روایت جلال زاده از گزارش 100 روزه وزارت خارجه: دلگرم کننده بود

به گزارش وبلاگ دوست، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست کم سابقه کمیسیون با وزیر امور خارجه در میانه دور هفتم مذاکرات وین، گفت قانون راهبردی لغو تحریم ها و مصوبات کمیته تطبیق مذاکرات هسته ای فصل الخطاب است و مجلس و دولت بر روی این دو مهم متفق القول هستند.

روایت جلال زاده از گزارش 100 روزه وزارت خارجه: دلگرم کننده بود

به گزارش خانه ملت، وحید جلال زاده با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر امور خارجه، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست کم سابقه ای با وزیر امور خارجه، معاونین و مدیران ارشد وزارت در میانه دور هفتم مذاکرات وین به آنالیز مسائل سیاست خارجی پرداخت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: گزارش صد روزه دلگرم کننده حوزه دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه، حاکی از توسعه و تسهیل مبادلات مالی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه با راهبرد افزایش حجم مبادلات مالی در آینده بود.

وی ادامه داد: قانون راهبردی لغو تحریم ها و مصوبات کمیته تطبیق مذاکرات هسته ای فصل الخطاب است و مجلس و دولت بر روی این دو مهم متفق القول هستند. گزارش مذاکرات وین حاکی از تسلط، تعادل و عقلانیت و اهتمام تیم کشورمان برای رسیدن به منافع حداکثری در برابر کشورهای 4+1 بود که مورد حمایت اعضای کمیسیون نهاده شد.

جلال زاده یادآور شد: سفرا، افسران دستگاه دیپلماسی کشور در صف مجاهدانه سیاست خارجی هستند. انتخاب اصلح با روحیه انقلابی و معطوف به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه اولیه از دولت سیزدهم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بعلاوه اظهار کرد: تقویت دیپلماسی رسانه ای، آب، مالی، پارلمانی، دفاعی و اهمیت سیاست خارجی متوازن با اولویت قرار دادن کشورهای همسایه، هماهنگی حداکثری تیم مالی دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای و تحول در ساختار وزارت امور خارجه از مطالبات مهم مطرح شده در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "روایت جلال زاده از گزارش 100 روزه وزارت خارجه: دلگرم کننده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت جلال زاده از گزارش 100 روزه وزارت خارجه: دلگرم کننده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید