تاگ کارخانه خودروسازی خود را در ترکیه افتتاح کرد

به گزارش وبلاگ دوست، شرکت تاگ (TOGG) که مخفف عبارت Türkiyenin Otomobili Girişim Grubu یا گروه خودروسازی ترکیه است با برگزاری مراسمی باشکوه کارخانه خود را افتتاح کرد. در مراسم افتتاح این کارخانه خودروسازی، رییس جمهور ترکیه اردوغان با مدل پروتوتایپ شاسی بلند برقی سگمنت C تاگ، که قرار است در همین کارخانه فراوری گردد، در این مراسم حضور یافت.

تاگ کارخانه خودروسازی خود را در ترکیه افتتاح کرد

تاگ در این مراسم نام خودروی نو خود را اعلام نکرد، اما بعضی اطلاعات در خصوص مدل نهایی فراوریی این خودرو ارائه داده که طبق آن، این کراس اوور برقی سگمنت C در دو مدل تک موتوره و دو موتوره مجهز به پک های باتری با ظرفیت های مختلف روانه بازار خواهد شد. مدل های تک موتوره و دو موتوره این خودرو بیشینه مسافت قابل پیمایش به ترتیب 300 و 500 کیلومتر را در حالت شارژ کامل ارائه خواهند داد.

این شرکت هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت این خودرو منتشر ننموده، اما میخواهد که پیش فروش این خودروی الکتریکی را ماه فوریه سال 2023 آغاز کند. طبق ادعای بعضی منابع، فروش و تحویل این خودرو نیز ماه مارس 2023 آغاز خواهد شد. تاگ اعلام نموده در پی فراوری 17 تا 18 هزار دستگاه از خودروی برقی نو خود در سال اول است. این گروه خودروساز ترکیه ای بعلاوه تخمین می زند تا سال 2030 بیش از یک میلیون خودرو در این کارخانه فراوری خواهد شد.

در مراسم افتتاح این کارخانه اعلام شد که شرکت تاگ از سیستم نمایندگی محور استفاده نخواهد کرد، بلکه به جای آن خریداران قادر خواهند بود از اپلیکیشن موبایلی به نام TOGG Care برای سفارش خودرو و خدمات پس از فروش آن بهره ببرند. محصولات این شرکت نیز در مکان هایی با نام نقاط تجربه تست و آنالیز میدانی خواهند شد.

اولین محصول تاگ ترکیه، یعنی شاسی بلند سگمنت C، در ماه مارس 2023 راهی بازار خواهد شد؛ اما برای دسترسی به سدان کلاس C این شرکت که در نمایشگاه CES 2022 نیز حضور داشت باید تا سال 2025 منتظر بمانیم. بعلاوه این گروه خودروساز میخواهد به جای عرضه یک خودروی هاچبک برقی سگمنت C، یک خودرو به نام C-X Coupe که بر مبنای همین سدان برقی سگمنت C خود توسعه داده را در سال 2026 روانه بازار کند.

تاگ بعلاوه تصمیم گرفته که در آینده یک کراس اوور برقی مالی و مقرون به صرفه قیمت در سگمنت B را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد. البته باید اشاره کنیم که علاقه مندان این خودرو باید تا سال 2027 برای خرید آن منتظر بمانند.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "تاگ کارخانه خودروسازی خود را در ترکیه افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاگ کارخانه خودروسازی خود را در ترکیه افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید