این تغییر در دست ها نشانه بیماری خطرناک است!

به گزارش وبلاگ دوست، یکی از راه های تشخیص بیماری، دست ها و ناخن های شماست که گاهی با تغییر در شکل و رنگ و حالت آن ها باید نگران شده و به سلامت خود مشکوک شوید.

این تغییر در دست ها نشانه بیماری خطرناک است!

به گزارش بهترین ها، شرایط و ظاهر دستانمان می توانند به ما بعضی از سرنخ هایی در خصوص سلامتی مان نشان دهند و با مشاهده ان ها تشخیص بیماری مبتلا آسانتر خواهد بود، بنابراین اینک آگاه شوید که این علائم می توانند خبر از 9 بیماری به ما دهند و درمان و تشخیص آن ها را آسانتر خواهند کرد.

1- درد در انگشت شست و انگشت اشاره

اگر شما در این قسمت از دستتان احساس سوزش و درد کردید، این درد می تواند منجر به صدمه زدن به سندرم تونل کارپ که مرتبط به مچ دست می باشد. ما هنگامی این مشکل را تجربه می کنیم که تورم در مچ دست ظاهر می گردد که باعث فشار بر عصب و بعلاوه باعث ایجاد یک سری احساسات کاملا ناخوشایند می گردد. این یک مشکل است که بیشتر در افرادی مانند مکانیک ها و افرادی که بیش از حد با کامپیوتر کار می نمایند و یا حتی نوازندگان ممکن است اتفاق بیوفتد.

2- زخم های طولانی مدت در دست

اگر زخم هایی روی دستتان دارید که مدت زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابند، می توانند نشانه ایی از یک مشکل سلامتی باشند. اگر شما نیز چنین مسئله ای داشته باشید، می تواند به علت دیابت باشد. اگر این مشکل نیز با گرسنگی و تشنگی و بعلاوه سوزش در دست و پا همراه باشند باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید و این مشکل بیشتر به علت قند خون بالا در بدن می باشد.

3- تغییر رنگ انگشتان دست

اگر احساس کردید که انگشتانتان تغییر رنگ می دهند، نشان از چند مشکل مرتبط با سلامتی را می دهند. مسائلی اعم از:تغییر ناگهانی دمای بدن، استرس و اضطراب و یا مسائل عروقی می باشد؛ با این حال، اگر این تغییرات رنگ همراه با خارش، درد، سوزن شدن یا بی حسی در انگشتان همراه باشد، بنابراین شما باید آن را چک کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید.

4- عرق کردن بیش از حد دست

اگر احساس کردید که دستانتان بیش از حد عرق می نمایند، می تواند به علت هیپریدروزی کف دست باشد. عرق کردن دست ها اتفاقی معمولی می باشد، ولی اگر احساس کردید که از حد خود گذشته است، باید فورا به پزشک مراجعه نمایید تا این مشکل فورا حل گردد.

5- ناخن های ضعیف و شنماینده

اگر متوجه شدید که ناخن های شما به راحتی می شنمایند، این می تواند به علت ارتباط نامناسب و غیر طبیعی با مواد شیمیایی مضر باشد و بعلاوه می تواند به دلایل مختلفی مانند مراقبت های نادرست از دست باشند.

این نیز می تواند به علت تیروئید باشد و اگر مشاهده کردید که با ضعف، خستگی و درد های مفصلی همراه است یا خیر؟ اگر با این علائم همراه بودند به پزشک مراجعه نمایید.

6- یخ و سرد بودن دست ها

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که همواره دستانشان سرد است و این سردی همراه با تغییر رنگ است، باید به دکتر مراجعه نمایید. این علائم به علت عدم صحیح گردش خون در بدن و یا مسائلی در سیستم عصبی همراه است.

7- لرزش انگشتان دست

لرزش انگشتان دست و پا می توانند بسیار مضر باشند و خبر های بدی به ما بدهند. این می تواند به علت حمل بار های سنگین اتفاق بیوفتند و با کمی استراحت بهبود خواهند یافت.

اگر با خوابیدن مشاهده نمودید که بهبود نیافتند، بدانید که به علت کمبود ویتامین هایی مانند B1، B6، B12 و E می باشند.

8- تورم دست ها

اگر تورم را در دستانتان احساس کردید، باید بدانید که به علت خوردن بیش از حد نمک یا روز گرم باشد و در این مورد تورم به زودی از بین می رود. با این حال، اگر این تورم بیش از حد باقی ماند باید با پزشک خود مشورت نمایید تا فورا بهبود یابید و از توسعه آن جلوگیری نمایید.

9- تغییر رنگ در ناخن های دست

اگر احساس کردید که ناخن هایتان در حال تغییر رنگ هستند، می تواند به علت سطح پایین هموگلوبین یا کم خونی باشد. این مشکل نیز با احساسات ناخوشایند و سوزش های دردناک در انگشتان همراه است که پس از درمان کاملا برطرف خواهند شد.

منبع: فرارو

به "این تغییر در دست ها نشانه بیماری خطرناک است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تغییر در دست ها نشانه بیماری خطرناک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید