دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک

به گزارش وبلاگ دوست، امروزه به دلیل بالا بودن قیمت خانه های بزرگ اکثر افراد ترجیح می دهند در آپارتمان های کوچک زندگی نمایند. این آپارتمان ها دارای فضای بسیار محدودی هستند اما به راحتی می توان با اجرای یک دکوراسیون خلاقانه آنها را به نحوی طراحی نمود که بتوان وسایل و لوازم ضروری را در آنها جا داد. مشکل اصلی آپارتمان های کوچک نبود نور و فضای کافی برای ذخیره سازی اشیاء است. در عصر حاضر با عملی شدن ایده های خلاقانه, طراحان و معماران اقدام به ایجاد طرح های مناسب و زیبا برای چنین فضاهایی کرده اند. طراحی هوشمندانه این آپارتمان ها به نحوی ست که افراد به محض ورود به آنها متوجه کاربردی بودن فضا می شوند.

دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک

کوچک بودن فضای خانه نباید مانعی در طراحی دکوراسیون آن ایجاد کند. طراحان با مهارتی که در زمینه طراحی داخلی دارند به راحتی می توانند دکوراسیونی بی نظیر و کاربردی در فضاهای کوچک اجرا نمایند. در این نوشته از ما سعی شده چند نمونه دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک در اختیار شما قرار داده شود تا با ایده های خلاقانه طراحی آنها آشنا شوید و با ایده دریافت از آنها دکوراسیون آپارتمان کوچک خود را طراحی نمائید. طرح هایی که در آپارتمان های زیر اجرا شده اند کاملاً کاربردی بوده و حداکثر استفاده از فضا اجرا شده است. با این نوع طراحی ها دیگر نگران کمبود فضا برای قرار دادن اسباب و اثاثیه خود نباشید و با آرامش خاطر به طراحی آپارتمان خود بپردازید.

آپارتمانی مدرن که نور در آن به عنوان یک عنصر طراحی مورد استفاده قرار گرفته است

نور طبیعی در طراحی خانه یا آپارتمان بسیار حائز اهمیت است اما روش های حضور آن همواره مشابه نیست. طراحان در طراحی دکوراسیون آپارتمان بر نور به عنوان یک مفهوم اصلی تاکید ویژه دارند. متراژ آپارتمانی که در تصویر زیر مشاهده می کنید حدود 75 متر بوده که طراحی آن به شیوه ای جذاب و هنرمندانه اجرا شده است. فضای باز و انعطاف پذیری بالا دو فاکتور مهم در طراحی داخلی این آپارتمان محسوب می شود.

آپارتمانی که اسباب و اثاثیه آن بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اند

فضای کوچک آپارتمان زیر نه تنها ذوق و استعداد طراحان را برای طراحی دکوراسیون کم ننموده بلکه آنها را برای ایجاد فضایی دلپسند و جذاب با وجود فضای کم به چالش کشانده است. در طراحی این آپارتمان کوچک تمام دیوارها از نقشه اصلی حذف شده اند. انجام اینکار کمی رسیک پذیر است اما همانطور که مشاهده می کنید نتیجه کار بسیار عالی می باشد. با برداشتن دیوارها فضا بازتر شده است و نور کافی در آن حضور یافته و آپارتمان روشن تر به نظر می رسد. علاوه بر آن استفاده از کفپوش سبز و براق باعث انعکاس نور شده و فضا را روشن تر جلوه می دهد. اکثر لوازم و اشیاء در این نوع طراحی بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اند و آویزان بودن آنها از سقف به بازتر بودن فضا یاری نموده است.

آپارتمانی که طراحی آن با صنایع دستی و سرگرمی های مختلف تحت تاثیر قرار گرفته است

طراحی داخلی باید شامل اشیاء مورد علاقه ای باشد که باعث سرگرمی و علاقمندی ساکنین به محیط خانه شود. این عناصر بین فضایی که به عنوان حانه در آن حضور دارید با مکانی که ساختار مشابه دارد تفاوت ایجاد می نمایند. کمبود فاکتورهای مورد علاقه و فضای فریبنده باعث ایجاد خستگی شده و فضایی کسالت بار ایجاد می نماید. آپارتمانی که در تصویر زیر مشاهده می کنید دارای این موارد بوده و در عین سادگی حسی راحت و دعوت نماینده به ارمغان می آورد.

طراحی آپارتمان کوچکی که با ساختار مینیمالیسم اجرا شده است

آپارتمانی که در تصویر زیر مشاهده می کنید حدود 50 متر است. علاوه بر کوچک بودن فضا طرح و نقشه آن بسیار نامناسب و دارای نقص است. طراحی این اتاق بر اساس باز بودن فضا و وسعت آن بدون در نظر دریافت حریم های خصوصی اجرا شده است. طراحی داخلی این آپارتمان کاملاً کاربردی ست و با جهت قرارگیری آپارتمان مطابقت دارد.

  • روف گاردن

    روف گاردن | برای داشتن یک منظره زیبا روی پشت بام ساختمان ها از مشاورین ما کمک بخواهید.

  • ویزای کانادا

    ویزای کانادا | برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله توریستی کانادا از ما مشاوره دریافت نمایید.

منبع: ساختمانچی

به "دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید