آمریکا تحریم های جدیدی علیه سوریه وضع کرد

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت خزانه داری آمریکا در چارچوب قانون سزار از وضع تحریم های جدیدی علیه سوریه اطلاع داد.

آمریکا تحریم های جدیدی علیه سوریه وضع کرد

بر این اساس، دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری آمریکا در این باره گفت که یک فرد حقیقی و 9 نهاد مرتبط با دولت این کشور را در لیست تحریم های خود قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در این باره گفت که نهادها و افراد تحت تحریم، به دولت سوریه یاری می نمایند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر کنترل دارایی های خارجی، نام وسیم انور القطان بازرگان سوری، کرام الاسدف زهیر توفیق الاسد و نیز هنگ اول ارتش سوریه و همچنین چند شرکت و مرکز تجاری سوری نیز به چشم می خورد.

این تحریم ها در چارچوب قانون موسوم به سزار وضع شده است. نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر 2019 قانون سزار را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده نیز آن را 20 دسامبر 2019 امضا کرد و این قانون 28خرداد/18 ژوئن به اجرا گذاشته شد.

به دنبال اجرای این قانون، دولت آمریکا 39 شخصیت سوری از جمله رییس جمهوری سوریه و همسرش را به دلایل واهی تحریم کرد و همچنین افراد و سازمان های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می نمایند، مشمول این قانون است.

این تحریم ها علیه یاری نمایندگان به سوریه برای فراوری نفت، تأمین نمایندگان نیازهای نظامی و فنی نیروهای این کشور نیز اعمال می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا تحریم های جدیدی علیه سوریه وضع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های جدیدی علیه سوریه وضع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید