توافق کردها و مسکو بر سر استقرار نیروهای روسیه در 3 شهرک در شمال شرق سوریه

به گزارش وبلاگ دوست، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) گفت: با مسکو بر سر استقرار نیروهای روس در سه شهرک در شمال شرق سوریه توافق کردیم.

توافق کردها و مسکو بر سر استقرار نیروهای روسیه در 3 شهرک در شمال شرق سوریه

به گزارش وبلاگ دوست، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، نیروهای سوریه دموکراتیک شامگاه یکشنبه میزبان الکساندر چایکو، فرمانده نیروهای روس مستقر در سوریه بودند و این نشست بسیار مفید بود.

عبدی در ادامه اضافه کرد: به خاطر امنیت و ثبات منطقه با چایکو بر سر استقرار نیروهای روس در شهرک های عامودة، تل تمر و عین عیسی توافق کردیم و به دنبال کوشش های بیشتر در راستای منافع مشترک هستیم. این اظهارات عبدی عقب نشینی از اظهارات قبلی اش محسوب می گردد. وی یک روز قبل از این ملاقات اخبار منتشر شده درباره تحویل دو شهرک تل تمر و عین عیسی در شمال شرق سوریه به نظام سوریه و نیروهای روسیه را تکذیب نموده بود.

وی در مصاحبه با شبکه العربیه گفته بود، دو شهرک تل تمر و عین عیسی تحت کنترل نیروهای کرد بوده و تحت کنترل این نیروها باقی خواهند ماند.

روسیه به کوشش خود برای کاهش تنش در شمال شرق سوریه در سایه شروع عملیات نظامی ترکیه موسوم بهچشمه صلح ادامه می دهد.

ترکیه نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان چشمه صلح را در سوریه علیه نیروهای یگان های مدافع خلق کرد (ی پ گ) به راه انداخت که این عملیات با محکومیت بین المللی روبرو شد. پیش از شروع این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه اطلاع داد که چراغ سبزی برای شروع عملیات ترکیه به حساب می آمد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز 22 اکتبر در شهر سوچی تفاهم نامه ای در 10 بند برای اقدام مشترک در راستای بهبود شرایط در شمال شرق سوریه، از جمله ملزم ساختن شبه نظامیان کُرد به عقب نشینی از یک به اصطلاح منطقه امن در اطراف مرز این کشور امضا کردند.

  • روف گاردن

    روف گاردن | برای داشتن یک منظره زیبا روی پشت بام ساختمان ها از مشاورین ما کمک بخواهید.

  • ویزای کانادا

    ویزای کانادا | برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله توریستی کانادا از ما مشاوره دریافت نمایید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توافق کردها و مسکو بر سر استقرار نیروهای روسیه در 3 شهرک در شمال شرق سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کردها و مسکو بر سر استقرار نیروهای روسیه در 3 شهرک در شمال شرق سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید