شیخ حسینه طولانی ترین پل بنگلادش را افتتاح کرد

به گزارش وبلاگ دوست، نخست وزیر بنگلادش طولانی ترین پل این کشور را بر روی رودخانه پادما افتتاح کرد. کارشناسان می گویند این پل 6.15 کیلومتری که با هزینه ای نزدیک به 4 میلیارد دلار ساخته شده است، منطقه فقیر جنوب غربی را به مرکز متصل می نماید.

شیخ حسینه طولانی ترین پل بنگلادش را افتتاح کرد

به گزارش وبلاگ دوست، در یک لحظه تاریخی برای بنگلادش، شیخ حسینه پل چندمنظوره پادما را بر روی رودخانه پادما افتتاح کرد و آن را نماد غرور نامید.

این پل در حال حاضر طولانی ترین پل در کشور بنگلادش است. ساخت پل 6.15 کیلومتری (3.82 مایل) در نوامبر 2015 برای اتصال 21 منطقه جنوب غربی کشور به داکا به وسیله جاده و راه آهن شروع شد و در نتیجه زمان سفر را به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد داد.

این پل نزدیک به 30 میلیون نفر را که در منطقه کمتر پیشرفته جنوب غربی کشور بنگلادش زندگی می نمایند، به داکا و منطقه ها دیگر متصل می نماید.

این پروژه زیرساختی، علیرغم نگرانی کارشناسان، به وسیله دولت بنگلادش تامین اقتصادی شد. این پل با هزینه ای بالغ بر 3.6 میلیارد دلار ساخته شده است. علاوه بر پتانسیل آن برای تغییر تجارت و ارتباطات در منطقه، دولت تخمین می زند که پل پادما فراوری ناخالص داخلی کشور را 1.2 درصد افزایش می دهد.

وزارت امور خارجه بنگلادش تاکید نمود که بودجه پل پادما بدون هیچ گونه وام از خارج به وسیله دولت تامین شده است. یک شرکت ساختمانی از چین در ساخت این پل برای بنگلادش مشارکت داشت.

منبع: فرارو

به "شیخ حسینه طولانی ترین پل بنگلادش را افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ حسینه طولانی ترین پل بنگلادش را افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید