مراکز و فستیوال های فرهنگی وارنا در یک نگاه

به گزارش وبلاگ دوست، وارنا به عنوان مهم ترین شهر فرهنگی و مورد علاقه مردم بلغارستان شناخته می گردد.

موزه ها

موزه باستان شناسی وارنا در یک ساختمان قدیمی که در دوران رنسانس از آن به عنوان مدرسه استفاده می شد، واقع شده است. موزه حیات دوباره بلغارستان (The Museum of the Bulgarian Revival) در یک ساختمان متعلق به سال 1861 میلادی تاسیس شده و یک بنای تاریخی و مجموعه فرهنگی محسوب می گردد. موزه نیروی دریایی (The Naval Museum) این شهر در باغ دریا (Sea garden) قرار داشته و در آن مهم ترین موضوعات مرتبط با نیروی دریایی بلغارستان در طول تاریخ به نمایش گذاشته شده است. پارک موزه ولادیسلاو وارننچیک در شمال غربی شهر واقع شده است که در بخش تاریخ وارنا درباره آن شرح داده شد. موزه مردم شناسی و قوم نگاری وارنا (Etnographic museum) در یک بنای متعلق به عصر رنسانس از قرن 19 میلادی واقع شده است و موزه علوم طبیعی این شهر نیز با معرفی گونه های مختلف گیاهی و جانوری بلغارستان، از موزه های مهم شهر محسوب می گردد.

مراکز و فستیوال های فرهنگی وارنا در یک نگاه

آکواریوم و موزه دریای سیاه نخستین و تنها مرکز مطالعات زیست شناسی دریایی در کشور بلغارستان محسوب می گردد. گالری هنر وارنا دارای آثار متعدد و ارزشمندی از هنرمندان مشهور بلغارستانی بوده و در این محل آثاری از هنرمندان خارجی نیز به نمایش گذاشته می گردد. بیشتر این آثار به وسیله مردم شهر اهدا شده است. در این موزه یک بخش مجزا با عنوان موزه خانه گئورگی ولچف (GeorgiVelchev) نیز وجود دارد. در کلیسای سنت آتاناسیل (St.Atanasii) که در قرن 13 میلادی و در نزدیکی چشمه رومی (Roman spa) ساخته شده است، تعدادی از نقاشی های شاخص دوره رنسانس به نمایش گذاشته می گردد. خود این کلیسا نیز به جهت دارا بودن انواع نقاشی های مذهبی و اخلاقی و محراب و غرفه اسقف ها که با هنرمندی خاصی تزئین شده و دارای کنده کاری است، مشهور و دارای اهمیت است. موزه پزشکی وارنا (The Museum of medicine) تنها موزه مشابه در سراسر شبه جزیره بالکان بوده و در آن انواع روش های طب سنتی و گیاهان دارویی به همراه لباس ها و تجهیزات پزشکان دوران باستان تا معاصر به نمایش گذاشته می شوند. موزه تاریخ وارنا دارای مجموعه ای استثنائی و خاص است. گنجینه طلایی شش هزار ساله وارنا، در این موزه واقع شده است که قدیمی ترین گنجینه طلایی دنیا به شمار می رود.

سینما و تئاتر

شهر وارنا دارای ده سینمای فعال است که بعضی از برترین های آن ها در مرکز شهر قرار دارند. برترین سینمای شهر، سینما موستانگ (Mustang Cinema) بوده و تقریبا در کل 24 ساعت شبانه روز به ارائه خدمات مشغول است. تئاتر درامای شهر در کل فصل تعطیلات به همراه 3 صحنه نمایش مجزا در حال فعالیت است. اپرا و ارکستر سمفونی وارنا نیز در طول سال برنامه های خاص خود را داشته و تئاتر خیمه شب بازی (Puppet Theatre) نیز در طول فصل تعطیلات به ارائه نمایش می پردازد.

جشنواره ها

وارنا همیشه میزبان تعداد زیادی جشنواره است. جشنواره بین المللی گروه کر (international choir gathering) در اواخر ماه می برگزار شده و جشنواره بین المللی(International theatre holidays) که بخشی از فستیوال تابستانی وارنا است، در ماه ژوئن برگزار شده و بعلاوه گروه های ارکستر سمفونی و نوازندگان موسیقی کلاسیک نیز در ماه جولای در این شهر جشنواره خود را دارند. ماه های جولای و آگوست را می توان اوج برگزاری جشنواره های مختلف در شهر دانست. از دیگر جشنواره های مهم و رویدادهای فرهنگی وارنا می توان به جشنواره بین المللی هنرهای عامیانه (folk festival) در ماه آگوست، مسابقات دنیای باله (international ballet competition) در ماه آگوست، فستیوال بین المللی سینما با عنوان (Love is Folly) در ماه سپتامبر، فستیوال سینما توگراف بلغارستان (Bulgarian cinematography) با عنوان رز طلائی (Golden Rose) و فستیوال تئاتر خیمه شب بازی در ماه اکتبر اشاره نمود.

منبع: الی گشت

به "مراکز و فستیوال های فرهنگی وارنا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز و فستیوال های فرهنگی وارنا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید