دفاع نیروهای امنیتی افغان از بادغیس با چنگ و دندان، طالبان قفل زندان مرکزی قلعه نو را شکستند

به گزارش وبلاگ دوست، ایسنا نوشت: نیروهای امنیتی افغان در پی درگیری شدید با طالبان در 24 ساعت گذشته، با چنگ و دندان از مرکز ولایت بادغیس در غرب افغانستان دفاع کردند.

دفاع نیروهای امنیتی افغان از بادغیس با چنگ و دندان، طالبان قفل زندان مرکزی قلعه نو را شکستند

به نقل از ایندیپندنت، ویدیوهایی که دولت افغانستان صبح روز پنجشنبه منتشر نموده است، نیروهای ویژه ارتش را نشان می دهد که در شهر قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس گشت می زنند، اما صدای تیراندازی و سلاح سنگین به گوش می رسد.

گروه طالبان روز چهارشنبه توانستند به مرکز ولایت بادغیس رخنه نمایند. شورشیان طالبان قفل زندان مرکزی قلعه نو را شکستند و اعضای خود را رها کردند و بخش هایی از اداره های دولتی را هم در این ولایت غربی کشور به آتش کشیدند.

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام نموده است که نیروهای تازه نفس کوماندو برای پس زدن جنگجویان طالبان به قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس، رسیده اند.

حمله به مرکز یک ولایت خلاف توافقنامه صلح طالبان با آمریکا است که در فوریه 2020 پیش چشمان جامعه جهانی در قطر امضاء شد.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، هم از صلیب سرخ بین المللی خواسته است که اجساد جنجگویان طالبان را به پاکستان ببرد و به رهبری این گروه موسوم به شورای کویته تحویل دهد، چراکه نیروهای افغان نمی خواهد به اجساد مردگان اهانت گردد.

بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان، می گوید: قبول داریم که جنگ شدت گرفته است و در شرایط حساس نظامی قرار گرفته ایم. اما این اولین دفعه نیست که مردم افغانستان با دشواری روبرو شده است. من می خواهم به شما اطمینان بدهم که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با حمایت نیروهای مقاومت محلی از تمام توان خود برای دفاع از وطن و مردم استفاده خواهد نمود.

درگیری طالبان با نیروهای افغان از زمان اعلام جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی شدت گرفته است. دو طرف روزانه در بیش از 28 ولایت کشور با همدیگر درگیر می شوند. گروه طالبان توانسته است دست کم 80 شهرستان را از کنترل دولت خارج کند. اما دولت می گوید این شهرستان ها اهمیت استراتژیک ندارد و عقب نشینی تاکتیکی بوده است. بیشتر پیشروی طالبان در شمال کشور ثبت شده است.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از صلیب سرخ و موسسات خیره خواسته است که اجساد جنگجویان گروه طالبان را در هماهنگی با شورای کویته و خانواده های آن ها به پاکستان منتقل نمایند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، گفته است که در جریان عملیات پاک سازی به طالبان تلفات سنگینی وارد شده است.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفت جنگجویان گروه طالبان در حال فرار هستند و تا ساعات دیگر تمامی بخش های شهر قلعه نو پاک سازی خواهد شد.

امرالله صالح در فیس بوکش نوشته است: از سازمان محترم صلیب سرخ و دیگر موسسات خیریه خواهش می نماییم که اجساد ده ها تن از متجاوزین به قلعه نو را در هماهنگی با شورای کویته به خانواده های شان انتقال بدهند. هوا گرم است و ما هوادار بی حرمتی به اجساد نیستیم.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "دفاع نیروهای امنیتی افغان از بادغیس با چنگ و دندان، طالبان قفل زندان مرکزی قلعه نو را شکستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع نیروهای امنیتی افغان از بادغیس با چنگ و دندان، طالبان قفل زندان مرکزی قلعه نو را شکستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید