رمز و راز ماشین مشهور ساخت ترکیه

به گزارش وبلاگ دوست، یکی از تولیدات معروف کشور ترکیه، پوشاک آن است. پس از این صنعت، خودروسازی ترکیه جزو مهم ترین صنایع این کشور به شمار میرود.

رمز و راز ماشین مشهور ساخت ترکیه

به گزارش خبرآنلاین، ترکیه سابقه نسبتا طولانی در مونتاژ خودرو دارد. خودروسازان مهمی مثل فیات، رنو، هیوندای، هوندا، تویوتا، فورد و داچیا و... در این کشور کارخانه فراوری خودرو دارند.

ترکیه با تکیه بر تجربه مونتاژ خودرو های برند های مهم و بعلاوه صادرات آنها، توانست اولین خودروی ملی خود به نام توگ T 10 X را فراوری کند. 29 میلیارد دلار حاصل صادرات خودرو های مونتاژی ترکیه به کشور های دیگر است.

از اتفاقاتی که به فراوری خودروی ملی ترکیه یاری کرد، همکاری پایدار با انجمن های مهم ساخت خودرو بود. برای مثال انجمن طراحی معتبر پینین فارینا برای طراحی خودروی T 10 X و بعلاوه سایر خودرو های این شرکت، با کمپانی توگ ترکیه همکاری نموده است.

تا 2030 قرار است 3 مدل دیگر به سبد محصولات توگ اضافه گردد. استقبال مردم ترکیه از خودروی ملی کشورشان هم قابل توجه است. با وجود قیمت پایه تقریبا 50 هزار دلاری، که نسبت به خودرو های دیگر چندان مقرون به صرفه نیست، 144 هزار نفر برای ثبت سفارش این خودرو اقدام کردند.

خریدن توگ T 10 X به وسیله اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و بعلاوه روسای جمهور دیگر، حس اطمینان را به مردم ترکیه القا می نماید.

توگ در سال 2023 قرار است 20 هزار دستگاه از شاسی بلند T 10 X را بسازد.

منبع: فرارو

به "رمز و راز ماشین مشهور ساخت ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز و راز ماشین مشهور ساخت ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید