50 لایه اطلاعات مکانی جدید در قنوات برداشت شد

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران/قم شهردار قنوات از برداشت 50 لایه اطلاعات مکانی جدید در این بخش خبرداد.

50 لایه اطلاعات مکانی جدید در قنوات برداشت شد

رضا شکاری ظهر پنجشنبه در گفتگو با وبلاگ دوست مهمترین مؤلفه و زیرساخت ایجاد و توسعه شهرهای هوشمند را سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) اعلام نمود و اضافه کرد: مدیران شهری برای برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان، باید از داده های مکانی استفاده کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل علاوه بر به روز رسانی اطلاعات گذشته، اقدام به برداشت میدانی و ترسیم اطلاعات برداشت شده در قالب 50 لایه اطلاعاتی از جمله لایه املاک شهر قنوات در مقیاس 500/1 تکمیل شده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز شهری، به برداشت کلیه درخت ها، باغچه ها، شمشادها و نهرهای انتقال آب اشاره کرد و اضافه کرد: کلیه المان های شهری و عوارض مکانی از جمله تیرهای برق، ترانس برق، مبلمان شهری، تیرهای مخابرات، دریچه مخابرات، چراغ های هدایت، انواع چراغ های روشنایی معابر، کیوسک های تلفن، موجودیت های مربوط به گاز و غیره برداشت شده است.

شکاری اعلام نمود: لازم است در برنامه ریزی شهری با استفاده از اطلاعات تهیه شده، اقدامات مناسبی در راستای توسعه شهری و استقرار سایر زیرساخت های شهر هوشمند انجام پذیرد.

وی همچنین یکی دیگر از کاربردهای لایه های اطلاعات مکانی را در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دانست و اضافه کرد: در مکان یابی عوارض و تأسیسات، قطعاً از داده های مزبور بهره برداری خواهد شد.

شهردار قنوات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتها عملیات عمرانی خیابان امام علی (ع) شرح داد: عملیات عمرانی زیرسازی و آسفالت خیابان 24 متری امام علی (ع) شهر قنوات به انتها رسید.

وی گفت: خیابان امام علی (ع) یکی از ورودی های مهم شهر قنوات می باشد که با انجام این عملیات عمرانی، علاوه بر تسهیل در رفت و آمد شهروندان، منجر به رفع کامل آب های سطحی در این خیابان و همچنین هدایت صحیح آب های سطحی در این معبر شد.

شکاری گفت: اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال انجام که همگی از منابع داخلی شهر قنوات تأمین شده است.

وی ابراز کرد: برای عملیات زیرسازی این خیابان، در چند لایه اقدام به خاک ریزی، تسطیح و کوبش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "50 لایه اطلاعات مکانی جدید در قنوات برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 لایه اطلاعات مکانی جدید در قنوات برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید