ترامپ: مدرکی دال بر مسمومیت ناوالنی نداریم

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید واشنگتن باید با جدیت هرچه بیشتر موضوع مسمومیت آلکسی ناوالنی منتقد روس را دنبال کند حال آنکه دولت وی هنوز مدرکی دال بر مسمومیت پیدا نکرده است.

ترامپ: مدرکی دال بر مسمومیت ناوالنی نداریم

به این ترتیب، ترامپ از موضع اعلامی وزارت خارجه آمریکا که از بابت مسمومیت ناوالنی ابراز نگرانی عمیق کرده بود؛ فاصله گرفت و محتاطانه تر در این باره صحبت کرد.

پیشتر، استفان بیگون معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود که توسل روسیه به استفاده از عامل اعصاب نوویچوک نقض آشکار تعهدات این کشور ذیل معاهده منع استفاده از تسلیحات شیمیایی است و مسکو باید در تحقیقات پیرامون مسمومیت ناوالنی همکاری کامل داشته باشد.

این در حالی است که انگلیس سه سال پیش، ادعای مشابهی را درباره ترور سرگئی اسکریپال جاسوس روس تبار مطرح کرده و مدعی شده بود عوامل مسکو از همین ماده شیمیایی برای مسموم کردن او استفاده کرده بودند.

اما، این بار مسئولیت طرح اتهام علیه روسیه را آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بر عهده گرفته که کشورش محل بستری ناوالنی است.

مرکل مدعی شده موضع آلمان و اتحادیه اروپا در قبال مسمومیت ناوالنی به این بستگی دارد که روسیه چقدر در حل این پرونده کوشا باشد.

از طرفی، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم مدعی است که روسیه باید جوابگوی سوالات جدی درخصوص مسمومیت ناوالنی باشد و توضیح بدهد که چه اتفاقی برای او روی داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ترامپ: مدرکی دال بر مسمومیت ناوالنی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: مدرکی دال بر مسمومیت ناوالنی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید