دی بیاسی؛ گزینه سرمربی گری تیم ملی ایران کیست؟

به گزارش وبلاگ دوست، خبرگزاری ایمنا: جیانی دی بیاسی (Gianni De Biasi) بازیکن و مربی ایتالیایی است که به تازگی مورد نظر فدراسیون فوتبال ایران برای راهنمایی تیم ملی بزرگسالان قرار گرفته است.

دی بیاسی؛ گزینه سرمربی گری تیم ملی ایران کیست؟

پس از عملکرد نامطلوب تیم ملی فوتبال با راهنمایی ویلموتس در مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022، سرمربی این تیم به دلایل مسائل اقتصادی از ایران رفت تا آینده فوتبال ملی را درهاله ای از ابهام قرار دهد.

برای جانشینی سرمربی بلژیکی، چند ماهی است بحث بالاگرفته و نام چندین گزینه بیشتر از سایرین به نیمکت تیم ملی نزدیک شده است. علی دایی و امیر قلعه نوعی از گزینه های ایرانی برای به دست دریافت سکان راهنمایی تیم ملی هستند و از جیانی دی بیاسی ایتالیایی نیز از سرمربیان خارجی است که نام اش این روز ها در حوالی تیم ملی شنیده می شود.

دوران بازیگری

دی بیاسی دوران فوتبال اش را در 18 سالگی و با پوشیدن پیراهن ترویسو شروع کرد.

فصل بعد راهی آث میلان شد، اما در میان هافبک های سرشناس این باشگاه تنها 9 مسابقه به او فرصت بازی رسید. پس از ناکامی یک فصله در میلان، دو فصل پیاپی را به ترتیب به رجانا و پسکارا قرض داده شد.

پس از خاتمه قرداد سه ساله خودش با قرمز و مشکی پوشان میلان، به برشا پیوست و پنج فصل پیروز را با انجام 161 بازی برای این تیم به ثبت رسانید.

سپس به مدت سه فصل راهی پالرمو شد و دوران خوبی را نیز با این تیم در سری آ پشت سر گذاشت. بعد از خاتمه قرارداد اش با پالرمو بار دیگر به ترویسو پیوست. او بالاخره در سال 1990 و در حالی که هیچ مسابقه ای برای این تیم به میدان نرفته بود برای همواره از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

دوران مربیگری

این مربی 63 ساله ایتالیایی، دوران پر افت و خیزی را در عرصه مربی گری تجربه نموده است. دی بیاسی کارش را با جوانان باسانو، وینچنزا، کارپی، ویسته و بلافاصله پس از بایان فوتبال اش شروع کرد. کوچنزا، اسپال، برشا، تورینو، اودینزه از جمله باشگاه هایی در ایتالیایی هستند که به دیبیاسی اعتماد کردند، اما نتوانست آنچنان که باید جواب اعتماد آن ها را بدهد.

مودنا یکی از مهترین دوران کاری دیبیاسی

یکی از مهم ترین دوران کاری دی بیاسی به زمان حضورش در مودنا باز می شود. او راهنمایی این تیم را از سری C و هفته دوازدهم فصل 2000-1999 در دست گرفت و در سال اول با این تیم رتبه دوازدهم را به دست آورد.

در فصل بعدی او با غلبه بر پالرمو در فینال این مسابقات توانست مودنا را راهی سری B کند و در نهایت با کسب صندلی دوم فصل 02-2001با تیمش به سری A و بالاترین سطح فوتبال سرزمین چکمه ای رسید.

تیم ملی فوتبال آلبانی

تنها تجربه این سرمربی ایتالیایی در عرصه فوتبال ملی، به راهنمایی 6 ساله آلبانی باز می شود. او از سال 2011 راهنمایی آلبانی را بر عهده گرفت، اما در جهت صعود به جام جهانی 2014 برزیل ناکام ماند.

دی بیاسی سال بعد پیروز شد در رده گروه دوم انتخابی یورو 2016 قرار بگیرد و برای اولین بار پرچم این کشور شبه جزیره بالکان را دل معتبر ترین مسابقات اروپایی به اهتزاز در بیاورد. در این تورنومنت نیز با فرانسه میزبان همگروه شد و با وجود پیروزی مقابل رومانی به دلیل دو باخت برابر سوییس و فرانسه از دور رقابت ها کنار رفت.

او بالاخره پس از کسب نتایج ضعیف در انتخابی جام جهانی 2018 از راهنمایی عقاب ها برکنار شد. در کانامه 6 ساله او در آلبانی دو پیروزی مهم مقابل فرانسه و تیم ملی ایران به چشم می خورد.

22 سپتامبر 2017 روزی بود که جیووانی بار دیگر برای راهنمایی تیم دپورتیوو آلاوس اسپانیا انتخاب شد، اما کسب سه برد و 6 باخت و تغییر نکردن صندلی این تیم از رتبه بیستم سبب شد او در هفته سیزدهم لالیگا برکنار شود و پس از آن 858 روز است او سکان راهنمایی هیچ تیمی را برعهد نگرفته است.

چیزی که تعیین است، دی بیاسی عملکرد چندان درخشانی در عرصه مربی گری ندارد و بیشتر فعالیت او به نشستن بر نیمکت های درجه دو و سه ایتالیایی محدود می شود.

منبع: برترین ها

به "دی بیاسی؛ گزینه سرمربی گری تیم ملی ایران کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دی بیاسی؛ گزینه سرمربی گری تیم ملی ایران کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید