پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 28 دی ماه 1401

به گزارش وبلاگ دوست، آسمان تهران امروز ابری است و دما در طول شب از دو درجه به مرور و در طول روز به هفت درجه می رسد. بر اساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز 27دی ماه مرکز در شرایط ناسالم واقع شده است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 28 دی ماه 1401

به گزارش وبلاگ دوست؛ بر اساس آخرین پیش بینی های هواشناسی روند افزایشی دمای مرکز تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

آسمان تهران فردا (28 دی ماه) آفتابی با حداقل دمای دو و حداکثر دمای نه درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (29 دی ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ده درجه سانتیگراد و برای روز آدینه (30 دی ماه) آفتابی با حداقل دمای یک درجه و با حداکثر دمای 10درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 169یعنی شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گرفته است بعلاوه آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 170 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم قرار داشت.

درحال حاضر 24 ایستگاه در شرایط قرمز و ایستگاه منطقه 15 در شرایط بنفش است.

براین اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها جزو گروه های حساس محسوب می شوند و باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تاحدی سخت تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی بین 101 تا 150 را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و فعالیت آن در بعضی منطقه ها برای استان های جنوبی کشور هشدار بارش های سیل آسا صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور امروز در استان های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان های لرستان و ایلام، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران دربعضی منطقه ها رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد. در این روز در جزایر خلیج فارس بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می دهد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 28 دی ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 28 دی ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید