عادات صبحگاهی که باعث افزایش وزن می شوند

به گزارش وبلاگ دوست، ممکن است کارهای ساده ای که صبح هنگام انجام می دهید و حتی به نظرتان کار بدی نمی آیند، باعث افزایش وزن شما شوند. این عادات خاموش را بشناسید!

عادات صبحگاهی که باعث افزایش وزن می شوند

چاقی یکی از بیماری های همه گیر عصر ما است. وزن بیش از حد یکی از جدی ترین مسائل سلامتی در ایالات متحده آمریکا است. در کشور خودمان هم افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می نمایند.

مبارزه با چاقی بسیار مهم و لازم است چرا که این شرایط باعث بروز بیماری های دیگری مثل فشار خون بالا، کلسترول بالا، تری گلیسیرید بالا، قند خون زیاد، آماس، به خطر افتادن سلامت استخوان ها و تعداد زیادی مسائل سلامتی دیگر می گردد. این به آن معنی است که اگر بتوانید با چاقی مبارزه کنید، می توایند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید.

بر هیچ کس پوشیده نیست که داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش مرتب باعث جلوگیری از چاقی و کاهش وزن می گردد. اما بر خلاف این، گاهی افراد حتی با وجود انجام دادن این روش ها، هیچ وقت به نتیجه دلخواه شان نمی رسند. اگر این حالت برای شما هم پیش آمده ناامید نشوید، با تغییر چند عادت صبحگاهی ساده می توایند مشکل تان را حل کنید.

به محض اینکه از خواب بیدار می شوید، این عادات غلط تان را تغییر دهید تا با سرعتی باور نکردنی وزن کم کنید!

1- خوابیدن بیش از حد

خوابیدن زود هنگام و بلند شدن به موقع سلامتی شما را تضمین می نماید. این تنها یک شعار نیست، در حقیقت زود بیدار شدن از خواب باعث سالم ماندن شما می گردد و وزن تان را هم در حد معقولی نگه می دارد. خوابیدن بیش از حد باعث می گردد چاق شوید.

خوابیدن بیش از اندازه و یا کم خوابی باعث می شوند اندازه هورمون افزایش اشتها، کورتیزول در بدن افزایش یابد و به این ترتیب شما بیشتر غذا بخورید و اضافه وزن پیدا کنید. پس همانطور که به آن اشاره شد خوابیدن کم هم برای سلامتی و تناسب وزن تان خوب نیست.

تحقیقات نشان داده بزرگسالان به 7 تا 9 ساعت خواب شب احتیاج دارند نه بیشتر و نه کمتر!

2- پشت گوش انداختن صبحانه

صبحانه اولین وعده غذایی روز است و شما حتما باید قبل از ترک خانه صبحانه ای کامل بخورید. اگر از صبحانه تان غافل شوید نمی توانید آن طور که دل تان می خواهد وزن کم کنید. نخوردن صبحانه باعث می گردد متابولیسم بدن تان به هم بریزد و بدن نتواند چربی سوزی را به درستی انجام دهد. وقتی صبحانه ای کامل می خورید در واقع انرژی بدن تان افزایش پیدا می نماید و نیرویی که برای شروع عملکرد و تثبیت گلوکز لازم دارد را دریافت می نماید. به علاوه با خوردن صبحانه اندازه هورمون کورتیوزل در خون تان هم کاهش پیدا می نماید و باعث می گردد اشتهاتان بیش از حد نگردد و چاق نشوید.

اگر بعد از بیدار شدن بلافاصله صبحانه نخورید و آن را به تعویق بیاندازید، اندازه زیادی مایع اسیدی در معده تان ترشح می گردد که می تواند باعث التهاب و آماس معده گردد. پس به خاط داشته باشید که باید در مدت زمان کمی بعد از بیداری تان صبحانه ای کامل بخورید.

3- خوردن غذاهای تولید شدن برای صبحانه

در حالی که نخورد صبحانه باعث افزایش وزن تان می گردد، خوردن صبحانه ای غلط هم می تواند شما را چاق کند. صبحانه ناسالم و نامناسب باعث می گردد تنبل و کرخت شوید و به علاوه ریسک ابتلا به بیماری های مزمن را هم افزایش می دهد. پس برای اینکه هم وزن کم کنید و هم سالم بمانید، صبحانه ای بخورید که شامل فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و چربی های مفید باشد تا انرژی مورد احتیاج برای شروع روزتان را به شما بدهد و شما را سیر کند.

انتخاب های خوب برای صبحانه شامل آجیل ها، میوه، چای سبز، کوینو، جو دوسر و ماست هستند. از پنکیک، شیرینی ها، دونات، صبحانه های شیرین و آبمیوه های بسته بندی دوری کنید.

4- لذت نبردن از خورشید صبحگاهی

وقتی صبح از خواب برخواستید، در خانه نمانید. بیرون بروید و از آفتاب لذت ببرید. دوری کردن از آفتاب صبحگاهی باعث می گردد نتوانید به خوبی وزن کم کنید. آفتاب باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن تان می گردد. پس صبحگاه به بیرون از خانه بروید و قد بزنید و یا یوگا کنید. حتی 20 تا 30 دقیقه آفتاب هم کفایت می نماید. تحقیقات نشان داده انجام حرکات ورزشی در طبیعت باعث افزایش انرژی، کاهش استرس و اضطراب، کاهش خشم و کاهش افسردگی می گردد.

5- ننوشیدن آب

قبل از اینکه بخواهید قهوه یا چای تان را بنوشید، باید یک لیوان آب یا آب به علاوه چند قطره آب لیمو بنوشید. نوشیدن آب باعث می گردد دمای بدن تان در حد نرمال بماند و مواد مغذی بدن تان متناسب شوند. به علاوه این کار یاری می نماید هضم غذا بهتر انجام گردد. نوشیدن آب باعث می گردد معده تان به سرعت پر گردد و جای اضافه ای برای پرخوری در صبحانه باقی نماند. پس اگر می خواهید وزن کم کنید، روزتان را با یک لیوان آب ولرم شروع کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، به آن اندازهی آب لیمو و اندازهی عسل اضافه کنید. ترکیب آب گرم، لیمو و عسل محیط معده را قلیایی می نماید و یاری می نماید سریع تر وزن کم کنید.

6- ورزش نکردن

اگر می خواهید تحرک تان را افزایش دهید تا وزن کم کنید، صبح برترین زمان برای انجام این کار است. به همین دلیل است که باید زمانی برای ورزش کردن در صبح در روتین روزانه تان قرار دهید.

تحقیقات هم نشان داده ورزش کردن با معده خالی در صبح هنگام باعث می گردد سوختن چربی بدن 20 درصد افزایش یابد. اما قبل از این که ورزش را شروع کنید ابتدا باید وزن تان را آنالیز کنید. چرا که تحقیقات هم نشان داده افرادی که هر روز صبح خودشان را وزن می نمایند بیشتر از بقیه در کاهش وزن پیروز هستند. وقتی که هر روزه وزن خود را بسنجید، انگار هر روز به خودتان یادآروری می کنید که چرا دارید این ورزش ها را انجام می دهید. بعلاوه این کار باعث می گردد بفهمید چه تغییراتی در رژیم غذایی و ورزش تان بدهید تا وزن بیشتری کم کنید. وقتی صحبت از ورزش صبحگاهی می گردد، احتیاجی نیست حتما در یک باشگاه نام نویسی کنید، به جای باشگاه رفتن می توانید ورزش هایی مانند دوییدن، پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری انجام دهید.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "عادات صبحگاهی که باعث افزایش وزن می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادات صبحگاهی که باعث افزایش وزن می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید