ورزش یوگا فقط در 11 شهرستان استان فعال است

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیته یوگا استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ورزش یوگا فقط در 11 شهرستان به طور فعال انجام می شود.

ورزش یوگا فقط در 11 شهرستان استان فعال است

مهدی اشرف زاده در همایش چگونگی نقش یوگا در بهبود عملکرد سیستم اعصاب که با حضور بانوان در کاشمر برگزار شد، مطرح نمود: در دنیای پر تشتت افکار امروزی یوگا به دنبال این است تا جسم و ذهن با هم آرام شوند، قطعأ نه جسم ناآرام می تواند ذهن آرامی داشته و نه ذهن ناآرامی می تواند جسم آرامی داشته باشد.

وی ادامه داد: این همایش با هدف چگونگی نقش یوگا در بهبود عملکرد سیستم اعصاب برگزار می شود، اینکه بدانیم در هنگام انجام ورزش یوگا چه اتفاقی برای سیستم اعصاب می افتد و چه فوایدی برای جسم و ذهن دارد.

اشرف زاده اظهار کرد: اگرچه این گونه همایش ها و سمینارها در سایر شهرها نیز انجام می شود اما برخی شهرستان ها فعال تر هستند.

وی همچنین از یوگا به عنوان ورزشی جهت ارتباط بین جسم و ذهن نام برد و اضافه نمود: هر فردی می تواند همانند سایر ورزش ها آن را انتخاب کرده و به تمرین بپردازد، فقط براساس سن، میزان سلامت جسمی و آمادگی شرایط فیزیکی بدن باید سطح تمرینات را انتخاب کند.

رئیس کمیته یوگا استان خراسان رضوی گفت: در سال های اخیر ورزش یوگا پیشرفت های خوبی داشته است، خوشبختانه در حال حاضر کلاس های ورزش یوگا در بسکمک از شهرستان های استان از جمله مشهد، گلبهار، چناران، نیشابور، سبزوار، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، درگز به طور فعال انجام می شود و جهت مسابقات انتخابی استان برای شرکت در مسابقات کشوری از این شهرستان ها تیم اعزام می شود.

وی گفت: به رغم تلاش های اجرا شده برای اینکه آقایان نیز به تمرین یوگا بپردازند اما بیشتر شاهد استقبال بانوان از این ورزش هستیم و از نظر آقایان ورزش باید توپی و یا بدنسازی باشد که گاه سلامت آن ها به دلیل این رویکرد اشتباه به خطر می افتد.

رئیس کمیته یوگا خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون بیش از 60 رشته ورزشی هستند که هیئت ورزش های همگانی را تشکیل می دهند و در تمامی شهرستان های استان سازمان یافته هستند.

اشرف زاده در ادامه اضافه نمود: نه تنها از نظر مربی شرایط مطلوبی داریم بلکه سعی شده تعدادشان به خصوص در شهرستان ها نیز افزایش پیدا کند که آموزش و امتحان این دوره های مربیگری بر اساس قوانین و ابلاغیه های فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی ایران است.

اشرف زاده ادامه داد: یوگا، بهترین ورزش برای کمک به درمان برخی بیماری ها از جمله دیسک است؛ همچنین در یوگا هنگام اجرای شرایط های بدنی که توجه به جسم داریم باید به شرایط تنفس نیز آگاه بود. در واقع یوگا در تلاش است به بهبود انعطاف پذیری و تقویت سیستم عضلانی و اسکلتی و کاهش استرس کمک کند.

وی گفت: در یوگا سبک هایی موجود هستند که در هر جلسه تمرینی بر اساس شرایط جسمی افراد 500 تا 700 کالری می سوزانند، همچنین برخی از شرایط های یوگا که پیشرفته هستند برای همه سنین توصیه نمی شود و می تواند آسیب رسان باشد. این شرایط ها می توانند فشار مفرطی بر مفاصل و سیستم اسکلتی عضلانی وارد نمایند اما یوگا می تواند برای همه سنین و سطوح مناسب باشد، زیرا سطح بندی و مرحله بندی دارد.

رئیس کمیته یوگا استان خراسان رضوی در سرانجام اظهار کرد: با یوگا آرامش روانی و تعادل و هماهنگی ارکان تن و روان تامین و نشانه های بیماری زای جسمی و روانی فرد برطرف می شود همچنین مقاومت فرد در مواجهه با استرس های زندگی بیشتر شده و قدرت تمرکز نیز بالا می رود، ناراحتی های ستون فقرات و سایر مفاصل بهبود یافته و خستگی و فرسودگی نیز به فراموشی سپرده می شود که این موارد کمک می نماید جامعه ای پویاتر داشته باشیم.

  • روف گاردن

    روف گاردن | برای داشتن یک منظره زیبا روی پشت بام ساختمان ها از مشاورین ما کمک بخواهید.

  • ویزای کانادا

    ویزای کانادا | برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله توریستی کانادا از ما مشاوره دریافت نمایید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورزش یوگا فقط در 11 شهرستان استان فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش یوگا فقط در 11 شهرستان استان فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید