مدیرعامل Mojo Vision لنز هوشمند واقعیت افزوده خود را آزمایش می نماید

به گزارش وبلاگ دوست، هدست های AR یا همان واقعیت افزوده بزرگ و حجیم خود را فراموش کنید؛ لنزهای تماسی هوشمند می آیند تا نمایشگرهای واقعیت افزوده را دقیقاً روی کره چشم شما قرار دهند. هفته گذشته، در کالیفرنیا ، مدیرعامل Mojo Vision داوطلب شد تا نمونه اولیه طراحی شده کمپانی خود را آزمایش کند.

مدیرعامل Mojo Vision لنز هوشمند واقعیت افزوده خود را آزمایش می نماید

یک چیز مسلم است و آن این است که تا زمانی که دانشمندان نتوانند یک صفحه نمایش AR یا همان واقعیت افزوده را مستقیماً بر روی شبکه بینایی کاربران منتقل نمایند، کوچکترین و قابل حمل ترین وسیله برای این کار استفاده از لنزهای تماسی هوشمند است. کمپانی Mojo Vision از سال 2015 بر روی لنزهای تماسی هوشمند کار می کند، و آخرین نمونه اولیه آن لنز Mojo است که در داخل خود از فناوری های فوق پیشرفته ای استفاده می کند و تمام این فناوری در یک لنز تماسی بسیار نازک جمع آوری شده است.

این لنز تماسی پیشرفته، دارای کوچکترین صفحه نمایش با بالاترین تراکم پیکسل در دنیا است که قادر به نمایش محتوای پویا می باشد. این صفحه نمایش تک رنگ از فناوری MicroLED بهره می برد و قطری کمتر از 0.5 میلی متر دارد، وضوح این صفحه نمایش منحصربه فرد 14000 پیکسل در هر اینچ می باشد. این لنز به پردازنده ARM Core M0، یک رادیو 5 گیگاهرتزی با قابلیت ارتباط با تأخیر بسیار کم، شتاب سنج، ژیروسکوپ و یک مغناطیس سنج برای ردیابی حرکات چشم شما با دقت بسیار بالا مجهز شده است. وجود این فناوری های پیشرفته در کنار هم برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا زمانی که مردمک چشم در حال حرکت سریع و نگاه به اطراف است تصویر در مقابل چشم ثابت بماند.

این دستگاه دارای یک میکرو باتری با فناوری بسیار پیشرفته پزشکی می باشد که در حلقه بیرونی لنز تعبیه شده است و با تست های اجرا شده ثابت نموده است که از پس یک روز کامل بر می آید، برای شارژ این باتری از یک شارژ مخصوص بیسیم استفاده می گردد و از همه مهم تر برای کنترل این لنز تماسی پیشرفته احتیاجی به کنترل های دستی، تلفن هوشمند و … نیست، Mojo Vision یک رابط کاربری طراحی نموده است که با حرکات چشم شما تمام دستورات انجام می گردد.

و باز هم باید یادآوری کنم، تمام این قطعات فیزیکی و فناوری های هوشمند به قدری کوچک طراحی شده اند که بر روی یک لنز تماسی چشمی قرار گرفته اند و احتیاجی نیست برای استفاده از این لنز به چشم پزشک مراجعه نمایید و یا از گیره های مخصوص برای باز نگه داشتن پلک و قرار دادن لنز استفاده گردد.

در 23 ژوئن در آزمایشگاه Mojo Vision در ساراتوگا، کالیفرنیا مدیر عامل Mojo Vision اولین کسی بود که از این لنز استفاده کرد و او تجربه منحصر به فرد خود را در یک پست وبلاگی اینگونه اعلام کرد:

فرایند آزمایشات Mojo Vision برای اخذ تاییدیه های FDA شروع شده است و در این مرحله این شرکت میخواهد از طیف وسیعی از کاربران برای آزمایشات بالینی خود استفاده نماید در همین حال، این شرکت با توسعه دهندگان نرم افزاری جهت توسعه نرم افزاری و ارائه طیف وسیعی از برنامه های کاربردی در حال مذاکره می باشد.

مدیر عامل Mojo Vision امیدوار است زندگی افراد دارای اختلال بینایی با استفاده از این لنز همراه گردد با بهبود توانایی این افراد در زندگی روزمره و بعلاوه او امیدوار است استفاده از این لنز برای ورزشکاران حرفه ای و آماتور تجربه های بسیار منحصربه فردی فراهم آورد و در نهایت، این لنز ابزاری است که می تواند به مانند یک دستیار نامرئی برای کاربران عمل کند تا بدون از دست دادن دسترسی به اطلاعات مورد احتیاج برای احساس اطمینان در هر موقعیتی، متمرکز بمانند.

این شرکت هنوز اعلام ننموده است که چه زمانی محصول را به بازارهای دنیای عرضه می کند، اما در مصاحبه ای با IEEE Spectrum، معاون ارشد محصول و بازاریابی Mojo استیو سینکلر تخمین می زند که قیمت آن چیزی در حدود قیمت یک گوشی هوشمند رده بالا باشد. در حالی که هدست های AR هنوز در مرحله ابتدایی خود هستند Mojo توانسته جهشی بزرگ در این صنعت بردارد و انتظار می رود غول های فناوری مانند متا، گوگل، اپل و ماکروسافت برای تصاحب این فناوری به نفع خود وارد چالشی جدی با رقبای خود شوند.

منبع: Mojo Vision

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدیرعامل Mojo Vision لنز هوشمند واقعیت افزوده خود را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل Mojo Vision لنز هوشمند واقعیت افزوده خود را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید