8 منطقه دیدنی و پرآدرنالین گردشگری

به گزارش وبلاگ دوست، تجربه ای فراموش نشدنی، پر از آدرنالین

در این مطلب قصد داریم هشت منطقه دیدنی و در عین حال هیجان انگیز گوشه و کنار دنیا را که کمتر ممکن است شنیده باشید یا با آن آشنایی داشته باشید به شما معرفی نماییم. شما پای صحبتهای ما بنشینید ببینید آیا می توانید هیجان این مکان های جالب را نادیده بگیرید و حتی شده یک بار، آن ها را امتحان نکنید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

8 منطقه دیدنی و پرآدرنالین گردشگری

8- ال کامینیتو دل ری در اسپانیا

گذرگاه باریک شاه که به زبان اسپانیایی ال کامینیتو دل ری خوانده می گردد، به سال 1921 ساخته شده است. این گذرگاه پنج مایلی (حدود 7.5 کیلومتری)، بالای رودخانه گوالدال هورس در جنوب اسپانیا واقع شده است. ال کامینیتو دل ری به دستور پادشاه وقت به منظور جا به جایی کارگران، خدمه و نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد. از آنجا که کاربری اصلی این گذرگاه مربوط به پادشاه اسپانیا بوده، نام آن را گذرگاه باریک شاه نهاده اند. عرض گذرگاه کمتر از یک متر بوده و در قسمت هایی، از 50 سانتیمتر هم کمتر می گردد. تا به امروز چندین نفر در این گذرگاه جانشان را از دست داده اند.

7- دروازه بهشت در چین

این پل برای نمایش دادن نمایی زیبا و البته هولناک از پارک جنگلی برای گردشگران است. مسافت این گذرگاه که قسمتی از آن شبیه به نعل اسب است، به حدود یک کیلومتر می رسد. این بخش نعل اسبی بر بالای دره ای به ارتفاع بیش از دو کیلومتر قرار گرفته است.

6- پل تیتلیس در سوئیس

پل معلق تیتلیس در سوئیس واقع شده است و مرتفع ترین پل پیاده روی اروپا محسوب می گردد. ارتفاع این پل حدود سه هزار متر گزارش شده است. این پل در سال 2012 به عنوان یادبود صدمین سالگرد ساخته شدن جهت انگل برگ- گرشنیالپ احداث شد. طول این پل، به مقدار طول یک زمین فوتبال است.

5- کوه هزارتو در یوتای آمریکا

جهت کوهستانی هزارتو واقع در پارک ملی کنیون لندز استان یوتای آمریکا یک هزارتوی سنگی است که آن را دور از دسترس، تقریبا عبورناپذیر و پر از خندق توصیف نموده اند. جهت چهار کیلومتری این گذرگاه، از داخل پارک ملی شروع شده و تا ارتفاع 1762 متری ادامه می یابد. مردم محلی می گویند تنها فرشتگان قادرند از این گذرگاه عبور نمایند. به همین علت، نام آن را جهت فرشتگان نهاده اند.

4- گذرگاه تیان مِن در چین

طول گذرگاه تیان من تنها 60 متر است. اما ارتفاعش حدود یک و نیم کیلومتر می باشد. اگر ترس از ارتفاع دارید و بر حسب اتفاق مجبور شدید از این جهت بگذرید، کمی صبر کنید تا هوا مه آلود گردد. در این صورت مه اجازه نمی دهد پایین گذرگاه را به خوبی ببینید و باعث می گردد کمی از هولناکی آن برایتان کاسته گردد.

3- پل رودخانه هوتزا در پاکستان

قسمتی از رودخانه هوتزا از یک منطقه کوهستانی واقع در شمال پاکستان می گذرد. این منطقه کاراگورام نام دارد و در واقع منطقه ای مرزی بین پاکستان، هند و چین می باشد. پل معلقی روی این رودخانه ساخته شده که مردم محلی از آن استفاده می نمایند. این پل از خطرناکترین گذرگاه های دنیا محسوب می گردد. هنگام گذر از این پل، بعید است بتوانید از تماشای چشم انداز های اطراف لذت ببرید.

2- پلکان مرگ در هواینا پیچوی پرو

این جهت عبوری که بالای کوه هواینا پیچو در پرو ساخته شده است چشم انداز ای از دژ ماچو پیچو از سازه های باستانی قوم اینکا را در برابر دیدگان عابران قرار می دهد. در قسمتی از این گذرگاه باستانی که به پلکان مرگ مشهور است، پله ها تنها از یک جهت داخل دیوار قرار گرفته اند و سمت دیگرشان به جایی متصل نیست. به همین علت، بعضی به این پله ها پله های شناور می گویند.

1- گذرگاه هواشان در چین

گذرگاه متزلزلی که در سینه کوه هواشان چین ساخته شده است ترکیبی از تخته های پوسیده، مهره های فلزی و زنجیر زنگ زده می باشد. یکی از نویسندگان گاردین بعد از عبور از این گذرگاه، آن را سرگیجه آورترین گذرگاه دنیا توصیف نموده است. این گذرگاه از خطرناک ترین جهتهای دنیا بوده و تا به امروز صدها نفر در هنگام عبور از آن جان خودشان را از دست داده اند. سطح ایمنی این گذرگاه صفر است.

منبع: الی گشت

به "8 منطقه دیدنی و پرآدرنالین گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 منطقه دیدنی و پرآدرنالین گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید