دانشجوی دکتری تخصصی گردشگری دانشگاه تهران با ثبت یک ایده به عضویت IFIA عایدی

به گزارش وبلاگ دوست، ایرنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، دانشجوی دکتری تخصصی گردشگری دانشگاه تهران با ثبت یک ایده به عضویت IFIA عایدی.

دانشجوی دکتری تخصصی گردشگری دانشگاه تهران با ثبت یک ایده به عضویت IFIA عایدی

احسان آقاجانی ریزی، دانشجوی دکتری تخصصی دنیاگردی دانشگاه تهران درباره ایده احسان؛ دنیاگرد خلاق هوشمند گفت: در این ایده با استفاده از تقویت و رشد کشت سلولی سلولهای بنیادی انسان و افزایش توانایی سلولهای عصبی و سایر ساختارها، ارتباط نزدیک میان مقاصد دنیاگردی و دنیاگردان با هدف حل مسائل موجود اعم از عدم شناخت جزئیات مقاصد دنیاگردی و ناتوانی تحلیل در لحظه به وسیله دنیاگرد رقم زده می گردد.

پژوهشگر حوزه میان رشته ای دنیاگردی و متخصص دنیاگردی هوشمند و هوش مصنوعی اضافه نمود: اجرای ایده احسان؛ دنیاگرد خلاق هوشمند به وسیله دستکش و کفش هوشمند که جنس اصلی آن پوست انسان و ساختار سلولی بشر است محقق می گردد. این دستکش و کفش هوشمند به وسیله یک غشای انتهایی به سلولهای عصبی انسان متصل می گردد و در واقع مجرای دریافت داده و ارسال پیغام های عصبی به تراشه مغزی است. بعلاوه نتایج و بازخورد تحلیلی که به وسیله تراشه انجام می گردد، به وسیله همین دستکش و کفش به سیستم عصبی انسان منتقل می گردد.

آقاجانی ریزی اعلام نمود: عملیاتی که در این سامانه به ثمر می نشیند، در پی افزایش توانایی تحلیل دنیاگرد به مقدار 70 تا 110 برابر قدرت تحلیل یک انسان عادی است.

وی توضیح داد: این ایده با بهره گیری از یک لنز هوشمند چشم که از جنس قرنیه چشم و با خصوصیات ویژه از جمله قدرت دورنگاری، تصویربرداری، تنظیم اندازه بینایی چشم می باشد، تکمیل می گردد؛ انرژی مورد احتیاج به منظور فعال ماندن و پایداری این لنز هوشمند، از محل انرژی ناشی از حرکت های طبیعی چشم و پلک زدن تامین می گردد و به وسیله اتصال به تراشه هوشمند، فرآیند تجزیه و تحلیل منظره ها دنیاگردی انجام می گیرد.

آقاجانی ریزی اضافه نمود: این ایده در گام آخر با طراحی دو بال هوشمند جهت استفاده دنیاگردان برای حضور در مقاصد دنیاگردی صعب العبور طراحی شده است که انرژی لازم برای عمل کردن این بال ها به وسیله ذخیره انرژی الکتریکی در باتری و میکرو پنلهای خورشیدی طراحی شده بر روی سطح بال انجام می گیرد. سنسورهای حرکتی برای پیش بینی مواجهه با اشیای ناشناخته در آسمان و بعلاوه سنسورهای بویایی برای ورود به مقاصد دنیاگردی ناشناخته نیز در این بال هوشمند تعبیه شده است.

دانشجوی دکتری دنیاگردی دانشگاه تهران یادآور شد: این ایده در تاریخ 26 فروردین 1402 با عنوان احسان؛ دنیاگرد خلاق هوشمند در اداره مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره 140250140003000487 ثبت شده و در فدارسیون دنیای بهترین مخترعین دنیا در ژنو سوئیس ثبت دنیای شد.

منبع: همگردی

به "دانشجوی دکتری تخصصی گردشگری دانشگاه تهران با ثبت یک ایده به عضویت IFIA عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی دکتری تخصصی گردشگری دانشگاه تهران با ثبت یک ایده به عضویت IFIA عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید