خودروهای منطقه آزاد پلاک ملی نمی گیرند

به گزارش وبلاگ دوست، دولت سیزدهم سال گذشته مصوبه ای را برای پلاک گذاری خودروهای منطقه آزاد ارائه کرد. هدف از این مصوبه واردشدن خودروهای خارجی موجود در منطقه ها آزاد به بازار خودرو کشور بود. بااین حال چنین اتفاقی رخ نخواهد داد؛ چرا که هیئت تطبیق مصوبات مجلس به این مصوبه ایراد وارد نموده و بنابراین شماره گذاری خودروهای منطقه ها آزاد از دستور کار دولت خارج شده است.

خودروهای منطقه آزاد پلاک ملی نمی گیرند

این خبر را سخنگوی دولت در روز سی ام فروردین ماه 1402 خاطرنشان کرد. همان طور که اشاره کردیم، هدف از این کار واردات خودروهای کارکرده خارجی از مبدأ منطقه ها آزاد کشور بود. بنابر ادعای دولت، این کار باعث می شد تا بدون ارزبری، خودروهای کارکرده خارجی به کشور وارد شوند و در جریان خریدوفروش بازار قرار بگیرند.

تردیدی وجود ندارد که شماره گذاری خودروهای منطقه آزاد و ورود آن ها به بازار با پلاک ملی سبب خواهد شد تا قیمت غیرمنطقی خودرو در ایران تا حدی آرام گردد. بااین حال خودروهای منطقه ها آزاد قادر به پاسخگویی تمام احتیاج بازار ایران نیستند و بازهم احتیاج به واردات خودرو از منابع دیگر وجود دارد. بعلاوه خودروهای قدیمی منطقه ها آزاد احتیاج به جایگزینی با محصولات نو خارجی دارند. این کار به تخصیص ارز احتیاج دارد و بنابراین مشکل ارزبری در حوزه واردات خودروهای کارکرده با پلاک گذاری خودروهای منطقه ها آزاد رفع نخواهد شد.

منبع: گردشبان

به "خودروهای منطقه آزاد پلاک ملی نمی گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای منطقه آزاد پلاک ملی نمی گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید