فرمانده کردهای سوریه : باید با دمشق مذاکره کنیم

به گزارش وبلاگ دوست، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک با وجود اینکه اعتمادی به روسیه و سوریه ندارد، انتخاب خط مشی سیاسی را ضروری دانست.

فرمانده کردهای سوریه : باید با دمشق مذاکره کنیم

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در گفت وگویی با روزنامه لاریپابلیکا چاپ ایتالیا اظهار کرد: ما هیچ گونه اطمینانی نداریم اما مشکل سوریه تنها زمانی حل می شود که به رویکرد سیاسی اعتماد شود. ما باید مذاکره کنیم و این امر بدون تضمین های جدی از سوی کل جامعه جهانی از جمله اروپا ممکن نمی شود.

عبدی گفت: مذاکرات به شکل غیرمستقیم از طریق مسکو به عنوان هم پیمان دولت سوریه انجام شدند اما ما هرگز بخشی از توافقنامه ای که شامل حمایت از مردم مان و آزادی سیاسی، مدیریتی و فرهنگی آنها نباشد، نخواهیم بود.

فرمانده نیروهای قسد با اشاره به اینکه مذاکراتی با واشنگتن انجام داده، گفت: آمریکا تضمین هایی را ارائه کرد اما اجرای این تضمین ها به کندی انجام می گیرند.

این مسؤول کرد با انتقاد از تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از منطقه گفت: این اقدام چراغ سبزی برای حمله ترکیه علیه نیروهای ما بود، آمریکایی ها حریم هوایی را برای بمباران ترکیه گشودند.

عبدی تاکید کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک در پیدا کردن ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش که یکشنبه در عملیات آمریکا در شمال سوریه کشته شد، کمک شایانی کردند.

او افزود: اطلاعات نظامی ما در استفاده از نزدیک ترین معاونان بغدادی پیروز عمل کرد و این امر ما را به دقیق ترین جزئیات درباره رفت وآمدها و مخفیگاه های او رساند.

فرمانده نیروهای قسد در پاسخ به سوالی درباره تمایل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای بازداشت او گفت: از فردی که طرحش کشتار مردم ماست و این امر برای جهانیان پوشیده نیست و همه کسانی که به او در اجرای پروژه اش کمک نمی کنند را تهدید می کند، نمی توان انتظار چیز دیگری را داشت.،ایسنا

  • روف گاردن

    روف گاردن | برای داشتن یک منظره زیبا روی پشت بام ساختمان ها از مشاورین ما کمک بخواهید.

  • ویزای کانادا

    ویزای کانادا | برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله توریستی کانادا از ما مشاوره دریافت نمایید.

منبع: ایران آنلاین

به "فرمانده کردهای سوریه : باید با دمشق مذاکره کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده کردهای سوریه : باید با دمشق مذاکره کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید