کاهش قطعی عمر مبتلایان سرطان زنان با کامل نشدن درمان دارویی

به گزارش وبلاگ دوست، صفا نجفی متخصص خون و سرطان بالغین، در پاسخ به این سوال که آیا سرطان پستان درمان پذیر است یا خیر، گفت: سرطان پستان در مراحل اولیه به خصوص در مراحلی که هنوز به نقاط دیگر بدن حمله نکرده است، درمان می گردد.

کاهش قطعی عمر مبتلایان سرطان زنان با کامل نشدن درمان دارویی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ دوست، صفا نجفی متخصص خون و سرطان بالغین، در پاسخ به این سوال که آیا سرطان پستان درمان پذیر است یا خیر، گفت: سرطان پستان در مراحل اولیه به خصوص در مراحلی که هنوز به نقاط دیگر بدن حمله ننموده است، درمان می گردد.

دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، در ارتباط با روش های درمان سرطان پستان اشاره نمود و اضافه نمود: درمان اصلی سرطان پستان، جراحی است و درمان های دیگر، به درمان جراحی یاری می نماید.

وی ادامه داد: هرچه اندازه تومور بیشتر گردد، می توان از درمان های یاریی مثل شیمی درمانی، هورمون درمانی و...، به درمان سرطان پستان یاری کرد.

نجفی با عنوان این مطلب که سرطان پستان انواع مختلف دارد، گفت: 20 درصد از سرطان های پستان دارای گیرنده فاکتور رشدی اپیدرمال egfr یا her2 هستند.

این متخصص خون و سرطان بالغین، با بیان این مطلب که سه دهه است در جهان برای فاکتور her2 مهار کننده های جدیدی ساخته اند، اضافه نمود: داروی هرسپتین برای بهبود این نوع سرطان های پستان موثر است.

نجفی ادامه داد: در سپتامبر 2019 مقاله ای در معتبرترین ژورنال پزشکی جهان در زمینه سرطان (negm) چاپ شده که در این مقاله به اثربخشی این دارو بعد از دو دهه تاکید شده است.

وی اضافه نمود: در کل تاریخ درمان سرطان های پستان، هیچ دارویی مشابه با مونوکولونال آنتی بادی های ضد her2 نتوانسته است باعث افزایش بقای این بیماران گردد.

دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که اثربخشی دارو های آنتی بادی در سرطان پستان باعث انقلاب درمانی شده است، تاکید نمود: درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان باید کامل باشد، و گرنه طول عمر بیماران قطعا کاهش پیدا می نماید.

نجفی در ارتباط با مزایای پوشش بیمه ای داروی هرسپتین، گفت: در سال 1394 یک تحقیق در جهاد دانشگاهی به منظور میزان استفاده از این دارو انجام شد که فقط 30 درصد بیماران پیروز به خرید این دارو می شدند. اما همین آنالیز در تیر ماه سال 98 انجام شد که تعیین گشت با توجه به وجود داروی ایرانی در کشور، بیش از 98.8 درصد بیماران از این دارو استفاده نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه داروی هرسپتین فقط برای همین 20 درصد بیماران مبتلا به سرطان پستان اثربخشی دارد، توضیح داد: باید از وزارت بهداشت به خاطر دادن مجوز استفاده از این دارو، تشکر کرد. همچنین از بیمه ها که این دارو را پوشش داده اند.

  • روف گاردن

    روف گاردن | برای داشتن یک منظره زیبا روی پشت بام ساختمان ها از مشاورین ما کمک بخواهید.

  • ویزای کانادا

    ویزای کانادا | برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله توریستی کانادا از ما مشاوره دریافت نمایید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاهش قطعی عمر مبتلایان سرطان زنان با کامل نشدن درمان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قطعی عمر مبتلایان سرطان زنان با کامل نشدن درمان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید