نخست وزیر ژاپن: ملاقات اخیر رهبران آمریکا و کره شمالی برای من الهام بخش بود ، تصمیم گرفته ام من نیز با کیم جونگ اون ملاقات کنم

به گزارش وبلاگ دوست، نخست وزیر ژاپن گفت، ملاقات اخیر رهبران آمریکا و کره شمالی الهام بخش وی بوده تا خودش نیز خواهان مذاکره با رهبر کره شمالی حول محور شهروندان ژاپنی گردد که در گذشته توسط عاملان و جاسوس های کره شمالی ربوده شده اند.

نخست وزیر ژاپن: ملاقات اخیر رهبران آمریکا و کره شمالی برای من الهام بخش بود ، تصمیم گرفته ام من نیز با کیم جونگ اون ملاقات کنم

به گزارش ایسنا، اوایل روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی که دو کره را از یکدیگر جدا می سازد، ملاقات نموده و در داخل کاخ آزادی در بخشی از این منطقه که متعلق به کره جنوبی است یک نشست یک ساعته خصوصی برگزار کردند. ترامپ حتی به طور مختصر وارد خاک کره شمالی شد و با همین کار به نخستین رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شد که دست به چنین کاری می زند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت: در حال حاضر تصمیم گرفتم که من نیز باید با کیم جونگ اون ملاقات کنم و به راه حلی درباره شهروندان ژاپنی که در گذشته ربوده شده اند، دست یابم.

تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن ملاقات میان ترامپ و کیم جونگ اون را تحسین و ابراز امیدواری کرد که این اقدام به خلع تسلیحات اتمی شبه نظامی کره یاری کند.

مذاکرات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ سومین نشست میان این دو رهبر محسوب می گردد. در ژوئن 2018 میلادی رؤسای جمهوری آمریکا و کره شمالی در نخستین مذاکرات دوجانبه شان در سنگاپور تعهد خود را به خلع تسلیحات اتمی ابراز کردند. دور دوم مذاکرات آنها در ماه فوریه 2019 در ویتنام برگزار گردید اما به طور ناگهانی و بدون توافقی انتها یافت.

در سال 2018 میلادی پیونگ یانگ تمایل خود را برای ایجاد روابط با کشورهای همسایه ابراز کرد. ژاپن در ابتدا مخالف هرگونه مذاکره با کره شمالی بود اما پس از سری نشست های دوجانبه میان کیم جونگ اون، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی و دونالد ترامپ، توکیو تمایل خود را برای برگزاری نشستی با رهبر کره شمالی به منظور مذاکره حول محور شهروندان ژاپنی ربوده شده به دست عاملان و جاسوس های کره شمالی در دهه های 70 و 80 میلادی ابراز کرد.

  • روف گاردن

    روف گاردن | برای داشتن یک منظره زیبا روی پشت بام ساختمان ها از مشاورین ما کمک بخواهید.

  • ویزای کانادا

    ویزای کانادا | برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله توریستی کانادا از ما مشاوره دریافت نمایید.

منبع: انتخاب

به "نخست وزیر ژاپن: ملاقات اخیر رهبران آمریکا و کره شمالی برای من الهام بخش بود ، تصمیم گرفته ام من نیز با کیم جونگ اون ملاقات کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن: ملاقات اخیر رهبران آمریکا و کره شمالی برای من الهام بخش بود ، تصمیم گرفته ام من نیز با کیم جونگ اون ملاقات کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید