ساخت کارخانه فراوری واکسن کرونا در قزاقستان

به گزارش وبلاگ دوست، عسکر مامین نخست وزیر قزاقستان امروز طی مراسمی، کلنگ تاسیس کارخانه بیو دارویی واکسن کرونا را در پژوهشگاه ایمنی بیولوژیکی کمیته علوم وزارت آموزش و علوم جمهوری قزاقستان به زمین زد.

ساخت کارخانه فراوری واکسن کرونا در قزاقستان

به گزارش خبرگزاری آسیا پلاس تاجیکستان، این کارخانه مطابق استانداردهای بین المللی برای فراوری داروهای تقویت سیستم ایمنی از جمله واکسن در برابر عفونت کرونا ساخته خواهد شد.

این کارخانه در یک پژوهشگاه علمی تحقیقاتی در دهکده شهری از توابع بخش گواردیسکی کوردایسکی ساخته می گردد. براساس پیش بینی مهندسان، ساخت این مجموعه در ماه دسامبر به خاتمه می رسد.

در حال حاضر، واکسن پیشنهادی موسسه تحقیقاتی قزاقستان برای COVID-19 در لیست سازمان دنیای بهداشت درج شده و با موفقیت در حال اجرا آزمایشات بالینی است.

این کارخانه همچنین واکسن هایی برای آنفلوانزای همه گیر، سل، تب مالت، درماتیت، طاعون دام سبک، اکتیما واگیردار گوسفند و بز و سایر بیماری های عفونی را فراوری خواهد نمود. این برنامه ها شامل فراوری تا 60 میلیون دوز بیو دارویی در سال است.

پژوهشکده مسائل ایمنی بیولوژیکی کمیته علوم وزارت آموزش و علوم جمهوری قزاقستان در سال 1958 (1337) تأسیس شد. این پژوهشکده یکی از شش مؤسسه عظیم ویروس شناسی اتحاد جماهیر شوروی بوده که شامل 13 آزمایشگاه برای کار با عفونت های خطرناک است.

پژوهشکده دارای 214 محقق و ویروس شناس برجسته است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "ساخت کارخانه فراوری واکسن کرونا در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کارخانه فراوری واکسن کرونا در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید