شروع بازسازی سقف بازار تاریخی سمنان

به گزارش وبلاگ دوست، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، شروع بازسازی سقف بازار تاریخی سمنان صورت گرفت.

شروع بازسازی سقف بازار تاریخی سمنان

بهمن اخلاقی (رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان) با اشاره به آغاز بازسازی سقف بازار تاریخی سمنان گفت: در این مرحله از بازسازی آجرفرش سقف بازار انجام می شود.

او افزود: براساس تفاهم نامه با مالکان مغازه ها تأمین مصالح، معرفی پیمانکار و نظارت بر اجرای کار بر عهده اداره میراث فرهنگی شهرستان است.

اخلاقی گفت: با بررسی های اجرا شده، سقف بازار سمنان نیاز به بازسازی دارد و اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان برای بازسازی آن به صورت مشارکتی اعلام آمادگی می کند.

او افزود: بازار سمنان در واقع معرف بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی شهر سمنان است و در سالهای اخیر بخش های مختلفی از این مجموعه که قلب تجاری شهر نیز به شمار می رود، بازسازی و ساماندهی شده است اما با توجه به استهلاک سقف بازار، بازسازی سقف بازار امری ضروری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان گفت: بازار سمنان مربوط به دوره قاجار است و به سبک معماری کهن ایرانی با سقف های خشتی و آجری، متناسب با شرایط آب و هوای خاص منطقه کویری ساخته شده است.

منبع: همگردی

به "شروع بازسازی سقف بازار تاریخی سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی سقف بازار تاریخی سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید