خودرو برقی یوز ایرانی با قیمت 600 میلیون تومان!

به گزارش وبلاگ دوست، تب استفاده از وسایل نقلیه برقی در سرتاسر جهان فراگیر شده است و امروزه انواع و اقسام وسایل نقلیه مجهز به قوای محرکه برقی در حال تولید و استفاده است. در کشور ما هم باتوجه به نو پا بودن این تکنولوژی، محققان دانشگاهی و فعالان شرکت های دانش بنیان قدم های به نسبت خوبی را در راستای طراحی و مهندسی خودرو برقی یوز و موتورسیکلت های برقی برداشته اند.

خودرو برقی یوز ایرانی با قیمت 600 میلیون تومان!

ماجرای ساخت خودرو برقی یوز به سال 1395 باز می شود. زمانی که دانشجویان دانشگاه آزاد باراجین قزوین این خودرو را به عنوان یک پروژه دانشگاهی با موفقیت ساختند، پس از مدتی این پروژه از بخش علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری سر در آورد. اکنون به نظر می رسد که مجوز شماره گذاری 30 دستگاه از این خودرو برقی داخلی صادر شده است.

پس از دریافت مجوز شماره گذاری پلاک اولین خودروی برقی ایرانی، برخی منتظر اعلام قیمت رسمی آن هستند. هرچند این خودرو هنوز عرضه عمومی و گسترده نداشته، اما طبق آخرین پیگیری ها نرخ تقریبی برای آن حدود 600 میلیون تومان ارزیابی شده است.

آن طور که فعالان بازار خودرو می گویند این خودرو هنوز عرضه عمومی نداشته است و احتمالاً در عرضه عمومی قیمت آن کمتر از این اندازه خواهد بود. بااین حال به نظر می رسد در پیش خرید تعداد محدود این خودرو هم مشتریان این اندازه را پرداخت نکرده اند، اما برای خرید و فروش در بازار نرخ پیشنهادی تعدادی از فعالان بازار خودرو رقمی تا حدود 600 میلیون تومان است.

خودرو برقی یوز از 900 قطعه تشکیل شده است که علاوه بر تیم اصلی توسعه خودرو، تیم بزرگی متشکل از 90 قطعه ساز داخلی و افرادی با تخصص های مختلف در ساخت آن مشارکت داشته اند. به صورت کلی، حدود 85 درصد از قطعات این محصول در داخل کشور ساخته شده و مابقی آن از خارج کشور تهیه شده است.

این موتور چهارچرخ دو نفره است و تا وزن 250 کیلوگرم بار را تحمل می کند. وزن خودرو بدون پک باتری 400 کیلوگرم و توان نامی آن 15 کیلو وات است. حداکثر 80 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و برای حرکت در تندترین شیب های خیابان های تهران نیز مسئله ای ندارد و شعاع دورزنی بسیار کمی دارد. این خودرو دارای موتور 20 اسب بخاری است و هر بار که شارژ باتری آن کامل می شود، می تواند تا 3.5 ساعت حرکت کند.

نکته جالب توجه در خودرو برقی یوز این است که طول آن 2 .32 متر و برابر با عرض خودروهای معمول است. عرض آن نیز 1.19 متر و ارتفاع آن 1.46 متر است که این امکان را به وجود آورده است که در کمترین فضای ممکن آن را پارک کرد. علاوه بر این، درهای آن به سمت بالا باز می شود که علاوه بر زیبایی ظاهری، بازکردن در را در حداقل فضا ممکن کرده است. صفحه نمایش 4.3 اینچی، ایموبلایز و … از دیگر مشخصات و ویژگی های این خودرو است.

قیمت نمونه خارجی این محصول که شرکت رنو آن را تولید کرده است، بدون پک باتری در بازه 6 تا 8 هزار یورو عرضه می شود. در اروپا پک باتری به صورت ماهانه و بر اساس اندازه مصرف فرد اجاره داده می شود که هزینه ماهیانه آن در بازه 45 تا 70 یورو است. همچنین قیمت فروش خودرو برقی یوز به همراه پک باتری معادل 14 هزار و 500 یورو است.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ دوست مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "خودرو برقی یوز ایرانی با قیمت 600 میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو برقی یوز ایرانی با قیمت 600 میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید