تغییرات چشمگیر در سیستم عامل نو اپل

به گزارش وبلاگ دوست، دیجیاتو نوشت: اپل در جریان کنفرانس WWDC 2023 در خردادماه، از جدیدترین سیستم عامل های خود ازجمله iOS 17 رونمایی می نماید.

تغییرات چشمگیر در سیستم عامل نو اپل

تا به امروز گزارش های متفاوتی درباره سیستم عامل بعدی آیفون ها منتشر شده است. درحالی که در ابتدا گفته شده بود که iOS 17 تغییرات چندانی نخواهد داشت، اما به نظر می رسد اپل استراتژی خود را تغییر داده است. درحقیقت کوپرتینویی ها در کنار تمرکز روی بهبود عملکرد این سیستم عامل، می خواهند ویژگی های نوی را هم به آن اضافه نمایند.

ویژگی های احتمالی سیستم عامل iOS 17

یکی از منابع دنیای فناوری با حساب analyst941 در توییتر، بعضی ویژگی های سیستم عامل نو اپل را در یک رشته توییت افشا نموده است.

به گفته این منبع، اپل سیستم عامل iOS 17 را برای تمام آیفون هایی که از iOS 16 پشتیبانی می کردند، منتشر می نماید که این گفته با شایعه ای در گذشته فرق دارد. اگر گفته اخیر صحت داشته باشد، صاحبان آیفون 8 و گوشی های نوتر ازجمله نسل دوم آیفون SE هم به این سیستم عامل دسترسی پیدا می نمایند. بااین وجود هنوز به طور دقیق نمی دانیم کدام آیپدها iPadOS 17 را دریافت خواهند کرد.

اپل در این به روزرسانی تمرکز خود را روی بهبود عملکرد، بهره وری و پایداری سیستم عامل قرار می دهد، اما این موضوع به معنای عدم ارائه قابلیت های نو نخواهد بود. اپل می خواهد عملکرد جزیره پویا را افزایش دهد و ظاهراً تیم بازاریابی به تیم نرم افزار فشار آورده تا قابلیت های نوی را به جزیره پویا اضافه نمایند تا بتوان از آن ها برای افزایش فروش سری آیفون 15 مخصوصاً مدل های استاندارد استفاده کرد.

یکی دیگر از تغییرات iOS 17 مربوط به کنترل سنتر آن می گردد که ظاهراً باید منتظر تغییرات بزرگی در آن باشیم که شامل تغییرات رابط کاربری و شخصی سازی های متعدد می گردد. علاوه براین، ظاهراً اسپات لایت و سیری هم تغییرات اساسی خواهند داشت و عملکردشان بهبود می یابد.

این منبع بعلاوه مدعی شده که اپل قابلیت ویجت های فعال را به iOS 17 اضافه می نماید که به معنای واقعی ویجت های تعاملی خواهند بود و می توان با دکمه ها، اسلایدرها و سایر المان ها ارتباط برقرار کرد.

یکی دیگر از ویژگی های نو سیستم عامل آینده اپل مربوط به قابلیت نمایشگر همواره روشن (AOD) می گردد. ظاهراً اپل به آن ویژگی های نو اضافه می نماید و بعلاوه عملکردش را بهبود می دهد. کوپرتینویی ها بعلاوه به حالت Focus هم قابلیت های نوی اضافه می نمایند و احتمالاً نحوه تعامل با نوتیفیکیشن ها هم تغییر می نماید.

درنهایت این منبع مدعی شده که با تغییراتی در اپ دوربین، منوهای نو در تنظیمات و تنظیمات اختصاصی دسترسی پذیری روبه رو می شویم.

اپل در کنفرانس WWDC 2023 که از تاریخ 15 خردادماه آغاز می گردد، از iOS 17 رونمایی خواهد نمود.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تغییرات چشمگیر در سیستم عامل نو اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات چشمگیر در سیستم عامل نو اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید