انسیه خزعلی: میزان ازدواج زنان روستایی از شهری کمتر است

به گزارش وبلاگ دوست، معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: تسهیلات مالی برای ازدواج زنان روستایی و عشایر از سال گذشته در حال پرداخت است و از مهر ماه امسال نیز این تسهیلات به ازدواج زنان منطقه ها شهری نیز اعطا می شود.

انسیه خزعلی: میزان ازدواج زنان روستایی از شهری کمتر است

به گزارش تسنیم؛ انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان درهمایش زنان روستایی و عشایری گفت: تجرد دختران روستایی بسیار بیشتر از شهری است به همین منظور تسهیلات مالی برای ازدواج زنان روستایی و عشایر از سال گذشته در حال پرداخت است و از مهر ماه امسال نیز این تسهیلات به ازدواج زنان منطقه ها شهری نیز اعطا می شود.

وی با اشاره به آماری درباره شرایط ازدواج زنان روستایی و عشایری اضافه کرد: مقدار ازدواج زنان روستایی از شهری کمتر است به طوری که 65 درصد زنان روستایی دارای همسر هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: 90 درصد افرادکشور باسواد هستند اما این آمار در بخش زنان روستایی و عشایر پایین تر است به همین منظور در دولت سیزدهم اعتبارات ویژه ای برای بازماندگان از تحصیل زنان روستایی در نظر گرفته شده است تا همه افراد از سواد بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه بیمه زنان روستایی در قالب طرح جوانی جمعیت انجام می شود، شرح داد: در برنامه هفتم توسعه، اعتبارات و تسهیلات لازم برای توانمند سازی و کارآفرینی و بازاررسانی و صادرات محصولات زنان روستایی در نظر گرفته شده است.

خزعلی درباره خدمات پزشکی در منطقه ها روستایی گفت: در منطقه ها روستایی و عشایری با کمبود پزشکان متخصصین و اورژانس هاوایی روبرو هستیم که برای تامین این نیازمندی های روستا ها اقدام میشود.

بنابراین گزارش در پایان این مراسم از از زنان برتر کارآفرین در حوزه تولیدات روستایی و عشایری تقدیر به عمل آمد همچنین تفاهم نامه ای میان صندوق کار آفرینی امید و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم نامه تسهیلات خرد روستایی برای اشتغال زایی روستایی و حفظ اشتغال زنان روستایی تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت می شود.

منبع: فرارو

به "انسیه خزعلی: میزان ازدواج زنان روستایی از شهری کمتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسیه خزعلی: میزان ازدواج زنان روستایی از شهری کمتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید