عفو ریاست جمهوری موجب آزادی 50 شهروند سوری ساکن درعا شد

به گزارش وبلاگ دوست، مرکز موسوم به آشتی ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه گزارش داد که 50 شهروند سوریه به موجب عفو ریاست جمهوری در شهر درعا در جنوب این کشور آزاد شدند.

عفو ریاست جمهوری موجب آزادی 50 شهروند سوری ساکن درعا شد

به گزارش روز شنبه خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی این مرکز که به نام وی در خبر اشاره ای نشده است اضافه کرد، به یاری اداره اول مرکز آشتی ملی سوریه در درعا و دستورالعمل های ریاست جمهوری سوریه و درخواست های قبلی، 50 نفر از شهفرایندان سوری از زندان ها آزاد شدند.

پیشتر بعضی اعتراض ها در شهر درعا در هفته های گذشته موجب دستگیری شماری از معترضان شده بود.

در جریان ادامه اعتراض ها در دو شهر جنوبی سوریه شامل سویدا و درعا یکی از درخواست های حاضران آزادی افراد بازداشت شده بود.

سخنگوی مرکز آشتی ملی وابسته به وزارت دفاع سوریه در همین حال گفت که از 16 می 2020 مرکز اشتی ملی سوریه یک مرکز در استان درعا میان طرف های درگیر و نظارت بر تردد پناهجویان و آوارگان در سوریه افتتاح نموده و تا به امروز درخواست های چهار نفر از شهفرایندان سوریه مورد آنالیز قرار گرفته و شماری از شهفرایندان به روستاهای خود بازگردانده شده و عملیات انسانی منظمی در جریان است.

شمار زیادی از سوری ها به دنبال شروع بحران در اسفند ماه 1389 مجبور به ترک خانه و کاشانه های خود در استان درعا و ورود به اردن به عنوان آواره شدند.

در ماه های اخیر بسیاری از این آوارگان به دنبال برقراری آرامش به شهرها و مناطق خود در سوریه بازگشته اند و این فرایند همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری روسیا الیوم نیز امروز (شنبه) گفت که بسیاری از شهفرایندان سوری در کشورهای دیگر که به دلیل تعلیق پروازها پس از شیوع ویروس کرونا نتوانستند به سوریه بازگردند، در انتظار بازگشت به کشور خود هستند بخصوص آنهایی که فعالیت هایشان و مدت اقامتشان به سرانجام رسیده و ماندن در کشورهای دیگر برای آنها هزینه های بسیاری دارد.

شیوع کرونا در 210 کشور دنیا تا به امروز موجب ابتلای 9 میلیون و 825 هزار و 416 نفر شده و مرگ 494 هزار و 382 نفر را نیز در پی داشته است که در این ارتباط امریکا در رتبه اول دنیا واقع شده است.

دولت سوریه از 13 می گذشته در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا پروازها را به تعلیق در آورد و با اینکه بسیاری از ممنوعیت ها برداشته شده است اما هنوز پروازها برقرار نشده و تنها بعضی پروازها برای بازگردان مسافران به سوریه بخصوص دانشجویان انجام می گردد که آخرین مورد آن در 21 ماه جاری میلادی بود که یک هواپیمای سوری 250 دانشجو را از هند به دمشق منتقل کرد.

در سوریه تا به امروز بر اساس گزارش های رسمی 8 هزار و 889 نفر به کرونا مبتلا و 548 نفر نیز فوت نموده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "عفو ریاست جمهوری موجب آزادی 50 شهروند سوری ساکن درعا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفو ریاست جمهوری موجب آزادی 50 شهروند سوری ساکن درعا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید