و گاهی رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و طی آدینه (7 مردادماه) نیمه ابری و به تدریج ابری و رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (5و 6 مرداد ماه) اهواز با دمای 47 و43 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 13 و 12 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط هوای کشور تا یکشنبه آینده؛ 7 استان بارانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط هوای کشور تا یکشنبه آینده؛ 7 استان بارانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید