ماشین شاسی بلند جنجالی هیوندا امکان واردات به ایران را ندارد!

به گزارش وبلاگ دوست، هیوندای با معرفی نسل تازه سانتافه جنجال زیادی برپا کرد. دلیل این امر به سبک طراحی، به خصوص نمای عقب خودرو بر می شود.

ماشین شاسی بلند جنجالی هیوندا امکان واردات به ایران را ندارد!

به گزارش دیجیاتو، چند هفته قبل بود که هیوندای با معرفی نسل تازه سانتافه جنجال زیادی برپا کرد. دلیل این امر به سبک طراحی، به خصوص نمای عقب خودرو مربوط می گردد. در آن مقطع این شرکت کره ای به انتشار چند تصویر از نمای بیرونی و داخلی بسنده نمود و مشخصات فنی را به اطلاعیه های بعدی موکول کرد. حالا به فاصله کوتاهی، هیوندای با انتشار اطلاعات بیشتر و البته رونمایی از یک مدل مفهومی بر مبنای سانتافه تازه، دوباره توجه رسانه های خودرویی را به خود جلب نموده است.

نسل پنجم هیوندای سانتافه طولی برابر با 4830 میلی متر دارد که در مقایسه با نسل چهارم، 46 میلی متر بلندتر است. عرض این شاسی بلند کره ای همانند قبل 1900 میلی متر است، اما درعوض فاصله محوری با 48 میلی متر رشد، اکنون به 2815 میلی متر می رسد. از نظر ارتفاع باید گفت سقف سانتافه تازه 1720 میلی متر تا زمین فاصله دارد که 10 میلی متر بیشتر از قبل است.

فضای داخلی گسترده تر و امکانات بیشتر

بدیهی است که بدنه بزرگ تر می تواند به معنای فضای داخلی گسترده تر باشد. با توجه به رشد ابعاد، سانتافه مخصوص بازار آمریکا نیز با سه ردیف صندلی به فروش خواهد رسید. صندوق بار این نسل از سانتافه گنجایشی برابر با 725 لیتر دارد. این رقم در مقایسه با حجم صندوق بار نسل چهارم 91 لیتر رشد نموده است.

هیوندای سانتافه 2024 با آپشن Relaxation Seats برای ردیف دوم قابل سفارش خواهد بود. این آپشن که با آیونیک 5 معرفی گردید، تجربه ای مشابه با بی وزنی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. این صندلی ها برقی هستند و راحتی آن در سطحی بالا قرار گرفته است.

نسل تازه سانتافه به چندین و چند قابلیت کاربردی مجهز است که ازجمله آن ها می توان به دو پد مخصوص برای شارژ بی سیم، محفظه بزرگ در کنسول میانی با امکان دسترسی به وسیله سرنشینان جلو و عقب و بعلاوه استرلیزه کردن اشیای داخل جعبه داشبورد با استفاده از نور فرابنفش اشاره نمود.

نسل پنجم هیوندای سانتافه چه در نمای بیرونی چه در داخل کابین، محصولات لندرور را در فکر تداعی می نماید؛ امری که مسلماً برای مشتریان این برند انگلستانی خوشایند نخواهد بود! نمایشگر لمسی موجود در محل تلاقی کنسول میانی و داشبورد یکی از وجوه تشابه سانتافه با فراوریات لندرور است. این نمایشگر مقدار ای برابر با 6.6 اینچ دارد و راننده می تواند به وسیله آن و سایر دکمه های فیزیکی، سیستم تهویه و سیستم صوتی را کنترل کند. فرمان سانتافه 2024 نیز به وضوح یادآور لندرور دیفندر است! در پشت این فرمان خوش فرم دو نمایشگر 12.3 اینچی درون پنلی واحد قرار گرفته است.

شرکت هیوندای در اطلاعیه تازه خود فضای پای سرنشینان ردیف دوم و سوم را به ترتیب 107 و 76 سانتی متر اعلام نموده است. بد نیست بدانید فضای پای سرنشینان ردیف سوم 6.8 سانتی متر افزایش یافته است.

فهرست پیشرانه های هیوندای سانتافه 2024

هیوندای سانتافه 2024 در بازارهای مختلف با پیشرانه های متفاوتی به فروش خواهد رسید. در سرزمین مادری و آمریکای شمالی این شاسی بلند پرسروصدا با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو و پیشرانه هیبریدی با موتور 1.6 لیتری توربو قابل انتخاب خواهد بود. موتور 2.5 لیتری 277 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور دارد و مدل مجهز به آن صفر تا صد را در 8 ثانیه طی می نماید.

در این نسخه گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ های محور جلو یا هر چهار چرخ را بر عهده دارد. پیشرانه هیبریدی 178 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این پیشرانه به وسیله گیربکس 6 سرعته به چرخ ها منتقل می گردد. شتاب سانتافه مجهز به این پیشرانه برابر با 9.5 ثانیه است.

در اروپا، هیوندای سانتافه 2024 با با پیشرانه هیبریدی شارژی نیز قابل انتخاب خواهد بود. این پیشرانه که قلب اصلی آن را همان موتور 1.6 لیتری تشکیل می دهد، 158 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور دارد. جالب اینکه با وجود قدرت کمتر نسبت به مدل هیبریدی معمولی، شتاب این نسخه 9.1 ثانیه اعلام شده است.

در بعضی از بازارها، هیوندای سانتافه تازه با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی نیز عرضه خواهد شد. این موتور 191 اسب بخار قدرت دارد و در عرض 11.5 ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت می رساند.

نسخه کانسپت هیوندای سانتافه XRT

هم زمان با انتشار مشخصات فنی، هیوندای برای جلب توجه حداکثری، تریم XRT را در قالب یک مدل مفهومی رونمایی نموده است. شاید بدانید این تریم خصوصیات آفرودی دارد. در کانسپت XRT، هیوندای سانتافه چهره خشن تری به نمایش می گذارد. تایرهای این کانسپت محصول شرکت معروف BF Goodrich و همه جارو هستند.

برای بهبود زوایای ورود و خروج و افزایش توانمندی در عبور از انواع پستی و بلندی ها، سپرهای استاندارد جای خود را به سپرهای مخصوص داده اند. این نسخه مفهومی به ریل های سقفی، نردبان عقب و محفظه های حمل لوازم مجهز است. نکته عجیب اینکه به نظر می رسد در طراحی این مدل مفهومی طراحان هیوندای نیم نگاهی به آپشن های لندرور دیفندر داشته اند!

هرچند هیوندای اعلام نموده است که فعلاً برنامه ای برای فراوری نسخه خیابانی کانسپت سانتافه XRT ندارد، اما با رونمایی از لندکروزر تازه و بالاگرفتن تب آفرودسواری، به احتمال قوی در آینده نزدیک شاهد عرضه این نسخه خواهیم بود.

قیمت و زمان عرضه

هیوندای سانتافه 2024 از روزهای آینده راهی نمایندگی های کمپانی در کره جنوبی خواهد شد. این شاسی بلند تازه از نیمه اول سال آینده در آمریکا و اروپا به فروش خواهد رسید. هیوندای در این اطلاعیه نیز از انتشار قیمت خودداری نموده است، بااین حال پیش بینی می گردد مدل پایه از نسل پنجم سانتافه قیمتی نزدیک به 40 هزار دلار (حدود 2 میلیارد تومان) داشته باشد. مدل پرچمدار نیز احتمالاً حامل برچسبی 50 هزار دلاری خواهد بود.

منبع: فرارو

به "ماشین شاسی بلند جنجالی هیوندا امکان واردات به ایران را ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین شاسی بلند جنجالی هیوندا امکان واردات به ایران را ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید