پوتین و اسد فعلا برنامه ای برای تبادل نظر درباره تحولات ادلب ندارند

به گزارش وبلاگ دوست، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به ادعای ترکیه درباره حملات ارتش سوریه در ادلب تاکید نمود که ارتش سوریه فقط تروریست ها را هدف قرار می دهد نه غیرنظامیان را.

پوتین و اسد فعلا برنامه ای برای تبادل نظر درباره تحولات ادلب ندارند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دوست، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری خود در روز چهارشنبه گفت، ترکیه متعهد شده تروریست ها را در ادلب نابود کند، اما همان تروریست ها به نیرو های ارتش سوریه و همچنین سایت های نظامی روسیه حمله می نمایند.

وی در پاسخ به شایعات و ادعا ها درباره حملات نیرو های سوریه در ادلب تاکید نمود که ارتش سوریه تروریست ها را هدف قرار می دهد نه غیرنظامیان را.

سخنگوی کاخ کرملین به ادعای آنکارا در زمینه عدم تعهد مسکو به توافق سوچی نیز پاسخ داد و گفت که مسکو به توافقات سوچی درباره سوریه پایبند است.

پسکوف همچنین اظهار داشت که فعلا برنامه ای برای تماس بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره تحولات کنونی ادلب ندارند، اما ارتش های دو کشور با یکدیگر در تماس هستند.

روسیه و سوریه صبح روز چهارشنبه نیز با انتشار بیانیه ای اظهار داشتند که مناطق کاهش تنش در ادلب به دلیل اقدامات شبه نظامیان (مورد حمایت ترکیه) با خطر فاجعه انسانی روبرو است.

ارتش سوریه از چهارم بهمن ماه جاری عملیاتی را در استان های ادلب و حلب شروع نموده و همچنان ادامه دارد. ترکیه و سایر حامیان گروه های تروریستی، مخالفت خود را با این عملیات اعلام نموده اند، ولی نیرو های سوری تأکید دارند که باید سراسر خاک این کشور از تروریست ها پس گرفته گردد.

ارتش ترکیه طی روز های گذشته از گشته شدن چندین نظامی خود در ادلب خبر داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پوتین و اسد فعلا برنامه ای برای تبادل نظر درباره تحولات ادلب ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و اسد فعلا برنامه ای برای تبادل نظر درباره تحولات ادلب ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید