راهنمای سفر به اسکندریه ، عروس مدیترانه

به گزارش وبلاگ دوست، شهر ساحلی اسکندریه که دومین شهر بزرگ مصر هست در امتداد دریای مدیترانه قرار گرفته و به عروس مدیترانه نیز معروفیت داره. اسکندریه به خاطر قدمت و تاریخی که داره خیلی از گردشگر هارو به سمت خودش جذب می کنه. فقط کافیه رو ساحل های ماسه ای این شهر زیبا قدم بزنین و تاریخ رو حس کنین. لذتی که داره واقعا فراموش نشدنیه.

راهنمای سفر به اسکندریه ، عروس مدیترانه

شهر اسکندریه، به وسیله اسکندر، زمانی که در حال لشکرکشی به مصر و به قصد فتح تمام جهان بود بنا شد و اسمش رو روی آن قرار داد و تو طول 100 سال به یکی از بزرگترین های جهان تبدیل کرد. اسکندریه به خاطر داشتن کتابخانه بزرگ که تو زمان خودش بزرگ ترین کتابخانه جهان بود و داشتن فانوس دریایی تو جزیره فرعون ها که یکی از عجایب هفت گانه جهانِ معروفیت داشت. بنا به اعتقاد برخی باستان شناسان شهر اسکندریه روی روستایی به نام راکتدت که مردمش به ماهیگیری اشتغال داشتن بنا شد. زمانی که از کف دریا در بندر اسکندریه لایروبی به عمل اومد معلوم شد که شهری بسیار بزرگ و پیشرفته هزار سال قبل از میلاد مسیح در این مکان وجود داشته. اسکندر این شهر رو برای حفاظت از بندر شهر، برابر توفان های زمستانی مدیترانه بنا کرد.

اینجا حرف های زیادی برای گفتن داره. باید تمام کوچه پس کوچه ها رو پای پیاده طی کنین تا با تاریخ و قدمتش آشنا بشین. به جرات میشه گفت که اسکندریه یکی از مهم ترین های قاره آفریقاست و حتما باید تو فهرست گردشگری قرار بگیره.

پس برای آشنایی هر چی بیشتر و مطالعه راهنمای سفر به اسکندریه با وبلاگ دوست همراه باشین.
منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به اسکندریه ، عروس مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اسکندریه ، عروس مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید