دریاچه نفرین شده ای که حیوانات را تبدیل به سنگ می نماید!

به گزارش وبلاگ دوست، دریاچه ناترون دریاچه ای نمکی - قلیایی است که در شمال تانزانیا قرار گرفته است. اتفاقاتی در این دریاچه رخ داده است که ذهن هرکسی را درگیر می نماید.

دریاچه نفرین شده ای که حیوانات را تبدیل به سنگ می نماید!

همه می گویند رمز و رازی در دریاچه ناترون وجود دارد! چه رمز و رازی در آنجاست که خفاش ها، فلامینگوها و حتی گاومیش هایی با جثه عظیم را طعمه خود کرده است؟ حقیقت این ماجرا چیست؟ اگر به کشف این حقیقت جذاب و دیدنی علاقه دارید، با ما در وبلاگ دوست همراه باشید.

دریاچه ناترون کجاست؟

دریاچه ناترون یک دریاچه نمکی و قلیایی است که در استان آروشا و در شمال تانزانیا واقع است. این دریاچه نزدیک به مرز کنیا و در کافت گریگوری واقع شده است که شاخه کافت شرق آفریقا است. این دریاچه و حوزه آن جز مناطق کنوانسیون رامسر در تانزانیا است به همین علت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موقعیت خاص این دریاچه به گونه ای است که آب وارد دریاچه می گردد ولی از آن خارج نمی گردد. در نتیجه آب موجود در دریاچه تنها به وسیله بخار می تواند خارج گردد. در طول سال ها به مرور آب دریاچه بخار شده و غلطت بالایی از نمک و دیگر مواد معدنی برجای مانده است.

در دریاچه ناترون تنها چند گونه ماهی(Alcolapia latilabris)، چند مدل جلبک و جمعی از فلامینگوها زندگی می نمایند که از همین جلبک ها تغذیه می نمایند.

داستان شگفت انگیز دریاچه ناترون

در سال 2011 عکاسی به اسم نیک برانت (Nick Brandt) به مناطق شرقی آفریقا سفر می نماید و به وسیله مسیری انحرافی راه دریاچه ناترون تانزانیا را در پیش می گیرد. او فکر میکرد دریاچه ناترون محلی عالی برای عکاسی از حیوانات وحشی است ولی پس از سفر متوجه شد این دریاچه مشهور حیوانات را خشک کرده و به نوعی انگار این حیوانات تبدیل به سنگ شده اند.

این عکاس پرندگان را در موقعیت هایی قرار داد که گویی زنده هستند و آنها را در یک مجموعه جالب منتشر کرد. اما به گفته خودش، شرایط بدن پرندگان تغییری نکرده است و ما تنها آن ها را روی شاخه ها و اماکن دیگر قرار دادیم و از آن ها عکاسی کردیم.

دلیل تبدیل شدن پرندگان و حیوانات به سنگ چیست؟

بومیان این دریاچه را نفرین شده و اسرارآمیز می دانند و به هیچ وجه حاضر نیستند در آن شنا نمایند. علی رغم برخی اخبار رسانه ای، حیوانات در این دریاچه به راحتی به سنگ تبدیل نمی شوند، و بعد از وارد شدن به آب و تماس با آن می میرند.

آن جا بیشتر اوقات سال دمای آب دریاچه بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد است، همچنین آب ناترون مواد معدنی گوناگونی در خود دارد، وجود این عوامل در کنار هم باعث شدند تا این منطقه محیط مناسبی برای زیست حیوانات نباشد.

آب این دریاچه از رود ایوازو نیرو تامین می گردد و آب این رود هم مملو از مواد معدنی است و در طی حرکتش به سوی ناترون از چشمه های آب گرم متعددی عبور می نماید. با این تفاسیر هنگامی که آب به دریاچه ناترون می رسد دمای بالایی دارد و وجود نمک در آن، آب را شبیه به ماده ای شبیه مواد مذاب می نماید. متأسفانه پرنده ها وسایر حیواناتی که برای شنا یا استفاده از آب ناترون وارد آن می شوند می سوزند یا مسموم می شوند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با عجایب دیدنی بیشتر هفت مکان عجیب جهان که شبیه سیاره ها هستند را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "دریاچه نفرین شده ای که حیوانات را تبدیل به سنگ می نماید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "دریاچه نفرین شده ای که حیوانات را تبدیل به سنگ می نماید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه نفرین شده ای که حیوانات را تبدیل به سنگ می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید