رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: سود سهام، سال آینده به وسیله سجام پرداخت می گردد

به گزارش وبلاگ دوست، رییس سازمان بورس و اوراق بهادارگفت: روز شنبه سود سهام عدالت 44 میلیون نفر به صورت کامل به وسیله 22 بانک پرداخت شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: سود سهام، سال آینده به وسیله سجام پرداخت می گردد

به گزارش گروه مالی وبلاگ دوست، مجید عشقی در مراسم تقدیر از ناشران برتر گفت: سازمان بورس اقداماتی را برای کسانی که عدم افشای اطلاعات دارند یا افشای اطلاعات آنها به موقع نیست، انجام داده است؛ در این میان بعضی از ناشران وجود دارند که همکاری خوبی در مورد رعایت حقوق سهامداران داشته اند و عملکرد خوبی از خود نشان داده اند.

رئیس سازمان بورس و اواراق بهادار اضافه نمود: به صورت مستمر در چند سال گذشته با شرایط خوبی از لحاظ افشای اطلاعات روبرو بودیم و تأخیر افشای اطلاعات از 10 روز به کمتر از یک روز رسیده است.

وی گفت: پرداخت سود در بازار سرمایه با توجه به افزایش تعداد ناشران و نیز سرمایه گذاران با معضل همراه شده است.

282 شرکت به وسیله سجام سود خود را پرداخت کردند

عشقی تاکید نمود: شرکت هایی که در دو سال گذشته در بازار عرضه شدند، دارای سهامداران میلیونی هستند، در حالی که در گذشته تعداد سهامداران شرکت ها 10 هزار نفر بود. زمانی که پرداخت سود برای شرکت های دارای چند میلیون سهامدار مشکل است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: با کوشش مسؤولان شرکت سپرده گذاری مرکزی برای راه اندازی بعضی از سامانه ها که در سال گذشته انجام شد، بالغ بر 282 شرکت به وسیله سجام سود خود را پرداخت کردند.

سود سهام عدالت 43 میلیون نفر پرداخت شد

وی با بیان اینکه روز شنبه سود سهام عدالت 44 میلیون نفر به صورت کامل به وسیله 22 بانک پرداخت شد، ادامه داد: سود سهام عدالت 43 میلیون نفر برای سال جاری بود و عملیات پرداخت سود به اتمام رسید.

عشقی با اشاره به اینکه برای سال آینده ناشران سود را به وسیله سامانه سجام پرداخت می نمایند، گفت: سامانه ای که در نظر گرفته شده به نحوی است که شرکت ها وجوه را در اختیار سپرده گذاری برای مدت زیادی قرار نمی دهند، فایل ها که آماده شد وجوه دریافت و بلافاصله پرداخت می گردد. نهایت توقف پول در سپرده گذاری یک یا 2 روز است، وجوه بیشتر باقی نمی ماند و سود به حساب سهامداران واریز می گردد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: در کوشش هستیم با کوشش شرکت ها، بهبود شرایط کلی اقتصاد و برطرف موانعی که وجود دارد، شاهد افزایش فراوری و فروش مستمر همه شرکت ها باشیم و امیدواریم در سال آینده این اتفاق برای همه شرکت ها رخ دهد.

وظایف سازمان بورس حفاظت از حقوق سهامداران است

وی به راه اندازی میز صنعت در سازمان بورس اشاره نمود و گفت: برگزاری جلسات را از سال 1401 فعال تر می کنیم و صنایع را به صورت انفرادی آنالیز و مسائل کلان هر صنعت را احصا و پیگیری می کنیم، مسائل صنایع را در سطح کلان دولت، مجلس و مراجع تصمیم گیر مطرح کنیم.

عشقی ادامه داد: در پی این هستیم تا این اقدامات باعث گردد که در وهله نخست شاخص های عملکردی شرکت ها بهبود یابد و در نهایت حقوق سهامداران را بتوانیم حفظ کنیم.

رئیس سازمان بورس گفت: دارایی هایی که در شرکت ها وجود دارد، متعلق به سهامداران خرد و عمده است و یکی از وظایف سازمان بورس براساس قانون بازار اوراق بهادار حفاظت از حقوق سهامداران است و در پی این هستیم تا به وسیله این اقدامات در سال 1401 فعال تر کنیم.

به گفته عشقی همچنان در بعضی از صنایع، قیمت گذاری دستوری وجود دارد که امیدواریم با یاری ناشرین و سهامداران این معضل که سال های متمادی گریبانگیر صنعت بوده، را حل و فصل کنیم که تا حد امکان این مشکل برطرف شوند. امید است سال آینده، سال پر بار و پر سود برای شرکت ها و سهامداران باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: سود سهام، سال آینده به وسیله سجام پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: سود سهام، سال آینده به وسیله سجام پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید