احداث سومین بیمارستان نیشابور 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور از پیشرفت 60 درصدی پروژه احداث سومین بیمارستان نیشابور خبر داد و گفت: راه اندازی این بیمارستان علاوه بر جبران کمبود تخت های بیمارستانی یک زیرساخت استراتژیک برای استمرار آموزش پزشکی خواهد بود.

احداث سومین بیمارستان نیشابور 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

محسن عظیمی نژاد در گفت وگو با وبلاگ دوست عنوان نمود: احداث بیمارستان سوم نیشابور که یک بیمارستان درمانی و آموزشی است، با 15 هزار متر مربع زیربنا و ظرفیت 175 تخت از اسفند 1394 آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مهمترین هدف از راه اندازی سومین بیمارستان نیشابور افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و جبران کمبودهایی است که در این زمینه وجود دارد. با راه اندازی این بیمارستان و با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی در شهرستان به میانگین کشوری برخورداری از تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت نیشابور دست پیدا خواهیم کرد.

عظیمی نژاد افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان یک بیمارستان آموزشی است، با احداث آن ضمن جبران کمبود تخت های بیمارستانی یک زیرساخت استراتژیک برای استمرار آموزش پزشکی نیز در شهرستان فراهم خواهد شد. همچنین این بیمارستان ظرفیتی برای حرکت به سمت ایجاد دوره های رزیدنتی و تخصصی پزشکی در آینده ای نزدیک به شمار میرود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه با احداث بیمارستان سوم این شهرستان برای حدود 500 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد، گفت: چنانچه به لحاظ اعتبارات دچار کمبود نشویم، پیش بینی می شود این بیمارستان در دهه فجر سال 1401 به بهره برداری برسد.

وی در رابطه با سایر پروژه هایی که در حوزه سلامت در نیشابور در حال اجراست، گفت: پروژه های دیگری که در حوزه سلامت در حال پیگیری و یا اجراست، بسیار گسترده است. از جمله مهمترین این پروژه ها احداث ساختمان هفت طبقه توسعه اورژانس بیمارستان 22 بهمن نیشابور است که با مشارکت خیران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی اتاق های عمل بیمارستان 22 بهمن از دیگر پروژه های حوزه سلامت نیشابور است که طی آن قرار است چهار اتاق عمل استاندارد و دانشگاهی در این بیمارستان ایجاد شود. همچنین پیگیری اخذ مجوز احداث بیمارستان جامع زنان به ظرفیت 250 تخت هم در دستور کار است که این بیمارستان قرینه بیمارستان سوم ایجاد خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیمارستان 22 بهمن 281 تخت است. تعداد تخت های فعال در بیمارستان حکیم نیز 287 مورد است. در مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی شهرستان در این 2 بیمارستان به 568 تخت می رسد که با احداث بیمارستان سوم که ظرفیت آن 175 تخت است، ظرفیت تخت های بیمارستانی نیشابور از 568 تخت به 743 تخت افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احداث سومین بیمارستان نیشابور 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث سومین بیمارستان نیشابور 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید