کره شمالی: موشک فراصوت آزمایش کردیم

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی از پرتاب آزمایشی یک موشک فراصوت تازه خبر داده است.

کره شمالی: موشک فراصوت آزمایش کردیم

آزمایش موشکی نو کره شمالی از سوی رسانه های این کشور اعلام شده و پیش از آن هم رسانه های وابسته به کره جنوبی آزمایش یک موشک نو از سوی همسایه شمالی را اعلام نموده بودند، هرچند در آن موقع منابع کره جنوبی این شلیک را پرتابه ای نامشخص اسم کردند.

با این حال رسانه رسمی کره شمالی تائید نموده که پرتاب موشکی اخیر از سوی این کشور به صورت آزمایشی و یک موشک فراصوت بوده است.

منابع کره جنوبی مقصد پرتاب موشکی اخیر همسایه شمالی را آب های اقیانوسی دریای ژاپن اعلام نموده بودند.

کره شمالی در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش شماری از موشک های نو و کوتاه بُرد خود استفاده نموده است. این کشور بعلاوه به تازگی از یک مدل نو موشک رونمایی نموده که از سکوی یک قطار پرتاب می گردد. هدف از طراحی این موشک، تقویت قابلیت مقاومت در صورت مواجهه با حمله دشمن است.

البته این آزمایش موشکی یک روز پس از آن انجام شد که کیم یو جونگ معاون وزارت تبلیغات و اطلاعات حزب کارگران کره و خواهر رهبر کره شمالی، خاطرنشان کرد که کشورش در صورت تضمین اصلِ بی طرفی و احترام متقابل و انتها فرایند اتخاذ استانداردهای دوگانه از سوی سئول، برای برگزاری نشستی با حضور رهبران دو کره آمادگی دارد.

لازم به ذکر است کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی آدینه گذشته خاطرنشان کرد در صورتی که کره جنوبی به نگرش خصمانه خود نسبت به این کشور انتها دهد، پیونگ یانگ برای انجام گفتگویی سازنده جهت بهبود روابط میان دو کره آمادگی دارد.

کیم یو جونگ در بیانیه ای که به وسیله خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، خاطرنشان کرد که پیشنهاد اخیر مون جائه این رهبر کره جنوبی برای اعلام انتها جنگ دو کره ایده ای خوب و جالب توجه است.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی سه شنبه هفته گذشته در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر پیشنهاد داد که دو کره به همراه ایالات متحده و احتمالاً با پیوستن چین، انتها رسمی جنگ دو کره (53-1950) را اعلام نمایند. به گفته مون، اعلان انتها جنگ دو کره، نقطه محوری و مهم برای حرکت در راستا خلق یک نظم نو مبتنی بر آشتی و همکاری در شبه جزیره کره خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کره شمالی: موشک فراصوت آزمایش کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: موشک فراصوت آزمایش کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید