اشکان خطیبی: چه کسی ضامن سلامت بازیگران است؟!

به گزارش وبلاگ دوست، اشکان خطیبی می گوید در اطلاعیه وزارت ارشاد هیچ توجهی به سلامت بازیگران و گروه های اجرایی تئاتر نشده است. به همین دلیل فعلا تصمیمی برای ادامه اجرای نمایش هایش ندارد.

اشکان خطیبی: چه کسی ضامن سلامت بازیگران است؟!

این کارگردان و بازیگر تئاتر که مدتی است تدریس تئاتر برای گروه سنی نوجوان را انجام می دهد، اسفند سال گذشته با گروهی از هنرجویان نوجوانش دو نمایش چخوف خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه و پزشک نازنین را روی صحنه داشت که با تعطیلات کرونایی، اجرای این آثار ناتمام ماند ولی او فعلا برنامه ای برای ادامه اجرای نمایش ها ندارد و ترجیح می دهد منتظر بماند.

خطیبی در این باره به وبلاگ دوست گفت: بازیگران من نوجوان هستند و خانواده هایشان به شدت دغدغه سلامتی فرزندان خود را دارند؛ به طوری که حتی به آنان اجازه حضور در مدرسه و شرکت در امتحانات را هم نمی دهند. قطعا این نوجوانان اجازه حضور روی صحنه را هم از جانب خانواده هایشان نخواهند داشت.

او با اشاره به موارد مندرج در اطلاعیه وزارت ارشاد در زمینه بازگشایی سالن های تئاتر و سینما ادامه داد: در کل این معادله، یک فاکتور غایب است؛ سلامتی اجراگر. خیلی عالی است که برای تماشاگران پروتکل های بهداشتی را لحاظ نموده اند ولی تکلیف گروه اجرایی چیست.

خطیبی اضافه نمود: چگونه 25 بازیگر در یک سالن بلک باکس کوچک کنار هم اجرا بروند. هر روز که نمی توانیم از همه بازیگران و عوامل پشت صحنه تست بگیریم که آیا بیمار یا ناقل هستند. چه هزینه ای برای تامین دستگاه تست باید بپردازیم؟! در همین شکل هم که به همه دنیا بدهکار خواهیم شد، چه رسد به اینکه چنین تمهیداتی را اجرایی کنیم!

او با اشاره به اینکه در این اطلاعیه اعلام شده نیمی از ظرفیت سالن ها پر گردد، اضافه نمود: چه کسی جوابگوی نیم دیگر از ظرفیت سالن است که قرار است خالی بماند؟ مرکز هنرهای نمایشی که هنوز هم نتوانسته هیچ کمکی به گروه های تئاتری انجام دهد.

خطیبی در عین حال اضافه نمود: البته می دانم بعضی از هنرمندان تئاتر از این راه، گذران زندگی می نمایند و درک می کنم به هر حال تئاتر باید باز گردد ولی چه کسی تضمین می دهد که سلامتی گروه های نمایشی و کارکنان سالن حفظ گردد؟! اینها نکاتی است که درباره اش تردید جدی داریم و به همین دلیل فعلا برنامه ای برای ادامه اجرایم نخواهم داشت و ترجیح می دهم منتظر بمانم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اشکان خطیبی: چه کسی ضامن سلامت بازیگران است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشکان خطیبی: چه کسی ضامن سلامت بازیگران است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید