قاهره به دنبال حصول یک توافق الزام آور درباره سد النهضه است

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از النشره، سامح شکری نخست وزیر مصر سخنانی را در خصوص پرونده سد النهضه عنوان کرد. وی در این خصوص گفت: قاهره برای حصول یک توافق الزام آور در خصوص سد النهضه تلاش می کند.

قاهره به دنبال حصول یک توافق الزام آور درباره سد النهضه است

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مصر ضمن متهم کردن طرف های دیگر در پرونده بحران سد النهضه، گفت: متأسفانه تا به امروز اتیوپی اراده سیاسی لازم برای دستیابی به یک توافق منطقی در این زمینه را نشان نداده است.

پیش از این، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان آخرین مواضع کشور خود در خصوص بحران سد النهضه را مطرح کرده بود. وی در این خصوص گفت: سد النهضه به تهدیدی برای امنیت حدود 20 میلیون سودانی تبدیل شده است.

وی اضافه نمود: هرگونه حل و فصل بحران النهضه باید طبق قانون بین المللی صورت پذیرد. سودان از حل و فصل بحران سد النهضه بر اساس راه حل هایی که توسط کشورهای آفریقایی ارائه می شود، پایبند است.

چندی پیش نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در این خصوص تأکید کرده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه شرح داد: توافقی که می بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه ای که تمامی طرف ها به آن عمل کنند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده اند این فرایند 3 سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان 10 سال انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قاهره به دنبال حصول یک توافق الزام آور درباره سد النهضه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاهره به دنبال حصول یک توافق الزام آور درباره سد النهضه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید