غفاری: 14 بازیکن تیم نوجوانان به تیم کی روش رسیدند

به گزارش وبلاگ دوست و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی غفاری مدیر فنی تیم ملی نوجوانان ایران که سابقه حضور در دو دوره از رقابت های جام دنیای نوجوانان در نیجریه و امارات را دارد، درباره تصمیم فیفا برای لغو مسابقات جام دنیای نوجوانان و جوانان، گفت: مسابقات جام دنیای عظیم ترین هدف تیم های ملی پایه در سراسر دنیا است. فرایند ساختن و شکل گیری یک تیم حداقل دو الی سه سال به طول می انجامد. مربیان کوشش می نمایند تا مراحل استعدادیابی و آماده سازی پیش از رقابت های مقدماتی انجام گردد. تیم ها از مرحله مقدماتی صعود می نمایند. سپس در رقابت های نهایی قاره حاضر می شوند و در صورت کسب سهمیه به جام دنیای می رسند.

غفاری: 14 بازیکن تیم نوجوانان به تیم کی روش رسیدند

مدیر فنی تیم فوتبال نوجوانان ایران ادامه داد: یک نسل در هر رده سنی حداقل ممکن است 40 تا 50 بازی بین المللی انجام بدهد. حداقل از تیم نوجوانان ما که به جام دنیای رسید 14 بازیکن به تیم آقای کی روش رسیدند. همه آن بچه ها همین حالا بهترین های لیگ ما هستند. خانزاده، ایمان سلیمی، نورافکن، هادی محمدی، محرمی، مجید حسینی، علیرضا بیرانوند، علیرضا دنیابخش، علی قلی زاده، سعید عزت اللهی. همه این نفرات در تیم نوجوانان ما حضور داشتند. مگر سردار آزمون و مهدی طارمی خروجی تیم های پایه ما نبودند که به تیم ملی بزرگسالان رسیدند؟

غفاری اضافه نمود: وقتی مسابقات حذف می گردد ممکن است رقابت های قهرمانی آسیا و همینطور بازی ها و تورنمنت های بین المللی هم در پی آن حذف گردد. البته به اعتقاد من کشورهای آسیایی از برگزاری رقابت ها حمایت می نمایند اما اگر این مسابقات هم حذف گردد بازیکنان زیر 16 سال ما تا رسیدن به رده جوانان چطور می توانند تجربه بین المللی کسب نمایند؟

وی یادآور شد: مسابقات داخلی رده نوجوانان و جوانان ما که با سطح رقابت های ملی و بین المللی فاصله دارد. بازی ها و اردوهای برون مرزی هم طبیعتاً به سادگی در دسترس نیست. اگر به دلیل شیوع کرونا مسابقات رسمی لغو گردد طبیعتاً تورنمنت محبت آمیز هم برگزار نمی گردد. به همین دلیل باید نگران این بچه ها باشیم. نه تنها ما بلکه این مشکل برای همه کشورهای دنیا وجود دارد و اگر تمامی مسابقات قاره ای هم لغو گردد می تواند دو نسل از استعدادهای فوتبال را تحت تاثیر قرار بدهد. هرچند به اعتقاد من در کشورهای اروپایی مسابقات مناسب در نظر گرفته می گردد.

مدیرفنی تیم فوتبال نوجوانان در سرانجام گفت: با مربیان بعضی دیگر از کشورها ازجمله همین تاجیکستان و عراق صحبت می کردیم. آنها هم امیدوار هستند بازی ها در سطح قاره برگزار گردد و بتوانیم این تیم ها را حفظ کنیم تا مثل سال های گذشته به سطوح بالاتر در رده های امید و بزرگسالان برسند. فراموش نکنیم که مسابقات پیش رو، تنها مرحله مقدماتی جام دنیای نیست بلکه رقابت های قهرمانی آسیا در رده های جوانان و نوجوانان است. همانطور که AFC لیگ قهرمانان آسیا را با حضور 32 تیم و در دو تورنمنت 16 تیمی برگزار کرد انتظار داریم با همین توجه و حمایت مسابقات جوانان و نوجوانان را با حضور 16 تیم نهایی برگزار نمایند

منبع: خبرگزاری مهر

به "غفاری: 14 بازیکن تیم نوجوانان به تیم کی روش رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غفاری: 14 بازیکن تیم نوجوانان به تیم کی روش رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید